Τούτο έχει ως αποτέλεσμα να αργούν οι παραδόσεις των προϊόντων-εμπορευμάτων-επιστολών, ενώ αυξάνονται και τα τιμολόγια για συγκεκριμένες υπηρεσίες. Οπως και να έχει, μύλος είναι τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν εταιρίες ταχυμεταφορών, το τελευταίο 40ήμερο, αδυνατώντας να ικανοποιήσουν τον μεγάλο όγκο παραγγελιών – αποστολών, προχωρώντας, ανά περιπτώσεις, σε τροποποίηση ή και αναστολή πρόσθετων υπηρεσιών.
Καθυστερήσεις παρουσιάστηκαν την περίοδο της Black Friday και της Cyber Week και συνεχίζουν να παρουσιάζονται όσο οδηγούμαστε στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, με τους πελάτες να έχουν, ανά περιπτώσεις, παράπονα.
Ενδεικτικό των παραπάνω είναι το γεγονός ότι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 154,9% στην αξία των online αγορών για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτεμβρίου – μέσα Νοεμβρίου 2020).
Με το πρόσφατο lockdown, ανέστειλε τη φυσική λειτουργία του ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός καταστημάτων του λιανικού εμπορίου.
Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα: καταστήματα του λιανικού εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, εξοπλισμού ήχου και εικόνας, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών, βιβλίων, χαρτικών ειδών, εγγραφών μουσικής και εικόνας, αθλητικού εξοπλισμού, παιχνιδιών κάθε είδους, ενδυμάτων, υποδημάτων και δερμάτινων ειδών, καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών, χαλιών, κιλιμιών, λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών, ρολογιών και κοσμημάτων.
Ωστόσο, αυτά τα καταστήματα μπορούσαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους προσφέροντας τα προϊόντα τους με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop, τηλεφωνικές παραγγελίες κ.λπ.). Ολα τα παραπάνω καταστήματα είναι εν δυνάμει πελάτες των εταιριών ταχυμεταφορών μέσω των e-shop τους.
Στο lockdown του Μαρτίου οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία ορισμένα από αυτά τα προϊόντα από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ, τα οποία παραμένουν ανοιχτά, όπως και σε αυτό το lockdown. Τώρα, όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα σούπερ μάρκετ δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κ.λπ.) και είδη κηπουρικής.
Τα προαναφερθέντα είδη πωλούνται πλέον και από τα σούπερ μάρκετ, μόνο μέσω των e-shop τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέρος του συγκεκριμένου τζίρου των σούπερ μάρκετ να καταλήγει πάλι στα e-shops των καταστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Κάτι που σημαίνει περισσότερες αποστολές για τις εταιρίες ταχυμεταφορών.
Περιορίζουν τις υπηρεσίες τους οι εταιρίες
» Γενική Ταχυδρομική: Πριν από λίγες ημέρες περιόρισε το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών της, προκειμένου να αποσυμφορήσει το δίκτυο μεταφορών και να προβεί σε όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Υπό αυτό το πρίσμα, προχώρησε στην αναστολή όλων των πρόσθετων υπηρεσιών της (αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε δυσπρόσιτες περιοχές κ.λπ.), πλην της βασικής υπηρεσίας απλής αποστολής ή αποστολής με αντικαταβολή.
» ΕΛΤΑ Courier: Σχετική ανακοίνωση απέστειλε και η υπηρεσία των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Οπως σημειώνει: «Σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται, ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης».
» Speedex: Πρώτη διέγνωσε το πρόβλημα με σχετική ανακοίνωση προχωρώντας από νωρίς σε αναπροσαρμογή των υπηρεσιών της.
» ACS: Σύμφωνα με στοιχεία της, από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου η εταιρία έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 30%.
Και καταλήγει: «Αυτή η αβεβαιότητα σίγουρα δεν επιτρέπει ακριβή επιχειρησιακό προγραμματισμό για οποιαδήποτε επιχείρηση, πόσο μάλλον για τις εταιρίες ταχυμεταφορών που το αντικείμενό τους επηρεάζεται άμεσα από το lockdown.
Ωστόσο, οι εταιρίες ταχυμεταφορών προετοιμάστηκαν και για το δεύτερο lockdown, αλλά πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπήρχαν για την αύξηση της κίνησης, τα μέσα που είναι διαθέσιμα και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε εταιρίας, ώστε να μπορεί να διατηρεί τις υπηρεσίες της σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές, επιτρέποντάς της να παραμένει οικονομικά υγιής».
Click away: Λειτουργούν από σήμερα βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια, κουρεία και ΚΤΕΟ
Καιρός: «Άνοιξαν οι ουρανοί» – Μεγάλα ύψη βροχής ιδίως στην Αττική – Πότε υποχωρεί η κακοκαιρία
Κορωνοϊός: Στην έκτη εβδομάδα του lockdown η χώρα – Προβληματίζει η Αττική
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr