Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ στις 25 Οκτωβρίου υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την κατασκευή Γραμμής Μεταφοράς στο τμήμα «Μολάοι-Τερματικό» (ύψους 5,65 εκατ. ευρώ, ανάδοχος η ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και για την κατασκευή του σταθμού STATCOM (ύψους 9,50 εκατ. ευρώ, ανάδοχος η ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ-NARΙ).
Οι συμβάσεις των κύριων τμημάτων της διασύνδεσης υπεγράφησαν τον Νοέμβριο 2018 και οι εργασίες κατασκευής του έργου, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τόσο στην Κρήτη όσο και στην Πελοπόννησο.
Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, το οποίο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δανειοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ανέρχεται σε 365 εκατ. ευρώ.
Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου προγραμματίζεται να λειτουργήσει εντός του 2020 και είναι ευθυγραμμισμένη με τον Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό που στόχο έχει την απόσυρση όλων των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής έως το 2028 και τη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.
Επισημαίνεται ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση Εναλλασσόμενου Ρεύματος παγκοσμίως, η οποία περιλαμβάνει την πόντιση υποβρύχιου καλωδίου 132 χλμ σε βάθος έως 1.000 μέτρων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, ανέφερε σχετικά: «Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα που θα θωρακίσει ενεργειακά την Κρήτη και θα διασφαλίσει την ενεργειακή της επάρκεια για τους χειμερινούς μήνες. Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης διασύνδεσης, Κρήτης-Αττικής, θα αρθεί πλήρως ο ενεργειακός αποκλεισμός της Κρήτης και θα τεθούν οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του δυναμικού ΑΠΕ του νησιού».