Συγκεκριμένα, το Α320, της αεροπορικής εταιρίας Ellinair, το οποίο αναχώρησε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 10:30 π.μ. τοπική ώρα, με 170 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος, με προορισμό το αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης, αμέσως μετά την απογείωση δήλωσε στην εναέρια κυκλοφορία καπνό στην καμπίνα επιβατών και ζήτησε προτεραιότητα για προσγείωση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Πέντε λεπτά μετά την επικοινωνία, το στίγμα του αεροσκάφους χάνεται από το ραντάρ και βάσει της τελευταίας γνωστής θέσης του, προέκυπτε πως είχε καταπέσει σε μια περιοχή που εκτείνεται από την χερσαία περιοχή μεταξύ αεροδρομίου και Επανομής, περίπου 10 χιλιόμετρα νότια του αεροδρομίου. Κατόπιν μαρτυρίας κατοίκου της περιοχής, ο οποίος είχε ήδη επικοινωνήσει με το 112, οι επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης κατευθύνθηκαν σε θαλάσσια περιοχή περίπου 3 χλμ. από την Μαρίνα Καλαμαριάς όπου και εντοπίστηκαν κάποιοι επιζώντες σε σωστικό μέσο του αεροσκάφους.
Το παραπάνω αποτελεί σενάριο άσκησης ευρείας κλίμακας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη.
Αφορά στην προσομοίωση περιστατικού σε αεροπλάνο, ενώ σε αυτή λαμβάνουν μέρος και όλοι οι φορείς που θα εμπλέκονταν σε αντίστοιχο, πραγματικό περιστατικό.
Όπως εξήγησε στο Thestival.gr o υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας της Fraport Greece, κ. Γιάννης Παπάζογλου «Η άσκηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Διοργανώθηκε από κοινού από την Fraport Greece, το ΕΚΑΒ, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πολλούς άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε στην Καλαμαριά, όπου υπήρξε κινητοποίηση στη Mαρίνα, στο πλαίσιο της άσκησης. Σε αυτές τις ασκήσεις το σημαντικό είναι να υπάρξει σωστός συντονισμός μεταξύ των πολλών, διαφορετικών, εμπλεκόμενων υπηρεσιών».
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Σε σχετική ανακοίνωση, η αεροπορική εταιρεία Ellinair που συμμετείχε στην άσκηση σημειώνει: «Για την Ellinair η ασφάλεια αποτελεί μονίμως πρώτη προτεραιότητα. Συνεπώς, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτές τις περιπτώσεις φορείς, η αεροπορική πρόκειται να πραγματοποιήσει ασκήσεις ετοιμότητας και σε άλλα αεροδρόμια στα οποία επιχειρεί, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές και τα διεθνή πρότυπα».
Σε πλήρη ετοιμότητα το ΕΚΑΒ
Το ΕΚΑΒ συμμετείχε στην ευρείας κλίμακας άσκηση ετοιμότητας της Fraport Greece, στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», με μία Κινητή Ιατρική Μονάδα (ΚΙΜ), ένα όχημα του Ειδικού Τμήματος Ιατρικής Καταστροφών (ΕΤΙΚ), ένα κινητό Συντονιστικό Όχημα (ΕΤΙΚ), τέσσερα ασθενοφόρα, μία μοτοσυκλέτα (Ομάδα Μοτοσυκλετών Ταχείας Ανταπόκρισης), ενώ συμμετείχαν τριάντα και πλέον (30+) επιχειρησιακά στελέχη (διασώστες, γιατροί, συντονιστές, διαβιβαστές). Παράλληλα παρευρέθηκαν, ως παρατηρητές της επιχειρησιακής δράσης του ΕΚΑΒ, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ κος Παπαευσταθίου Νίκος μαζί με επτά στελέχη νευραλγικών επιχειρησιακών τομέων και τμημάτων των Παραρτημάτων Θεσσαλονίκης & Αθήνας, έχοντας ως κύριο μέλημα την αξιολόγηση της επιχειρησιακής λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας των διαδικασιών αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, την εφαρμογή του συστήματος διαλογής, φροντίδας και διακομιδής τραυματιών (Triage) αλλά και την επικοινωνία και συνεργασία με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους διασωστικούς φορείς έκτακτης ανάγκης (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, το Πυροσβεστικό Σώμα, Ελληνική Αστυνομία).
Το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ (ΕΣΚΕ) μέσω του Κινητού Συντονιστικού Οχήματος του του Ειδικού Τμήματος Καταστροφών (ΕΤΙΚ), καθόλη τη διάρκεια της άσκησης, βρισκόταν σε απευθείας επικοινωνία με το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), το Κέντρο Επιχειρήσεων Αερολιμένα (Airport Operations Control Center), το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΔΚ) και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχοντας, ταυτόχρονα, επαφή και συνεργασία με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους διασωστικούς φορείς έκτακτης ανάγκης, όπως το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, το Πυροσβεστικό Σώμα και την Ελληνική Αστυνομία. Οι επιχειρησιακές μονάδες του ΕΚΑΒ είχαν πλήρη συμμετοχή σε όλα τα στάδια της άσκησης, όπως στο στάδιο Συναγερμού/Κινητοποίησης Κατάστασης Αναμενόμενου Ατυχήματος (Full Emergnecy), στο στάδιο Κινητοποίησης Ατυχήματος Αεροσκάφους και φυσικά στα στάδια Έρευνας-Διάσωσης αλλά και στο τελικό στάδιο Διαχείρισης Συνεπειών. Οι διασώστες και οι γιατροί του ΕΚΑΒ, που συμμετείχαν στα προαναφερόμενα στάδια της άσκησης, εφάρμοσαν με επιτυχία όλες τις προβλεπόμενες βέλτιστες πρακτικές και τα διεθνή πρότυπα σχετικά με τη διαδικασία ταξινόμησης-εκτίμησης της αντιμετώπισης των τραυματιών (Triage), βάσει ενός συστήματος προτεραιοτήτων σχεδιασμένο να μεγιστοποιήσει τον αριθμό των επιζώντων, ενώ το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ είχε θέσει σε ετοιμότητα υποδοχής των επειγόντων περιστατικών τα Γενικά Νοσοκομεία Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο» και «Γ. Παπανικολάου».
Πηγή: thestival.gr