Έτσι εξηγείται πως το σκάφος βρέθηκε σε ένα σημείο το οποίο θα μπορούσε να είχε αποφύγει. Σύμφωνα με το Militaire.gr, η πορεία του και η ταχύτητά του δεν μπορούσαν να εξηγήσουν το συμβάν. Η βλάβη πηδαλίου είναι μια εξήγηση.
Οι Τούρκοι λόγω αυτής της βλάβης πιάστηκαν με… το αντιπυραυλικό σύστημα που μετέφερε το σκάφος στο κατάστρωμα.
Αυτό το φορτίο είναι η αιτία που ο Τούρκος καπετάνιος αρνείται να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι της Κω και θέλει η βλάβη να διορθωθεί επί τόπου.
Το αντιπυραυλικό σύστημα που μεταφέρει και προορίζεται για φρεγάτες του τουρκικού ναυτικού, αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας ως “τεχνικός εξοπλισμός”. [Διαβάστε εδώ σχετικά]
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας:
Προσάραξη πλοίου ”ALCATRAS” ξένης σημαίας στην Κω: Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κω, πρωινές ώρες σήμερα (σ.σ. χθες), για την ύπαρξη σε δυσχερή θέση σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή πλησίον Άκρας Σκανδαρίου ν. Κω.
Στην ανωτέρω περιοχή έσπευσαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπου διαπίστωσαν ότι το φερόμενο ως καταδυτικό πλοίο ”ALCATRAS” σημαίας Τουρκίας, είχε προσαράξει σε αβαθή και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 100m από την ακτή Λάμπης.
Σύμφωνα με δήλωση Πλοιάρχου, στο ως άνω πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα Τούζλα Τουρκίας με προορισμό το λιμένα Αττάλειας Τουρκίας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε (05) αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ αιτία της προσάραξης είναι βλάβη πηδαλίου.
Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Ρ/Κ ”ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡ” Ν.Π. 8481 με επιβαίνων στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως λόγω των τοπικών δυσμενών καιρικών συνθηκών, δεν κατέστη δυνατή.
Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.
Πηγή: militaire.gr