Παράλληλα καλεί τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το άνοιγμα των σχολείων όσο και για το κατατεθέν νομοσχέδιο.
Εάν το ΥΠΑΙΘ δεν ανακαλέσει την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από αυτήν τη βδομάδα, η ΟΛΜΕ προτρέπει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
Το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με τηλεδιάσκεψη την τρέχουσα βδομάδα και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Διαβάστε επίσης: Το πλάνο επιστροφής στα σχολεία – Τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής νοσήσει από κορωνοϊό
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ αναλυτικά
«Το ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να αδιαφορεί για τις προτάσεις της ομοσπονδίας, τόσο όσον αφορά στο κατατεθέν νομοσχέδιο όσο και στα ζητήματα που ανακύπτουν από την επαναλειτουργία των σχολείων. Εξακολουθεί να μην παίρνει κανένα μέτρο προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα υγειονομικής προστασίας, όπως αυτά εκφράστηκαν στο υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και ταυτόχρονα καλεί τους εκπαιδευτικούς, με οδηγία που εστάλη Σάββατο βράδυ, να παρουσιαστούν στα σχολεία τους στις 6 Μαΐου, παρ΄ ότι η σχετική ΚΥΑ αναφέρει ρητά ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά μέχρι τις 10 Μαΐου.
Παρά τις δηλώσεις αρκετών λοιμωξιολόγων, που θεωρούν επικίνδυνη την επαναλειτουργία των σχολείων, παρά τις ελλείψεις σε ατομικά μέτρα προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά) στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν γίνει απολυμάνσεις, παρά το ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές (αίθουσες με τα απαραίτητα τετραγωνικά μέτρα), παρά το ότι δεν έχουν προβλεφθεί άδειες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασθένειες που δεν συμπεριλαμβάνονται στο ΦΕΚ του ΥΠΕΣ ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες στο άμεσο οικογενειακό τους περιβάλλον, ούτε υπάρχει μέριμνα για τις άδειες ειδικού σκοπού των αναπληρωτών, το ΥΠΑΙΘ καλεί τους εκπαιδευτικούς νωρίτερα στα σχολεία και επιμένει στο άνοιγμα Γυμνασίων και Α και Β Λυκείου, παρά την αντίθετη πρόταση της ΟΛΜΕ.
Ταυτόχρονα, η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να παραστούν στα σχολεία από τις 6 Μαΐου ακυρώνει στην πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκλείοντας τους μαθητές του Γυμνασίου και Α και Β Λυκείου από κάθε μαθησιακή διαδικασία για 2 βδομάδες.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ έστω και τώρα να αναθεωρήσει την απόφαση για άνοιγμα των Γυμνασίων, της Α και Β Λυκείου και την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στις 6 Μαΐου στα σχολεία. Για τις 11 Μαΐου, ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων της Γ λυκείου, να λάβει τα απαραίτητα ατομικής προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προκηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας για την Τετάρτη 6 Μαΐου για τις 3 πρώτες ώρες του ημερήσιου και του εσπερινού ωραρίου και καλούμε τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το άνοιγμα των σχολείων όσο και για το κατατεθέν νομοσχέδιο.
Εξάρχεια: Βίντεο-ντοκουμέντο με την επίθεση του Παλαιστίνιου στην 29χρονη
Εάν το ΥΠΑΙΘ δεν ανακαλέσει την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από αυτήν τη βδομάδα καλούμε όσους συναδέλφους ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με τηλεδιάσκεψη την τρέχουσα βδομάδα και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις:
Να αποσταλεί άμεσα επιστολή από το σύλλογο διδασκόντων στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
Να αποσταλεί επιστολή στις ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους. Κανένα σχολείο να μην συνεχίσει την λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ, που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.
Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν υλοποιούμε την προφορική εντολή περί ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων».
Σύμφωνα με εκτενές ρεπορτάζ της Ελπίδας Οικονομίδη στον Ελεύθερο Τύπο παρουσιάζονται βήμα – βήμα τα μέτρα που θα παρθούν για την επιστροφή στα θρανία, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζεται πυρετωδώς για τις επόμενες εβδομάδες, καθώς από τη Δευτέρα 11 Μαΐου θα ξεκινήσουν τα μαθήματα για την Γ’ Λυκείου, ενώ μία εβδομάδα μετά θα επιστρέψουν και οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου και του Γυμνασίου. Παράλληλα, ευελιξία και γρήγορες αποφάσεις προσαρμοσμένες σε οποιοδήποτε έκτακτη κατάσταση προβλέπει ΠΝΠ που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων:
– Για την επαναλειτουργία σχολικών μονάδων: Οι δήμοι θα συνεισφέρουν ώστε να παρέχεται η απαραίτητη παροχή καθαριότητας στα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας με υπουργική απόφαση θα μπορεί να αναπροσαρμόσει το ωρολόγιο πρόγραμμα και τη λήξη και έναρξη των μαθημάτων, ώστε να αντιμετωπίσει έκτακτες συνθήκες λόγω του κορονοϊού όχι μόνο για τη φετινή χρονιά αλλά και για την επόμενη. Τέλος, το υπουργείο, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής του ΕΟΔΥ, θα έχει τη δυνατότητα να μεταθέσει ή να ακυρώσει εξετάσεις.
– Για την προμήθεια σε αντισηπτικά: Σύμβαση με το Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Ερευνας και Τεχνολογίας συνάπτει το υπουργείο Παιδείας για την απαραίτητη προμήθεια αντισηπτικών και υγειονομικού και λοιπού προστατευτικού υλικού, το οποίο θα καλύψει ανάγκες στο υπουργείο και στους φορείς τους. Για τον εξοπλισμό των σχολείων θα καθορίζεται από το υπουργείο η κατανομή των ειδών.
– Εγγραφές σε δημοτικά και νηπιαγωγεία: Λίγες μέρες αργότερα μετατίθενται οι εγγραφές νηπίων και μαθητών στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Από τις 15 έως και τις 30 Μαΐου οι γονείς θα μπορούν να εγγράφουν τα παιδιά τους ηλεκτρονικά στις σχολικές μονάδες. Με υπουργική απόφαση θα ορίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
– Μετακινήσεις μαθητών: Για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας προβλέπεται μεταφορά των μαθητών με επιπλέον μεταφορικά μέσα από τους ΟΤΑ, είτε με ανάθεση σύμβασης με μεταφορικά μέσα.
– Κυλικεία: Παραμένουν κλειστά σε όλα τα σχολεία και μέχρι να γίνει η άρση της αναστολής λειτουργίας τους δεν θα πληρώνουν ενοίκιο οι ιδιοκτήτες τους.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ξεκινήσει την προμήθεια των αντισηπτικών στα σχολεία και, σύμφωνα με ρεπορτάζ (Πρώτο Θέμα), έχουν ήδη προμηθευτεί 25.911 τεμάχια αντισηπτικού των 1.000 ml τα οποία προορίζονται σε 2.869 σχολικές μονάδες.
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Εξετάσεις σε Πρότυπα, Πειραματικά, Καλλιτεχνικά
Με την άρση της αναστολής των σχολείων πολλές διαδικασίες πήγαν πίσω με το υπουργείο Παιδείας να τρέχει να καλύψει τον χαμένο χρόνο, ώστε να ξεκινήσει ομαλά η επόμενη σχολική χρονιά.
Κάθε χρόνο τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για φοίτηση σε Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία. Φέτος πιθανόν η διαδικασία να καθυστερήσει μερικές μέρες, καθώς αναμένεται η ψήφιση νομοσχεδίου που θα φέρει αλλαγές στα εν λόγω σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά.
Το νομοσχέδιο προβλέπει κλήρωση για εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία όπως ίσχυε μέχρι πρότινος, ενώ αποκλειστικά για φέτος θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους στην Α’ Γυμνασίου των πρότυπων σχολείων. Ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα, θα αποφασιστεί η ημερομηνία και ο τρόπος διεξαγωγής εξετάσεων.
Αντίστοιχα, αρκετά σενάρια μελετώνται και για την περίπτωση των καλλιτεχνικών σχολείων. Πέρσι, οι εξετάσεις διενεργούνταν μέσα στον Μάιο, όμως για φέτος ακόμα δεν έχουν ληφθεί οι αποφάσεις.