Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής τα ειδικά νηπιαγωγεία και δημοτικά είναι στο σύνολό τους 289 σε όλη την Ελλάδα. Από αυτά, στα 76 (16 νηπιαγωγεία και 60 δημοτικά) λειτουργεί ήδη ολοήμερο πρόγραμμα. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η επέκταση σε όλες τις σχολικές μονάδες του ωραρίου μέχρι και τις 4 το απόγευμα.
Ο σχεδιασμός, όπως σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο διευθυντής σπουδών Ειδικής Αγωγής, κ. Παναγιώτης Κασσιανός, χωρίζεται σε δύο στάδια. «Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία ειδικής αγωγής λειτουργούν με ένα απαρχαιωμένο πρόγραμμα πέντε ωρών. Σχολάνε, δηλαδή οι μαθητές στις 12.25. Στόχος μας είναι να διευρυνθεί το ωράριο και να προσαρμοστεί στο εξάωρο πρόγραμμα που λειτουργεί και στη γενική αγωγή, επομένως το υποχρεωτικό πρόγραμμα να λήγει στη 1.15 μ.μ. Στη συνέχεια επιθυμούμε την επέκταση του ολοήμερου στα σχολεία στα οποία δεν υπάρχει αυτό το πρόγραμμα.
Συγκρότηση επιτροπών
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η συγκρότηση επιτροπών με τη συμβολή εκπαιδευτικών αλλά και γονέων, ώστε να συζητηθεί τόσο το «αγκάθι» των πιστώσεων (σ.σ. το οποίο πολύ πιθανόν σε περίπτωση υψηλού κόστους να τινάξει τη φιλόδοξη πρωτοβουλία στον αέρα) όσο και η αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος. Αλλωστε, το υπουργείο προσανατολίζεται στο να εμπλουτίσει το πρόγραμμα με δημιουργική απασχόληση και όχι με επιβάρυνση του γνωσιακού μέρους.
Σύμφωνα με τον κ. Κασσιανό, μια πρώτη διερευνητική συζήτηση με διευθυντές σχολείων έδειξε ότι στο ζήτημα των προσλήψεων δεν θα επιβαρυνθεί σε μεγάλο βαθμό το δημοσιονομικό κόστος. Θέση με την οποία διαφωνούν, βέβαια, εκπαιδευτικοί του χώρου της ειδικής αγωγής, οι οποίοι σημειώνουν ότι οι ελάχιστες μόνιμες προσλήψεις καθιστούν πολύ δύσκολη μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε δεύτερο στάδιο, εφόσον το δημοσιονομικό κόστος πάρει το πράσινο φως, αναμένονται και προτάσεις για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ειδικών σχολείων.
Αράχωβα: «Κόλλησαν» στο χιόνι χωρίς αλυσίδες - Ουρές χιλιομέτρων και ταλαιπωρίας
Βάσει του χρονοδιαγράμματος του υπουργείου Παιδείας, μέσα στον Μάρτιο θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και να προωθηθούν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του νέου καθολικού ολοήμερου σχολείου.
Παράλληλα, με το νέο ολοήμερο σχολείο, αλλαγές έρχονται και στον τρόπο λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ (διαγνωστικών κέντρων) αλλά και στην επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας των ΕΕΕΕΚ. Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής επιθυμεί την αναβάθμιση των ΚΕΔΔΥ σε κέντρα που εκτός από διάγνωση θα προσφέρουν και υποστήριξη. Και σε αυτό το σημείο, οι καλά γνωρίζοντες το χώρο της ειδικής αγωγής σημειώνουν ότι λόγω της υποστελέχωσης αλλά και των ελάχιστων κέντρων ανά περιφέρεια, οι πρωτοβουλίες αυτές πολύ πιθανόν να αποδειχτούν «πυροτεχνήματα» και όχι ρεαλιστικές κινήσεις στον ταλαιπωρημένο χώρο της ειδικής αγωγής.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου