Παρότι οι συζητήσεις στο υπουργείο Μεταφορών βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, έχει τεθεί επί τάπητος να ενσωματωθεί η Ευρωπαϊκή Οδηγία, μέσω της οποίας δίνεται το πράσινο φως κάθε κράτος να αποφασίζει αν επιθυμεί οι οδηγοί να μπορούν να μετακινούνται με δύο ρόδες χωρίς εξετάσεις.
Οπως εξηγούν πηγές από το ΥΠΟΜΕ στον Ελεύθερο Τύπο, η σκέψη είναι να προωθηθεί η μικροκινητικότητα και για αυτό δεν αποκλείεται να υπάρξουν διατάξεις στο σχέδιο νόμου που αναμένεται να έρθει το επόμενο διάστημα, που θα δίνουν κάτω υπό σοβαρές προϋποθέσεις αυτή τη δυνατότητα.
Η στροφή στις πράσινες μετακινήσεις που επιδιώκει η κυβέρνηση, σε συνδυασμό με την «ασφυξία» των αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις και το καυσαέριο που δημιουργείται, έχει κάνει την ηγεσία του ΥΠΟΜΕ να μην αποκλείει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Οροι
Ωστόσο, όπως σημειώνουν, για να προχωρήσει το σχέδιο θα πρέπει πρώτα να ληφθούν οι εξής παράμετροι:
* Η πρακτική εξέταση: εξετάζεται το ενδεχόμενο να παραμείνει ως υποχρέωση για τους μελλοντικούς οδηγούς μοτοσικλέτας ακόμα και αν έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου.
* Ο κυβισμός του δικύκλου, δηλαδή το αν οι εξετάσεις θα είναι απαραίτητες και για τα δίκυκλα 50 κ.εκ. ή θα αφορούν αυτά έως 125 κ.εκ.
* Η ηλικία του οδηγού.
Τρίκαλα: Ανοίγει σε 6 μέρες για τους επισκέπτες ο Μύλος των Ξωτικών
* Ο βαθμός εμπειρίας του οδηγού, δηλαδή πόσα χρόνια έχει δίπλωμα αυτοκινήτου.
Διάψευση
Χθες, λόγω της είδησης ότι οι οδηγοί αυτοκινήτου θα μπορούν να «καβαλάνε» μηχανή έως 125 κυβικά χωρίς εξετάσεις και αντίστοιχο δίπλωμα, προκλήθηκε θύελλα αντιδράσεων – με το υπουργείο να διαψεύδει το γεγονός.
«Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης», τονίζει το ΥΠΟΜΕ.
Με την ΚΥΑ που έχει ήδη δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, πάντως, ενσωματώνεται σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία μέσω της οποίας οι οδηγοί που έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου μπορούν να οδηγούν μηχανή με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – ανοίγοντας έτσι τον δρόμο να ψηφιστεί ο σχετικός νόμος.
Οδηγική συμπεριφορά
Ετερο πρόβλημα πάντως που απασχολεί τους επαγγελματίες του κλάδου και προκάλεσε αναβρασμό είναι και η απουσία οδηγικής συμπεριφοράς, που έχει κάνει τη χώρα να κατέχει θλιβερή πρωτιά σε θανάτους στην άσφαλτο.
«Δεδομένης της κακής οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών, η οποία κατατάσσει την Ελλάδα στις χαμηλές θέσεις σε δείκτες Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη, κάθε απόφαση η οποία αφορά την εκπαίδευση των νέων οδηγών πρέπει να είναι πολύ προσεκτική και επιστημονικά τεκμηριωμένη. Ειδικά σχετικά με τις μοτοσυκλέτες, λόγω και του μεγάλου αριθμού μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν στους δρόμους, απαιτείται ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης προσαρμοσμένο τόσο στο όχημα όσο και στο οδικό περιβάλλον βασισμένο στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις», τονίζει στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr