Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Στα ΚΕΠ με… βιντεοκλήση: Η πλατφόρμα που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

Ενα ακόμα βήμα για τη μετάβαση στη ψηφιακή εποχή με την παροχή δεκάδων υπηρεσιών από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) μέσω βιντεοκλήσης έκανε το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσιάζοντας χθες τη σχετική πλατφόρμα, myKEPlive, στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Πρόκειται για μια σύγχρονη πλατφόρμα που δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν εξ αποστάσεως, με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιας υπηρεσίας.

Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

Οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από το myKepLive έχουν οργανωθεί σε τέσσερα θεματικά πεδία:

i. Διοικητική Πληροφόρηση – Διεκπεραίωση αίτησης

Οι πολίτες μπορούν να λάβουν πληροφόρηση: αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα/ ή να υποβάλλουν την αίτησή τους για συγκεκριμένα πιστοποιητικά / βεβαιώσεις / έγγραφα.

ii. Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις

Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων και για έναρξη επαγγέλματος παροχής υπηρεσιών, ενώ μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους για συγκεκριμένα πιστοποιητικά / βεβαιώσεις / έγγραφα.

iii. Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία

Οι πολίτες με αναπηρία μπορούν να εξυπηρετηθούν με γραπτό κείμενο, βιντεοκλήση και εξ αποστάσεως διερμηνεία, καθώς και να λάβουν πληροφόρηση για αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα / ή να υποβάλλουν την αίτησή τους για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/βεβαιώσεις/έγγραφα. Μάλιστα, η πλατφόρμα προσφέρει αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά), αλλά και διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής.

iv. Εξυπηρέτηση από τον Δήμο

Στην περίπτωση αυτή οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση προς τον Δήμο τους. Για τον σκοπό αυτό επιλέγουν υποχρεωτικά ΚΕΠ του Δήμου, στον οποίο απευθύνονται.

Διαδικασία

Σύμφωνα με ενημερωτικό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η είσοδος στην πλατφόρμα πραγματοποιείται με δύο τρόπους:

• είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης, gov.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» – Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών
• είτε πληκτρολογώντας τη διεύθυνση myKeplive.gov.gr.

Και στις δύο περιπτώσεις οι πολίτες χρησιμοποιούν τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

Στη συνέχεια και εφόσον έχουν επιλέξει το θεματικό πεδίο εξυπηρέτησης και τον χρόνο για την τηλεδιάσκεψη / βιντεοκλήση που επιθυμούν, καταχωρούν τα προσωπικά στοιχεία του προσώπου που θα λάβουν μέρος στην τηλεδιάσκεψη.

Σε ό,τι αφορά στη διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης / βιντεοκλήσης, οι πολίτες πρέπει είτε να έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft teams στον προσωπικό τους υπολογιστή, κινητό ή tablet με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα είτε να επιλέξουν τη χρήση της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή.

Επισημαίνεται δε ότι για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση είναι απαραίτητη η ταυτοπροσωπία και για τον λόγο αυτό θα πρέπει στην αρχή της τηλεδιάσκεψης η κάμερα να είναι ενεργή ώστε οι πολίτες να επιδεικνύουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα για την ταυτοποίησή τους στον υπάλληλο του ΚΕΠ.

Ραντεβού

Σχετικά με τα ραντεβού, οι πολίτες, αφού εισέλθουν στην πλατφόρμα myKepLive, επιλέγουν ένα από τα τέσσερα θεματικά πεδία. Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται επιλέγουν την ημερομηνία και την ώρα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν.

Ακολούθως καταχωρούν τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης, τα στοιχεία επικοινωνίας τους και το θέμα του αιτήματός τους.

Εφόσον έχουν ολοκληρώσει την «κράτησή» τους αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δήλωσαν μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή τους στην τηλεδιάσκεψη με το επιλεγμένο ΚΕΠ. Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης.

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιούν τον σύνδεσμο που έχουν λάβει στο e-mail που δήλωσαν και συνδέονται στην πλατφόρμα, όπου θα βρίσκονται σε αναμονή μέχρι ο υπάλληλος να συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

Αφού διεξαχθεί η βιντεοκλήση, δίνεται στους πολίτες η δυνατότητα να δηλώσουν τον τρόπο παραλαβής της απάντησής τους είτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που καταχώρησαν είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση κατοικίας που δήλωσαν. Στην περίπτωση που αιτούνται δημοτική υπηρεσία, έχουν τη δυνατότητα να παραλάβουν το τελικό έγγραφο από το ΚΕΠ που επέλεξαν για την εξυπηρέτησή τους.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στον πρωθυπουργό παρουσιάστηκε η διαδικασία για κλείσιμο τηλε-ραντεβού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολιάζοντας τη νέα υπηρεσία δήλωσε ότι «κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές -και νομίζω ότι το υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια- κάθε πρωτοβουλία που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδας».

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για ραντεβού των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων

Tinad

Θεοδωρικάκος για αδήλωτα τετραγωνικά: Δεν θα δοθεί παράταση – Προθεσμία μέχρι τις 31 Αυγούστου

Tinad

myKEPlive: 114 πολίτες έκλεισαν ραντεβού την πρώτη μέρα – Δείτε πώς λειτουργεί!

Μιχάλης Μάρδας

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Άνοιξε η πλατφόρμα για τον δεύτερο γύρο – Οι ημερομηνίες

Tinad

Πρόστιμα έως και 100.000 ευρώ στα σούπερ μάρκετ που θα «αγνοήσουν» τον e-Καταναλωτή

Tinad

Το… ποδήλατο μπαίνει δυναμικά στη ζωή μας – Αύξηση των πωλήσεων λόγω κορωνοϊού

Tinad

ΚΕΠ: Οδηγίες για τις τηλεφωνικές αιτήσεις για πιστοποιητικά – Αναλυτικά τα βήματα

Tinad

Κορωνοϊός – Έρευνα: Συμφωνούν οι πολίτες με τα μέτρα – «Τελείωσαν τα χρήματα μου» λέει το 24%

Tinad

Τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306 για τον κορωνοϊό

Tinad