Ταυτόχρονα, οι παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα λαμβάνουν ενημέρωση μέσω email για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά και αν έχουν αντίστοιχη νοοτροπία και με την καταβολή των προστίμων αυτά θα μεταφέρονται έπειτα από 2 – 3 μήνες απευθείας στο TAXIS. Η ψηφιακή πραγματικότητα αποτελεί γεγονός και για το υπουργείο Μεταφορών, που επιδιώκει να καταργήσει τη γραφειοκρατία και να απλοποιήσει τις διαδικασίες σε συνολικά 13 τομείς.
To «χρέος» να δέχονται σχετικές καταγγελίες έχουν οι περιφέρειες, ωστόσο, λόγω της σύνθετης διαδικασίας, σε πολλές των περιπτώσεων κατέληγαν να «στοιβάζονται» σε συρτάρια γραφείων και τελικά να εξετάζονται με όχι ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς. Σε μια προσπάθεια να «λυθούν» τα χέρια των υπαλλήλων, αλλά και οι πολίτες να μην περιμένουν επί μήνες για την έκβαση της υπόθεσής τους, πλέον όλα αυτά θα γίνονται σε ηλεκτρονική μορφή. Οταν η πλατφόρμα τεθεί σε λειτουργία δεν θα είναι πια απαραίτητη η φυσική παρουσία σε περιφέρειες με τον αντίστοιχο φάκελο και έτσι το περιστατικό θα καταγράφεται άμεσα και σε εύλογο διάστημα ο προσβαλλόμενος θα έχει τη γνωμοδότηση στα χέρια του. Σημαντικό να σημειωθεί πως οι ενστάσεις για να εξεταστούν χρειάζεται να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις και φυσικά να γίνονται επώνυμα.
Πάντως, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγγελιών που παραλαμβάνουν οι εργαζόμενοι αφορά σε επιβάτες που έμειναν δυσαρεστημένοι από οδηγούς ταξί γιατί είτε αντιμετώπισαν κάποια ανάρμοστη συμπεριφορά (π.χ. αρνήθηκαν μετάβασή τους από ένα σημείο σε ένα άλλο) είτε γιατί το ταξίμετρο έγραψε περισσότερο από το προβλεπόμενο. Αντίστοιχα, οι σχολές οδήγησης προκαλούν την οργή των υποψήφιων οδηγών λίγο πριν τις εξετάσεις, όπου και τους ζητούν με κομψό ή άκομψο τρόπο το γνωστό «λάδωμα», προκειμένου να περάσουν επιτυχώς το τεστ.
Τέλος στα μπλοκάκια μπαίνει όμως και για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία τίθεται ηλεκτρονικά και οι παραβάτες θα αδυνατούν ενδεχόμενη τρίπλα του προστίμου. Μέχρι σήμερα, ο τροχονόμος κατέγραφε σε χαρτί το γεγονός, ο οδηγός λάμβανε την κλήση και είχε περίπου 2 μήνες στη διάθεσή του ώστε να την πληρώσει. Θεωρητικά, μετά το πρόστιμο πήγαινε στην εφορία, ωστόσο όπως εξηγούν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής πολλά φαίνεται πως στην πορεία χάνονταν. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το συνολικό ύψος των προστίμων που επιβάλλονται ετησίως φτάνει περίπου τα 150 εκατ. ευρώ, ενώ το ποσό που τελικά πληρώνεται δεν ξεπερνά τα 45 εκατ. ευρώ.
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, ο τροχονόμος μέσω τάμπλετ θα βεβαιώνει την παράβαση και αυτή θα περνά αυτόματα στο κεντρικό Μητρώο της Τροχαίας. Στην περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί από τον παραβάτη, ο εκπρόθεσμος οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, ενώ στη συνέχεια και εφόσον η ένστασή του έχει απορριφθεί, θα έχει στη διάθεσή του περίπου 3 μήνες ώστε να αποπληρώσει την οφειλή του, η οποία έπειτα από αυτό το διάστημα θα περνά στο TAXIS και θα εμφανίζεται σαν ραβασάκι στη φορολογική του δήλωση.
Κακοκαιρία: Μεταβολή έκανε...ο «Θεολόγος» - Τα 9 Μποφόρ έστειλαν το πλοίο πίσω στη Ραφήνα
Παράλληλα, θα υπάρχει και διασταύρωση με το «Point System» και οι συστηματικοί παραβάτες που θα μαζεύουν πόντους δεν αποκλείεται να χάσουν και την άδεια οδήγησής τους. Ποια είναι όμως η λογική του «Point System»; Συγκεκριμένα προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα την κατηγορία θα χάνει την άδειά του. Οταν ο οδηγός προχωρά σε παραβάσεις το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) θα… γεμίζει από πόντους και θα στέλνει σήμα στους οδηγούς όταν αυτοί φτάσουν τους 15.
Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, σε πολλές των περιπτώσεων εξαιτίας της μεγάλης γραφειοκρατίας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί περιστατικά που δείχνουν ότι οδηγοί που έχουν παραβεί τον ΚΟΚ και η πράξη τους έχει καταγραφεί δεν φτάνει ποτέ στους ίδιους. Μάλιστα, ενώ βεβαιώνονται οι παραβάσεις, τελικά καταλήγουν να στοιβάζονται τα πρόστιμα σε ντουλάπες στα γραφεία των δήμων. Κατά τις ίδιες πηγές, η ενεργοποίηση και του ενός αλλά και του άλλου συστήματος δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα στοχεύει στο να απαλειφθεί ο γραφειοκρατικός κυκεώνας και οι οδηγοί να μετακινούνται συνετά. Μάλιστα, τα έσοδα από τα πρόστιμα των παραβατών πρόκειται να διατίθενται στους ΟΤΑ ώστε να αξιοποιούνται για δράσεις οδικής ασφάλειας.
Ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των συστημάτων, θα εξαλειφθούν και άλλα φαινόμενα δυσλειτουργίας του κράτους. Η ηλεκτρονική βεβαίωση θα περιορίσει σημαντικά τον φόρτο εργασίας της Τροχαίας που βεβαιώνει τις παραβάσεις, καθώς η συμπλήρωση του ποινολογίου θα γίνεται την ίδια στιγμή σε πλατφόρμα.
Μεταξύ των 13 τομέων που το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής θα μετατρέψει ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες του είναι φυσικά και τα διπλώματα οδήγησης. Μάλιστα, στοχεύει στη μείωση κατά το ήμισυ του χρονικού διαστήματος το οποίο απαιτείται ώστε να εκδοθεί η νέα ή ανανεωμένη άδεια οδήγησης, με λιγότερα δικαιολογητικά και χωρίς επιπρόσθετο χαμένο χρόνο – που σήμερα αγγίζει τους τέσσερις περίπου μήνες.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι η απλούστευση της διαδικασίας και η ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών ή/και μέσω ΚΕΠ ώστε να εκδίδονται ταχύτερα οι άδειες με παράλληλη μείωση του κόστους, αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό θα μελετηθεί και το σύστημα που θα επιλεγεί για την ψηφιοποίηση και της διαδικασίας εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης (τοποθέτηση καμερών κ.λπ.), ενώ θα γίνουν και προτάσεις για την επικαιροποίηση του μητρώου εξεταστών.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είμαστε ευτυχείς που το ΥΠΟΜΕ είναι το πρώτο που υπογράφει προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την Απλούστευση και Ψηφιοποίηση των Διαδικασιών. Η Δημόσια Διοίκηση χρειάζεται εργαλεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και προχωράμε γρήγορα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως άλλωστε έχει ζητήσει ο πρωθυπουργός».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής