ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: Οδηγίες για τις ηλεκτρονικές αγορές σας ώστε μην είναι…πραγματικά μαύρη Παρασκευή

Χριστούγεννα 2020: Πως θα κάνετε ασφαλείς αγορές μέσω διαδικτύου

ΙΩΑΝΝΑ ΦΕΝΤΟΥΡΗ

Κορυφώνονται, σήμερα, «Black Friday», οι προσφορές από τα καταστήματα που συμμετέχουν στον θεσμό. Παρά το «ξεχείλωμά» του, αφού κάθε χρόνος που περνάει από την οικειοποίησή του, διαρκεί όλο και περισσότερες ημέρες, δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν ανήμερα της επίσημης γιορτής του καταναλωτή, στις 27 Νοεμβρίου φέτος, για να κάνουν τις αγορές τους.

Καταρχάς, τα e-shops θα είναι η βασική επιλογή των καταναλωτών, δεδομένων των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, που κρατούν κλειστά τα περισσότερα φυσικά καταστήματα λιανικής στη χώρα μας.

Σε γενικές γραμμές, στη «Μαύρη Παρασκευή» συμμετέχει πλήθος καταστημάτων π.χ. τεχνολογίας (Public, Media Markt, Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Γερμανός κ.ά.), ένδυσης και υπόδησης (Adidas, Nike, Zakcret, Intersport, Attrattivo, Ale, Lynne, Pull&Bear, Celestino, Tsakiris Mallas, Bozikis κ.ά.), υγείας και ομορφιάς (φαρμακεία, Hondos Center, Galerie de Beauté, Sephora, Scarlet Beauty, MAC, Estée Lauder κ.ά.), πολυκαταστήματα (Attica) κ.λπ.

Για τις παραπάνω κατηγορίες προϊόντων, οι καταναλωτές έχουν αποκλειστική επιλογή για την παραλαβή τους την παράδοση από την επιχείρηση στη διεύθυνση που θα δηλώσουν π.χ. σπίτι, γραφείο κ.λπ. Το λεγόμενο «click away», που έχει προαναγγείλει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα εφαρμοστεί αφού επανεκκινήσει η αγορά. Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο αυτού, οι καταναλωτές που θα παραγγέλνουν τα προϊόντα τηλεφωνικά ή διαδικτυακά θα δίνουν ραντεβού συγκεκριμένη ημέρα και ώρα για την παραλαβή τους έξω από το εκάστοτε κατάστημα, με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Στο μεταξύ, υπάρχουν και μερικά, ελάχιστα, ανοιχτά καταστήματα (αφορούν σε τροφοδοσία καταναλωτών με είδη πρώτης ανάγκης) που λαμβάνουν μέρος στην Black Friday π.χ. κάποια σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία.

Προσοχή

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει, από την πλευρά της, στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

-Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

-Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

-Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλίδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

-Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

-Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλαδή μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Πρόσθετα, συστήνεται στους καταναλωτές:

-Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

-Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

-Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Καταγγελίες

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520. Διαφορετικά, μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της ειδικής φόρμας, που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω e-mail στη διεύθυνση [email protected]

Πτώση 5,6% στο λιανικό εμπόριο

Μείωση 5,6% καταγράφει ο κύκλος εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, το τρίτο τρίμηνο 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, ανήλθε σε 12,86 δισ. ευρώ, έναντι 13,62 δισ. ευρώ (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ, 26.11.2020). Ωστόσο, συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο 2020, που ο κύκλος εργασιών είχε διαμορφωθεί σε 10,73 δισ. ευρώ, καταγράφεται αύξηση (19,2%).

Στις δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών (γ’ τρίμηνο 2020 έναντι γ’ τρίμηνο 2019) συμπεριλαμβάνονται οι εξής:

-Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα (-40,4%)

-Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα (-38,5%)

Στον αντίποδα, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών (γ’ τρίμηνο 2020 έναντι γ’ τρίμηνο 2019) είναι:

-Αλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα (41,7%)

-Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων (27,1%)

Ειδήσεις

Κορωνοϊός – Οι λοιμωξιολόγοι επιμένουν: Άνοιγμα από τις 15 Δεκεμβρίου και βλέπουμε – Τι λένε στον Ε.Τ. για την άρση του lockdown

Πρόγνωση καιρού: Βροχερός και κρύος θα είναι ο καιρός την Παρασκευή

Ο μυθικός Ντιέγκο Μαραντόνα πέρασε στην «αιωνιότητα» – Συγκλονιστικές στιγμές στο τελευταίο αντίο

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Απολογισμός της Black Friday 2020: Πόσο πραγματικά «ευκαιρία» ήταν οι αγορές – Τι ψώνισαν οι Έλληνες

Ανδρέας Ντίνης

Black week: Η καραντίνα θρέφει τις ηλεκτρονικές αγορές – 73,5% αυξήθηκε ο τζίρος

Δημήτρης Ντόγκας

Black Friday: Καταναλωτικό αμόκ σε Ιταλία και Ισπανία-Στα κάγκελα οι επιδημιολόγοι

Δημήτρης Ντόγκας

Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Black Friday στην εποχή της Covid-19

Ανδρέας Ντίνης

Black Friday: Πώς ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;

Μιχάλης Μάρδας

Black Friday: Η eBay αποκαλύπτει τι ψωνίζουν online οι Έλληνες

Ανδρέας Ντίνης

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: 7 στους 10 θα… μαυρίσουν τη φετινή «Black Friday»

Tinad

Τεράστια ανησυχία για Black Friday και Cyber Monday – Τι ζητά το λιανεμπόριο

Μιχάλης Μάρδας

Τα 3 δισ. ευρώ έφτασε ο τζίρος από Black Friday και Cyber Monday

Ανδρέας Ντίνης