Η ημερομηνία-«χρυσή τομή» για το άνοιγμα των σχολικών τάξεων, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών αλλά και να αποφευχθεί ένα πρόωρο κλείσιμο λίγες εβδομάδες μετά ακόμα αναζητείται από τους ειδικούς, οι οποίοι χθες συζήτησαν παρουσία και της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει στις 4 Ιανουαρίου, χωρίς όμως να είναι βέβαιο αν η επιτροπή θα καταλήξει σε κάποια εισήγηση για το άνοιγμα των σχολείων.
Σταδιακά
Οι ειδικοί φαίνεται να προκρίνουν τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολικών δομών με νηπιαγωγεία και δημοτικά να ανοίγουν πρώτα τις πόρτες τους, ενώ ύστερα από κάποιες μέρες θα ξεκινήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Κι ενώ στο παραπάνω φαίνεται να συγκλίνουν οι περισσότερες απόψεις ειδικών, η ημερομηνία ακόμα δεν έχει αποτελέσει σημείο συμφωνίας. Το σενάριο για άνοιγμα στις 8 Ιανουαρίου επανεξετάζεται από τους ειδικούς, μερικοί εκ των οποίων κρίνουν ότι ίσως είναι νωρίς, καθώς ακόμα δεν θα έχουν καταγραφεί οι συνέπειες των διακοπών αλλά και του φετινού ιδιότυπου ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στα κρούσματα.
Βέβαια, πολύ πιθανόν είναι η ημερομηνία, ακόμα και να υπάρξει συμφωνία από τους ειδικούς να μην είναι 8 Ιανουαρίου που είναι Παρασκευή, αλλά να μετατεθεί από το υπουργείο Παιδείας για 11 Ιανουαρίου που είναι Δευτέρα. Κι ενώ η συζήτηση γύρω από τη συγκεκριμένη ημερομηνία είναι αρκετά έντονη από την πλευρά των ειδικών, δεν έχει ακουστεί άλλη ημερομηνία εντός Ιανουαρίου, πιθανή για το άνοιγμα των σχολείων.
Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαν ακουστεί αρκετές διαφορετικές δημόσιες τοποθετήσεις από τους ειδικούς, με ορισμένους να επιμένουν στο άνοιγμα των σχολείων αμέσως μετά το τέλος των εορτών των Χριστουγέννων και άλλους να κάνουν λόγο για επανεξέταση των δεδομένων ακόμα και μετά τις 15 Ιανουαρίου, όταν θα υπάρχει «καθαρή εικόνα» για την πορεία των κρουσμάτων.
Οι επιστήμονες
Πάντως, πληθαίνουν οι φωνές για τη σημασία της επαναλειτουργίας των σχολείων. Χθες ο καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης έκανε λόγο για «ακρωτηριασμό» αναφερόμενος στο κλείσιμο των σχολείων: «Στα πλαίσια του δεύτερου κύματος θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πλειοψηφία των κρατών στη δυτική Ευρώπη δεν έκλεισε τα σχολεία και είχε επιτυχή συρρίκνωση του δεύτερου κύματος με άλλου είδους μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά πια ισχυρά δεδομένα για το ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί η μετάδοση του κορονοϊού, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουμε στον ακρωτηριασμό με το κλείσιμο των σχολείων».
Αντίστοιχα, η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου έθιξε το ψυχολογικό κομμάτι των μαθητών: «Η επαναλειτουργία των σχολείων δεν αποτελεί μόνο στόχο για εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά γενικότερα για την ψυχολογία και για την υγεία των παιδιών μας».