Οπως τόνισε στη σχετική του εισήγηση ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, η ρυθμιστική υποχρέωση του λεγόμενου Χ+1 που έχουν σήμερα τα ΕΛΤΑ για τις επιστολές, δηλαδή να πρέπει το γράμμα να φτάσει την επόμενη ημέρα στον προορισμό του, θα γίνει από του χρόνου Χ+3, με απόφαση που αναμένεται να λάβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Επισημαίνεται ότι η τροπολογία αφορά στην καταβολή της καθολικής υπηρεσίας 2013-2020 και την εθελουσία έξοδο, γεγονός που, όπως είπε ο υπουργός, «είναι γενικά αποδεκτό από τον οργανισμό και τα στελέχη του», καθώς και τις διατάξεις για τη νέα πολιτική προμηθειών και το τι θα γίνει με τους νέους εργαζομένους.
Νέο μοντέλο
Μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ προβλέπει αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. ευρώ. Για να προχωρήσει απαιτείται η κατάθεση της τροπολογίας με την οποία «αποζημιώνουμε τα ΕΛΤΑ για την καθολική υπηρεσία από το 2013 και μετά» και συμπλήρωσε: «Προβλέπονται και κάποιες άλλες διατάξεις σε σχέση με τις νέες προσλήψεις. Προσλήψεις ορισμένου χρόνου, αορίστου χρόνου, πολιτική προσλήψεων η οποία πρέπει να αναπτυχθεί πλέον από την εταιρία. Οι διατάξεις αυτές θα αφορούν τους νεοπροσλαμβανόμενους».
Στον Άρειο Πάγο σήμερα ο Κυρανάκης για υπόθεση απάτης στην Κτηματογράφηση
Ταυτόχρονα, προβλέπεται και μία νέα πολιτική προμηθειών, «για να μπορεί η εταιρία να είναι πιο ευέλικτη σε σχέση με το πώς θα κινηθεί στην ευρύτερη αγορά της».
Προσωπικό
Το σχέδιο, επίσης, «προβλέπει εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους. Στις διατάξεις θα βρείτε ένα σχέδιο εθελουσίας εξόδου. Το σχέδιο εθελουσίας εξόδου με βάση τον προγραμματισμό αφορά 2.000 άτομα, από ένα μόνιμο προσωπικό γύρω στις 5.500 άτομα. Ο στόχος είναι το πλάνο αυτό να έχει εκτελεστεί μέσα σε μία διετία και άρα σε μία διετία, η εταιρία να έχει γυρίσει σε λειτουργική κερδοφορία».
Για το οργανωτικό και λειτουργικό μοντέλο, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό.
«Εχει ξεκινήσει ήδη να αλλάζει, υπάρχει η λεγόμενη λογική του shop in shop. Η λογική δηλαδή του να μην υπάρχει ιδιολειτουργούμενο πάντα μαγαζί των ΕΛΤΑ. Να υπάρχει και η λογική του να υπάρχουν ΕΛΤΑ εντός μίας άλλης επιχείρησης». Αυτό το μοντέλο εκ των πραγμάτων θα ενταθεί», κατέληξε.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου