Οπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός, για τους επιβάτες η τιμή των εισιτηρίων παραμένει η ίδια, ενώ με τα επιπλέον 200 οχήματα που θα βγουν στους δρόμους οι μετακινήσεις αναμένεται να γίνονται χωρίς τις σημερινές εικόνες συνωστισμού, ενώ οι αναμονές στις στάσεις θα περιοριστούν σημαντικά.
Πλέον, τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν 60 δρομολόγια, τα οποία θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Πρόκειται για:
- Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.
- Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.
- Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό «Δουκίσσης Πλακεντίας» και «Νομισματοκοπείο» με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.
- Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.
Ειδικότερα, το συγκοινωνιακό έργο που ανατίθεται αντιστοιχεί ετησίως σε 17,1 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, ήτοι στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου, με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. Σήμερα, στην Περιφέρεια Αττικής το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ εκτελείται από 258 λεωφορειακές γραμμές και 20 γραμμές τρόλεϊ. Αυτές πραγματοποιούν καθημερινά κατά μέσο όρο 10.746 δρομολόγια και εξυπηρετούν ετησίως περίπου 323 εκατ. επιβάτες, όπως προκύπτει από στοιχεία του 2019.
Αρνητική εικόνα
Η σημερινή κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μόνο ευχάριστη δεν είναι για επιβάτες και εργαζομένους. Ο μέσος όρος ηλικίας των υφιστάμενων οχημάτων έχει φτάσει τα 18,8 έτη για τα λεωφορεία πετρελαίου, τα 16 έτη για τα λεωφορεία φυσικού αερίου και τα 18,8 έτη για τα ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ. Οπως τονίζει ο ΟΑΣΑ, η τελευταία προμήθεια οχημάτων πραγματοποιήθηκε το 2009-2010 ενώ προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΥ έχουν να γίνουν από το 2006. Αποτέλεσμα αυτού να βγαίνουν στους δρόμους πολύ λιγότερα οχήματα, 1.050 μέχρι πρότινος (850 πέρσι το καλοκαίρι), οι πολίτες να ταλαιπωρούνται και οι εργαζόμενοι να καταβάλλουν προσπάθειες για να ανταποκριθούν.
Πειραιάς: Στο νοσοκομείο δυο πυροσβέστες από τη φωτιά σε διαμέρισμα
Οι ελλείψεις σε οχήματα και σε ανθρώπινο δυναμικό κρίσιμων ειδικοτήτων -κυρίως οδηγών- είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, την περίοδο 2015-2019 σημειώθηκε πτώση των οχηματοχιλιομέτρων των οδικών μέσων κατά 10,9% και πτώση της επιβατικής κίνησης κατά 8,3%. Επίσης, κατά τις ώρες πρωινής αιχμής υπάρχει έλλειψη περίπου 100 οχημάτων (10,4%) σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό για την εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου.
Τι προβλέπεται
Για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου 60 προαστιακών (περιφερειακών και ειδικών τοπικών) γραμμών, η ΚΤΕΛ Ν. Αττικής υποχρεούται στην κυκλοφορία 200 αστικού τύπου λεωφορείων, εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορείων (8 μέτρων). Με την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, 550 επιπλέον οδηγοί εντάσσονται σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ.
Οι τιμές των εισιτηρίων στις λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από την ΚΤΕΛ παραμένουν ίδιες με τις ισχύουσες στο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ. Οι εισπράξεις απ’ τα κόμιστρα του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου αποτελούν έσοδα του Οργανισμού. Στην αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ εμπίπτει επίσης και ο έλεγχος για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων με στόχο την αξιόπιστη και ποιοτική εκτέλεση του καθοριζόμενου συγκοινωνιακού έργου.
«Η έκτακτη φύση της ανάθεσης, με τις οδικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου να ασφυκτιούν, είχε ως συνέπεια τα πρώτα οχήματα των ΚΤΕΛ να έχουν βγει στους δρόμους χωρίς εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα εγκαθίσταται σταδιακά», εξηγεί ο ΟΑΣΑ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι στην τελική φάση τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόνομο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο Οργανισμός, καθώς και κατάλληλο σύστημα τηλεματικής.
Εκτίμηση της διοίκησης, αποτελεί ότι η προσωρινή ανάθεση της εκτέλεσης των περιφερειακών γραμμών θα οδηγήσει σε αύξηση εσόδων στις συγκεκριμένες γραμμές, αφενός λόγω περιορισμού της εισιτηριοδιαφυγής και αφετέρου χάρη στα νέα σημεία πώλησης εισιτηρίων του ΟΑΣΑ που θα λειτουργούν από τα ΚΤΕΛ.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr