ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Σχολεία: Όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις θα παίρνουν απουσία στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση

Σχολεία: Όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις θα παίρνουν απουσία στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση

Newsroom eleftherostypos.gr

Υποχρεωτική είναι από σήμερα η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.

Μιλώντας στο MEGA  η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε ότι κατανοεί τους προβληματισμούς των μαθητών και είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, ωστόσο αυτές θα πρέπει να γίνουν με ανοιχτά τα σχολεία.

Αναφερόμενη στις καταλήψεις, η υπουργός τόνισε ότι δε νοείται μια μειοψηφία να κλείνει τα σχολεία και να σταματά την εκπαιδευτική διαδικασία. Τόνισε ότι η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και οι μαθητές θα παίρνουν απουσίες σε περίπτωση που δε δίνουν το διαδικτυακό παρών: «Ξεκινάει υποχρεωτικά για όλους, με παρουσίες. Οι μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη δεν μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση».

Η κ. Κεραμέως σημείωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην εκπαίδευση, ωστόσο η ίδια είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους μαθητές, ενώ δεν αποτελεί λύση το κλείσιμο σχολικών μονάδων. Αναφερόμενη στα κρούσματα στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτά κινούνται στο 0,01%.

Σχετικά με ένα από τα αιτήματα των μαθητών, για νέες αίθουσες και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι οι τάξεις άνω των 25 μαθητών είναι το 3% των τμημάτων της χώρας, ενώ αναφέρθηκε και στην έλλειψη αιθουσών λέγοντας ότι δεν υπάρχουν ελεύθερες αίθουσες προκειμένου να μεταφερθούν τμήματα.

 Τι αναφέρει η απόφαση του υπουργείου για την τηλεκπαίδευση 

Με χθεσινή Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Σοφίας  Ζαχαράκη, προβλέπονται τα κάτωθι:

  1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
  1. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
  1. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
  1. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Οι αποφάσεις για τις καταλήξεις και τα fake news

Με αναπλήρωση των χαμένων ωρών σε αργίες και Σάββατα και τηλεκπαίδευση, στην οποία όποιος μαθητής δεν συμμετέχει θα λαμβάνει απουσία, απαντάει το υπουργείο Παιδείας στις κινητοποιήσεις των μαθητών που πραγματοποιούνται τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Με τον αριθμό των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη να ξεπερνάει τα 700 και την ΟΛΜΕ να σημειώνει ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου στο 25% των σχολικών μονάδων, η πολιτική ηγεσία ενεργοποιεί και σε αυτή την περίπτωση την τηλεκπαίδευση, ένα στοίχημα που καλείται να κερδίσει.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε ότι όλες οι χαμένες ώρες από τις καταλήψεις θα καλυφθούν με διδασκαλία στις αργίες και τα Σάββατα και θα περικοπούν οι περίπατοι. Μάλιστα, αναμένεται ερμηνευτική εγκύκλιος με οδηγίες.

Οσον αφορά την τηλεκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγία να ξεκινήσουν από σήμερα όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η συμμετοχή είναι υποχρεωτική και ο διευθυντής του κάθε σχολείου καλείται να ορίσει ωρολόγιο πρόγραμμα για την τηλεκπαίδευση, να εγγραφεί το σύνολο των μαθητών στις διαθέσιμες ψηφιακές πλατφόρμες και να εκκινήσει η διαδικασία.

Το νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης έχει ήδη θεσπιστεί με την εν λόγω μορφή διδασκαλίας να έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολείων όπου έχουν σημειωθεί κρούσματα κορονοϊού.

Οσον αφορά όμως την ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης στην περίπτωση των καταλήψεων, πέραν του πολιτικού στίγματος που επιθυμεί να δώσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ως απάντηση στις κινητοποιήσεις των μαθητών, η εφαρμογή της ίσως αποδειχτεί πιο περίπλοκη.

Κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας ενός τμήματος ή μιας τάξης, η διεύθυνση του σχολείου έχει ένα χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σ.σ. περίπου 10 ημερών μέχρι την επανεξέταση για την επιστροφή στα θρανία ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα).

Στην περίπτωση των καταλήψεων, η κατάσταση είναι πιο ρευστή, καθώς αρκετές φορές η σχολική κοινότητα έχει αιφνιδιαστεί από τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Αλλωστε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε παραδεχτεί σε δηλώσεις της ότι σε πολλές περιπτώσεις ο αριθμός των καταλήψεων δεν είναι σταθερός, καθώς αρκετές γίνονται για λίγες ώρες και στη συνέχεια σταματούν.

Πάντως, το υπουργείο Παιδείας, για τις περιπτώσεις που το «λουκέτο» από μαθητές κρατάει μέρες, έχει ξεκαθαρίσει ότι η παρακολούθηση των μαθημάτων εξ αποστάσεως είναι υποχρεωτική και καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταγράφουν τις παρουσίες όσων συμμετέχουν στα ψηφιακά τμήματα που θα δημιουργηθούν, και όσοι δεν συμμετέχουν θα λαμβάνουν απουσία.

Αντιδράσεις

Αμεσες ήταν οι αντιδράσεις ενάντια στην πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, η οποία ανακοινώθηκε μία μέρα πριν την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου, το οποίο έχει οργανωθεί για σήμερα στο κέντρο της Αθήνας με τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών και συλλόγων γονέων.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος μιλώντας στον «Ε.Τ.» κατηγορεί την πολιτική ηγεσία ότι βάζει «στη μέση» τους εκπαιδευτικούς. «Ας μιλήσει με τους μαθητές, ας δώσει λύση στα αιτήματά τους κι ας μη βάζει εμάς τους εκπαιδευτικούς ενδιάμεσα. Οι μαθητές δεν κάνουν καταλήψεις ενάντια σε εμάς αλλά ενάντια στις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για ακραίες θέσεις, αυτές του υπουργείου, και δεν βοηθάνε στον κατευνασμό της κατάστασης. Εμείς δεν πρόκειται να μπούμε ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και τα παιδιά», αναφέρει και συνεχίζει: «Θα μπορούσε να είχε επιλύσει το πρόβλημα εντός τους καλοκαιριού, όμως δεν έδωσε λύση, ήταν πολιτική επιλογή αυτό. Εμείς έχουν ζητήσει εγγράφως από την κ. Κεραμέως συνάντηση και δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση».

Το Συντονιστικό Μαθητών σε ανακοίνωσή του αναφέρει: «Αν η κυρία Κεραμέως νομίζει πως με την απειλή να χάσουμε γιορτές και εκδρομές, να κάνουμε μάθημα το Σαββατοκύριακο και πάει λέγοντας, θα σταματήσουμε τον δίκαιο αγώνα που δίνουμε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα είναι βαθιά γελασμένη».

Πάντως, το υπουργείο Παιδείας σε διευκρινίσεις του αναφορικά με τα αιτήματα των μαθητών καθώς και τις κατηγορίες που έχει δεχθεί κάνει λόγο για fake news και υποστηρίζει ότι:

-Μόνο στο 3% του συνόλου των τμημάτων, ο αριθμός μαθητών φτάνει τους 26-27.

-Φέτος έγιναν νωρίτερα από ποτέ προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες μέχρι στιγμής φθάνουν τις 32.291.

-Τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης κορονοϊού, καθώς μετά από 15 μέρες λειτουργίας τους τα κρούσματα που έχουν καταγραφεί ανέρχονται μόλις στο 0,01% των μαθητών και το 0,02% των εκπαιδευτικών.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Οργή Κεραμεώς για τους τραμπούκους στην ΑΣΟΕΕ: Δεν θα μείνουν ατιμώρητοι

Μιχάλης Μάρδας

Θετική στον κορωνοϊό η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Tinad

Κορωνοϊός: Τι είναι το διάλειμμα μάσκας στα σχολεία

Ανδρέας Ντίνης

Αναστάτωση και μπερδέματα σε σχολείο της Καλαμαριάς: Οι μισοί κάνουν κατάληψη και οι άλλοι μισοί μάθημα!

Tinad

Βιβλία για το μέλλον που είναι ήδη εδώ

Tinad

H τηλεκπαίδευση μόνη επιλογή υπό αυτές τις συνθήκες – Τι λέει στον «Ε.Τ.» πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ο Ανδρέας Μπουντουβής

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Κλείνουν τμήματα σε σχολεία της Πάτρας λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνoϊός: Μελέτες επιβεβαιώνουν – Τα σχολεία δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης

Δημήτρης Ντόγκας

Κεραμέως: Ναι, στον διάλογο αλλά με ανοικτά σχολεία – Δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση οι καταληψίες

Μιχάλης Μάρδας