Στο ίδιο μήκος κύματος, αναμένονται αλλαγές και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς και πιο… τσουχτερά πρόστιμα, σε όσους έχουν κάνει «στροφή» από την ασφαλή οδήγηση. Μεταξύ των ρυθμίσεων που θα εφαρμοστούν το επόμενο διάστημα είναι και οι ποινές για όσους χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ χωρίς να υπάρχει έκτακτη ανάγκη, αλλά και διάταξη για την παρακώλυση κυκλοφορίας σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
Ειδικότερα, το μήνυμα ότι ο ΚΟΚ θα αυστηροποιηθεί περαιτέρω και θα δημιουργηθεί ένα σχέδιο για την οδική συμπεριφορά των πολιτών έστειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής, από το βήμα της Βουλής, έκανε γνωστό ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του υπουργείου για την οδική ασφάλεια και τον ΚΟΚ, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του.
Μάλιστα, μετά τα όσα διαδραματίστηκαν στις γιορτές στη Μαλακάσα με τις ουρές και το αλαλούλ, θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ξάνθη: Ένας νεκρός και δυο σοβαρά τραυματισμένοι
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε παράλληλα πως η αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ αποτελεί δέσμευση του πρωθυπουργού γιατί «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε, πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών, κάτι το οποίο, όπως είπε, δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου.
Ακολούθως, υπογράμμισε ότι «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα», επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών Φωτεινής Πιπιλή για την αυστηροποίηση των ποινών του ΚΟΚ στις παραβάσεις των οδηγών στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Συμπλήρωσε, δε, πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ όσο και για τη διασφάλιση της επιβολής των κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.
Την ίδια ώρα, το ΥΠΟΜΕ «τρέχει» μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών του. Η συνεργασία αποσκοπεί στην απομείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής του λειτουργίας.
Από την έντυπη έκδοση