Πρώτο και βασικό βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.
Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει εάν επιθυμεί να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα: Τι κατάθεσε η μητέρα του Παναγιωτάκη για την Ειρήνη
Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.
Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα, καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.
Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].