Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ναυτικό ατύχημα με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» το οποίο «κόπηκε στα δύο» από το φορτηγό-πλοίο της Maersk το πρωί της Τρίτης ερευνούν οι αρχές καθώς είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση ρυμούλκησής του στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.
[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]
Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το εγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk «πέρασε απο πάνω» του! Το «Καλλιστώ» έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.
Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, έχει κοπεί ένα μεγάλο τμήμα της πρύμνης του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού.
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου που διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Το ναρκοθηρευτικό ρυμουλκείται στον ναύσταθμο Σαλαμίνας για αξιολόγηση.
Στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονταν 27 άτομα πλήρωμα. Μετά τη σύγκρουση, έπεσαν στη θάλασσα και περισυνελέγησαν από περιπολικό του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Δύο μέλη του πληρώματος του “Καλλιστώ” τραυματίστηκαν ελαφρά. Αφού διασώθηκαν, μεταφέρθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά κι από εκεί τους παρέλαβε ασθενοφόρο του Πολεμικού Ναυτικού και τους μετέφερε στο Ναυτικό νοσοκομείο.
Στο «Καλλιστώ» παραμένουν τέσσερα άτομα του πληρώματος, προκειμένου να βοηθήσουν στην επιχείρηση ρυμούλκησης που έχει ήδη ξεκινήσει και το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, με κλίση, ρυμουλκείται στο ναύσταθμο.
Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας: Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ σε σοβαρή αλλά σταθερή κατάσταση
Η «Αχίλλειος πτέρνα» του «Καλλιστώ»
Το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Αυτή η κατασκευή του είναι ταυτόχρονα η «Αχίλλειος πτέρνα» του, αλλά και η αιτία πιθανής σωτηρίας του.
Όπως ανέφερε στον ΣΚΑΪ ο βουλευτής της ΝΔ, αντιστράτηγος ε.α, Νικόλαος Μανωλάκος η κατασκευή από πλαστικό και υαλονήματα καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.
Η σύγκρουση έγινε με σιδερένιο εμπορικό με αποτέλεσμα να προκληθεί αυτή η ζημιά. Η «Αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν βούλιαξε και ρυμουλκείται.
«Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ Καλλιστώ.
Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».
Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο που σάρωσε το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού είναι το Maersk Launceston σημαίας Πορτογαλίας το οποίο βάσει της ιστοσελίδας marrinetraffic.com είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.
Συγκλονίζει ασθενής με κορωνοϊό: Σα να σε κρατάνε κάτω από το νερό και παλεύεις να ανέβεις
Κακοκαιρία Κίρκη: Έρχονται ισχυρές καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και αφρικανική σκόνη
Δολοφονία ηλικιωμένων στα Χανιά: Αυτός είναι ο δράστης που έφυγε με 10.000 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr