Τα επόμενα 24ωρα, πιθανότατα τη Δευτέρα, αναμένεται το έργο να εγκαινιαστεί και να παραδοθεί αμέσως μετά στο επιβατικό κοινό, το οποίο περίμενε περί τα 7 χρόνια την ολοκλήρωσή του. Η Αττικό Μετρό όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιούσε δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, είναι όλα έτοιμα για το επίσημο «σφύριγμα».
Πρόκειται για την πρώτη φουρνιά σταθμών, καθώς υπολείπονται άλλοι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), προκειμένου να ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά. Εκτιμάται πως το σύνολο της επέκτασής της θα δοθεί σε λειτουργία το 2022.
Είναι μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του δήμου Πειραιά και των δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά υπολογίζεται να προστεθούν περί τους 60.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Σημειώνεται δε ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 45 λεπτά. Η χρονοαπόσταση από τη Νίκαια μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται σε μόλις 14 λεπτά έναντι μίας ώρας και πλέον που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής και θα δώσει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται καθημερινά. Το ίδιο θα συμβεί μόλις λειτουργήσει και η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, καθώς η χρονοαπόσταση θα είναι μόλις 5 λεπτά από περίπου 40 λεπτά σε ώρες αιχμής.
Ο σταθμός Αγία Βαρβάρα βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός Κορυδαλλός είναι στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός Νίκαια είναι στην πλατεία Ελ. Βενιζέλος, δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές μετρό (1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη έχει κατασκευαστεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των ΜΜΜ.
Το νέο τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια συνδέει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας με το δίκτυο του Αθηναϊκού Μετρό δίνοντας απευθείας πρόσβαση σε σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Δουκίσσης Πλακεντίας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο της Αθήνας.
Προς το παρόν, στους 3 σταθμούς από την πρώτη μέρα θα λειτουργεί το σύστημα του «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου και προσωρινά αντί για πύλες στις εισόδους θα υπάρχουν τα ακυρωτικά μηχανήματα που έχουν εγκατασταθεί στα λεωφορεία.
Μάλιστα, η λειτουργία της επέκτασης μέχρι τη Νίκαια θα σημάνει την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν τις παραπάνω περιοχές με την Αθήνα και τη δρομολόγηση μικρότερων διαδημοτικών γραμμών που θα καταλήγουν στους νέους σταθμούς.
Από την έντυπη έκδοση