Οι παρατηρήσεις από τα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται μαζί με πολλές άλλες, όπως των δορυφόρων, για να βοηθήσουν στην εκτίμηση της κατάστασης του συστήματος Γης-ατμόσφαιρας κατά την έναρξη των προβλέψεων (αρχικές συνθήκες). Ο αριθμός των αεροπορικών παρατηρήσεων πάνω από την Ευρώπη, που έλαβε και χρησιμοποίησε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσο-πρόθεσμων Προγνώσεων (ECMWF), έχει μειωθεί σημαντικά κατά 65% μεταξύ 3 και 23 Μαρτίου, ενώ διεθνώς η αντίστοιχη μείωση ήταν περίπου 42%.
Παιδικά χωριά SOS: 20% των ανηλίκων έχουν πέσει θύματα κάποιας μορφής κακοποίησης
Ο αριθμός των παρατηρήσεων και η γεωγραφική κάλυψή τους αναμένεται να μειωθούν κι άλλο στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως κατά τις προσεχείς εβδομάδες. Ένα μικρό μόνο ποσοστό αναφορών προέρχεται από φορτηγά-αεροσκάφη, που επηρεάζονται λιγότερο από τις πτήσεις επιβατών.
Το ποσοστό των αεροπορικών αναφορών στις αρχικές συνθήκες του ECMWF είναι 13%, της αμερικανικής Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ) περίπου 9% και στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία της Αγγλίας (MetOffice) είναι 8%. Υπολογίζεται ότι η αφαίρεση όλων των αεροπορικών δεδομένων θα προκαλέσει μείωση της ακρίβειας προγνώσεων έως και 15% σε χρονικό ορίζοντα επτά ημερών.
Πρόσφατες καινοτόμες δορυφορικές παρατηρήσεις ανέμου από τον ευρωπαϊκό δορυφόρο Aeolus θα βοηθήσουν στην άμβλυνση της μείωσης του αριθμού των παρατηρήσεων που βασίζονται σε αεροσκάφη, αλλά όχι στο άμεσο μέλλον. Τις επόμενες εβδομάδες πιθανώς να πραγματοποιηθούν κάποιες πρόσθετες εκτοξεύσεις ραδιοβολίσεων στην Ευρώπη, ώστε να αντισταθμίσουν την έλλειψη αεροπορικών μετρήσεων.