Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε σχέση με το πρώτο lockdown, το οποίο ήταν πολύ πιο αυστηρό, υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα και τόνισε ότι: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμαζόμαστε για τη σταδιακή άρση των μέτρων και προσπαθούμε να ενισχύσουμε τα δρομολόγια, τόσο στα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το Μετρό, όσο και στα λεωφορεία». Ανέφερε ότι το τελευταίο τρίμηνο έχουν αυξηθεί περίπου κατά 1.100 ημερησίως τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες και έχουν προστεθεί πάνω από 200 λεωφορεία. «Κάνουμε δηλαδή μία καθημερινή διαχείριση κρίσης, γιατί όπως όλοι καταλαβαίνουμε ειδικά στις γιορτινές μέρες είναι αναμενόμενο να αυξηθεί η κίνηση», πρόσθεσε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραδέχθηκε ότι η κατάσταση είναι δύσκολη και δεν είναι ρόδινη, παρότι αυτούς τους μήνες έχουν γίνει περισσότερα πράγματα από ό,τι είχαν γίνει την τελευταία δεκαετία. Εξήγησε ειδικότερα ότι είχε να αγοραστεί λεωφορείο εδώ και 11 χρόνια και έχει γίνει ανανέωση του στόλου 30%. Είχε να γίνει πρόσληψη στα λεωφορεία και στο Μετρό εδώ και 11 χρόνια και τώρα γίνονται πάνω από 600 προσλήψεις στο Δημόσιο και με τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ δημιουργούνται και άλλες 550 θέσεις εργασίας.
«Κάνουμε λοιπόν προσλήψεις. Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να ανατάξουμε το στόλο. Καταλαβαίνω απολύτως ότι η κατάσταση δεν είναι ιδανική. Δεν θα σταματήσουμε εδώ, θα συνεχίσουμε» τόνισε και πρόσθεσε ότι ακούει την κριτική ότι αυτά που δεν είχαν γίνει σε 10 χρόνια καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας, αλλά επισήμανε ότι με δεδομένες τις διαδικασίες της ΕΕ και του ελληνικού Δημοσίου, η αγορά λεωφορείων με εκμίσθωση και οι προσλήψεις έγιναν πραγματικά σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ δεν ακυρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά από την ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και αυτό καθώς «ήταν ένας λάθος διαγωνισμός, που έγινε ‘στο γόνατο’ δύο μήνες πριν φύγει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να μας πει απλά ότι υπάρχει ένας διαγωνισμός».
Τόνισε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ καταρχάς αύξησε τα οχήματα που βγαίνουν στο δρόμο, αυξάνοντας τα χρήματα που ξοδεύονται για ανταλλακτικά και συνεργάστηκε με τον ιδιωτικό τομέα, εκμισθώνοντας λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αναθέτοντας συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ.
Ανέφερε ότι σήμερα κυκλοφορούν 200 σύγχρονα λεωφορεία ΚΤΕΛ στις περιφερειακές γραμμές του λεκανοπεδίου της Αττικής και επισήμανε ότι ο μεγάλος διαγωνισμός είναι έτοιμος και ήδη γίνονται τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ώστε να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου, που έχει αργήσει πάνω από μία δεκαετία
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες τεκμηριωμένες μελέτες που λένε ότι η μετάδοση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι περιορισμένη, ειδικά όταν φορούν όλοι μάσκα. Τόνισε όμως ότι αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν προβλήματα συνωστισμού. Σημείωσε ότι το τελευταίο διάστημα τα δρομολόγια, στα οποία υπάρχει πρόβλημα, έχουν μειωθεί αισθητά και γίνεται μία πολύ συγκεκριμένη προσπάθεια έτσι ώστε να υπάρχουν όσο γίνεται περισσότερα δρομολόγια. Υπογράμμισε δε ότι εκτός από λεωφορεία, χρειάζονται και οδηγοί, για αυτό και γίνονται προσλήψεις.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέχρι το τέλος του 2025 θα δοθούν άλλοι 5 σταθμοί στην επέκταση προς Καλαμαριά [βίντεο]
«Δεν κρατάμε μαγικό ραβδάκι», παραδέχθηκε και δήλωσε: «Κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να εξυπηρετούμε τους πολίτες και για να πάνε στη δουλειά τους αλλά για να πάνε και σε άλλες δραστηριότητες, γιατί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούν εντατικά και στις ώρες αιχμής, αλλά κι από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ». Υπογράμμισε δε ότι ο πολίτης, που δεν έχει άλλο μέσο και πρέπει να πάει στη δουλειά του, θέλει συνθήκες ανθρώπινες, σημειώνοντας ότι σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων φτάνει τα 18 έτη, για αυτό γίνεται με πολύ γοργούς ρυθμούς η ανανέωση του στόλου, ώστε το συντομότερο να κυκλοφορούν νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Καραμανλής ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Ανέφερε ότι γίνονται τεστ στο προσωπικό, καθώς και απολυμάνσεις και ψεκασμός στα λεωφορεία και τους συρμούς, για την προστασία εργαζομένων και επιβατών.
Όσον αφορά στο θέμα της Aegean, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το ελληνικό κράτος έχει διασφαλίσει ότι θα πάρει πίσω τα λεφτά του, καθώς όπως επισήμανε, είναι το μόνο κράτος – μέλος της ΕΕ που για να δώσει χρήματα σε μία αεροπορική εταιρεία, πέτυχε να βάλουν και οι ιδιώτες μέτοχοι χρήματα από την τσέπη τους. Ανέφερε επίσης ότι το ελληνικό Δημόσιο δίνει 120 εκ ευρώ, όταν αντίστοιχου μεγέθους αεροπορική εταιρεία στην Πορτογαλία πήρε 1,2 δισ ευρώ. Σημείωσε δε ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει το δικαίωμα εξαγοράς, όποτε αυτό κρίνει, μετοχών στην εταιρεία και έτσι μειώνει το ρίσκο, ενώ αντίθετα το γερμανικό Δημόσιο δεν μείωσε το ρίσκο γιατί εξαρχής αγόρασε τις μετοχές.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε όμως ότι τίθεται και ένα ευρύτερο ζήτημα, καθώς το 80% των τουριστών έρχονται με αεροπλάνο στην Ελλάδα. Τόνισε λοιπόν ότι: «Μιλάμε για τον κλάδο των αερομεταφορών, όχι μόνο για την Aegean. Μιλάμε και για τη Sky Express, η οποία αγόρασε και έξι αεροπλάνα εν μέσω κρίσης. Μιλάμε και για τους παραχωρησιούχους και τα αεροδρόμια. Ακολουθούμε ένα μοντέλο, το οποίο ενισχύει με πολύ μεγάλη προσοχή τον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος πρέπει να μην ξεχνάμε ότι απασχολεί 12.000 εργαζόμενους».
Κορωνοϊός – Ιστορική στιγμή στην Βρετανία: Μία 90χρονη η πρώτη στον κόσμο που έκανε το εμβόλιο
Μητροπολίτης Πατρών σε Μητσοτάκη: Ανοίξτε τις εκκλησίες, ο λαός δεν θα αντέξει
Κορωνοϊός: Παραμένει 9η ημέρα στη ΜΕΘ του Ευαγγελισμού ο Γιάννης Πλακιωτάκης