Αυτό υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, σε ανοικτή επιστολή του στον εμπορικό κόσμο της Αττικής για τη «νέα επόμενη μέρα της αγοράς» ενώ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης σε δηλώσεις του σημείωσε ότι οι καταναλωτές θα βρουν προσφορές που ξεπερνούν το 50%.
Στην επιστολή του κ. Κορκίδη υπογραμμίζεται ότι οι αγορές της Αττικής, λόγω της μεγάλης επιχειρηματικής συγκέντρωσης θα είναι το σημείο αναφοράς για να επαληθευθεί ότι τα καταστήματα άνοιξαν χωρίς να χρειαστεί να κλείσουν ξανά.
Αναλυτικά στην επιστολή ο πρόεδρος αναφέρει τα εξής:
«Σήμερα Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, ξεκινά μια νέα επόμενη μέρα, αλλά και μια νέα καθημερινότητα, καθώς το λιανικό εμπόριο επανεκκινεί και επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά από απραξία σχεδόν δύο μηνών. Από σήμερα σηκώνουμε ρολά και μανίκια και παίρνουμε πίσω την επαγγελματική μας ζωή.
Η μετάβαση στην νέα τάξη πραγμάτων πρέπει να μετατραπεί σε μία ευκαιρία ανάταξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αφού θα υπάρξουν διαρκείς αλλαγές τις οποίες πρέπει να εντοπίσουμε και να αξιοποιήσουμε εγκαίρως. Όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους οφείλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η υγειονομική κρίση και ο εμπορικός κόσμος, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε δύσκολες καταστάσεις να διαχειριστεί τις αλλαγές στη καταναλωτική συμπεριφορά, που αναγκαστικά θα επέλθουν.
Έβρος: Αναβιώνει το έθιμο με τα «εννέα φαγητά» - Στόχος να υπάρξει αφθονία στο τραπέζι όλο τον χρόνο [βίντεο]
Το μεγάλο ζητούμενο για να περιοριστούν οι απώλειες από τη νέα κρίση που πλήττει την οικονομία μας είναι να αποκατασταθεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη, να ανασχεθεί η ύφεση και να περιοριστεί η ανεργία. Δεν συνεχίζουμε από εκεί που σταματήσαμε, αλλά επανεκκινούμε από εκεί που έχει επιστρέψει η πραγματική οικονομία. Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης δεν θα ξεπεραστούν ούτε γρήγορα, ούτε εύκολα. Οι πωλήσεις που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας είναι ρεαλιστικά αδύνατον να αναπληρωθούν εντός του έτους, αλλά οι ετήσιες απώλειες μπορούν να μετριαστούν.
Αποτελεί μονόδρομο για όλους εμάς να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που έχουν ανακύψει με όση δύναμη μας έχει απομείνει και να καταστρώσουμε στρατηγικές για να προσαρμοσθούμε στη νέα πραγματικότητα. Η επόμενη ημέρα δεν θα είναι μια επιστροφή στη προ επιδημίας κανονικότητα, αλλά μια μεταβατική κρίσιμη περίοδος για το μέλλον των επιχειρήσεων μας, σε ένα πρωτόγνωρο οικονομικό περιβάλλον με ιστορικά χαμηλούς δείκτες. Οφείλουμε να εξαντλήσουμε όλη τη διαθέσιμη ρευστότητα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και να αξιοποιήσουμε όλα τα προσωρινά και μόνιμα μέτρα στήριξης που έχουμε στη διάθεσή μας.
Η προσοχή, η υπευθυνότητα και η αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής και οδηγιών ασφάλειας είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί. Η πρόκληση και ευθύνη για όλους τους ΜμΕ, είναι να επανεκκινήσουμε δυναμικά μεν, αλλά με ασφάλεια δε, την αγορά. Αντίστοιχα και οι καταναλωτές από την πλευρά τους πρέπει να μας βοηθήσουν στην εφαρμογή των νέων κανόνων, έτσι ώστε όλοι να έχουμε ασφαλή πρόσβαση στα καταστήματα σε κάθε κεντρική, περιφερειακή και τοπική αγορά του Λεκανοπεδίου.
Όλα τα Επιμελητήρια της Αθήνας και του Πειραιά, αδιάκοπα όλο το διάστημα των δύο μηνών, ως όφειλαν παρείχαν χρήσιμη ενημέρωση και συμβουλές για όλες τις πληττόμενες επιχειρήσεις του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών. Οι αγορές της Αττικής, λόγω της μεγάλης επιχειρηματικής συγκέντρωσης θα είναι το σημείο αναφοράς και θα πρέπει να επαληθεύσουμε πως ανοίξαμε τα καταστήματα μας με σκοπό να μην χρειαστεί να τα κλείσουμε ποτέ ξανά. Σήμερα, δεν μένουμε σπίτι μας, αλλά γυρνάμε στα σπίτια μας, που είναι τα μαγαζιά μας. Σήμερα ανταμώνουμε με τη δεύτερη οικογένεια μας, που είναι οι εργαζόμενοι μας. Σήμερα, αρχίζει η δική μας οικονομική μάχη κατά του κορονοϊού. Είμαστε μαχητές και καλούμαστε να το αποδείξουμε άλλη μια φορά».
Προσφορές στα εμπορικά καταστήματα
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης ανέφερε σε συνέντευξη του σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ1 πως τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στην πορεία της εμπορικής κίνησης.
Τα καταστήματα, όπως είπε, είναι έτοιμα απ’ όλες τις απόψεις για να υποδεχθούν το αγοραστικό κοινό. Αντισηπτικά έχουν τοποθετηθεί στις εισόδους και στα ταμεία, οι πωλητές έχουν εφοδιαστεί με προστατευτικές μάσκες ενώ όλα τα προϊόντα απολυμαίνονται μετά την επαφή με τον πελάτη. Τα ράφια είναι γεμάτα ενώ οι καταναλωτές, όπως σημείωσε, θα βρουν γενναίες προσφορές, οι οποίες ξεπερνούν και το 50%.