Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ για το 2016, το λειτουργικό έλλειμμα με βάση τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό ανέρχεται στο ποσό των 27.162.000 ευρώ, ενώ το έλλειμμα εκμετάλλευσης ανέρχεται σε 71.974.500 ευρώ.
Τα αντίστοιχα ποσά του προϋπολογισμού για το 2017 είναι 16.967.812 ευρώ σε ό,τι αφορά στο λειτουργικό έλλειμμα και 61.077.812 ευρώ σε ό,τι αφορά στο έλλειμμα εκμετάλλευσης.
Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν τη ζοφερή οικονομική κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ παράλληλα οι συνεχείς κινητοποιήσεις των εργαζομένων δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Τη λύση ή έστω τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής προσδοκάται να φέρει το ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στις αρχές του έτους, αλλά μέχρι τα μέσα του 2017 θα λειτουργεί πιλοτικά. Ήδη, στους ηλεκτρικούς σταθμούς των τρένων έχουν τοποθετηθεί οι μπάρες εισόδου, από τις οποίες μόνο οι έχοντες κάρτα ή εισιτήριο θα μπορούν να περάσουν το σχετικό έλεγχο. Τον «αντίστοιχο» έλεγχο σε λεωφορεία και τρόλεϊ θα πραγματοποιεί ο οδηγός.
Πάντως, η εταιρία εκτιμά ότι θα εισπράξει 115,8 εκατ. ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων το 2017, με τα συνολικά έσοδα εκμετάλλευσης να ανέρχονται στα 126,24 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά έξοδά της να εκτινάσσονται στα 187,31 εκατ. ευρώ.
Κέρδη 2013-14
Αγρίνιο: Σήμερα απολογείται ο φονιάς - Τι αναμένεται να υποστηρίξει
Αξίζει να σημειωθεί πως τα έτη 2013 και 2014 η ΣΤΑΣΥ είχε τέτοιο πλεόνασμα, που την απάλλαξε από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. «Βέλη» κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, εκτόξευσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης, καταγγέλλοντας ότι «φορτώνουν ακόμη 60 εκατ. ευρώ στις πλάτες των Ελλήνων πολιτών για το 2017», αναφερόμενος στα παραπάνω στοιχεία του προϋπολογισμού της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σημειώνει ότι πριν από δύο χρόνια το ΜΕΤΡΟ, το τραμ και ο ηλεκτρικός δεν επιβάρυναν το φορολογούμενο, ενώ τώρα «μετά από δύο χρόνια ΣΥΡΙΖA-ΑΝ.ΕΛ., ο κ. Σπίρτζης μπορεί να «υπερηφανεύεται» ότι κατέστησε τα μέσα σταθερής τροχιάς το χειρότερο παράδειγμα πολιτικής μιας κυβέρνησης την οποία υπηρετεί, χωρίς πυξίδα, σχέδιο και όραμα».
Στο μεταξύ, σήμερα Τετάρτη ο ΗΣΑΠ θα έχει στάση εργασίας από τις 12:00 μέχρι τις 16:00, ενώ την Παρασκευή θα παραμείνει ακινητοποιημένος από τις 21:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας.
Μαρίνα Ξυπνητού
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου