Η ολοκλήρωση του σχεδίου εκτιμάται πως θα βοηθήσει σημαντικά και στις «εξαφανίσεις» μηχανών που τα τελευταία χρόνια γίνονται εύκολος στόχος για τους επιτήδειους. Μάλιστα, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2019 καταγράφηκαν 3.473 κλοπές μοτοσικλετών και 879 μοτοποδηλάτων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τους συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης εξετάζεται να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωση (όροφοι ή επίπεδα) ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα πάρκινγκ που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα αλλά και η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα πάρκινγκ αυτοκινήτων εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις.
Αρχές του 2020
Η σχετική ρύθμιση για την ίδρυση και λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων καταρτίζεται αυτήν την περίοδο, θα έρθει πιθανότητα ως Κοινή Υπουργική Απόφαση στις αρχές του 2020 ενώ οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας τους και συγκεκριμένα οι ελάχιστες διαστάσεις, ο φωτισμός τη νύχτα, η φύλαξη και οι τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαγραμμίσεις, όρια θέσης οχήματος και ελιγμών), θα περιγράφονται αναλυτικά σε σχετική Απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Σημειώνεται ότι σήμερα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων. Επίσης, η συγκεκριμένη ρύθμιση θα μπορεί να καλύψει και ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων, οι οποίοι δεν μπορούσαν να λάβουν άδεια λειτουργίας για την ίδρυση χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
Θετική ανταπόκριση
Η είδηση πως για πρώτη φορά θα γίνουν πάρκινγκ για μηχανές και ποδήλατα φαίνεται πως έλαβε ήδη θετική ανταπόκριση, δεδομένου ότι θα δίνεται πλέον το πράσινο φως σε ιδιοκτήτες να αξιοποιήσουν χώρους και να τους μετατρέψουν σε επικερδείς επιχειρήσεις. Οπως αναφέρουν έγκυρες πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, το θέμα του κομίστρου πρόκειται να καθοριστεί από τους ιδιώτες και όχι από το υπουργείο, ωστόσο εκτιμάται ότι το κόστος θα είναι αρκετά πιο χαμηλό από τα ποσά που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί αυτοκινήτων προκειμένου να αφήσουν τα οχήματά τους. Αν, για παράδειγμα, ένας πολίτης καλείται να πληρώσει περίπου 5 ευρώ και να καταβάλει συν 1 ευρώ επιπλέον την ώρα για όσο μείνει, ο οδηγός της μηχανής υπολογίζεται ότι θα χρεώνεται περί τα 2 – 3 ευρώ και ίσως ακόμα λιγότερα ένας ποδηλάτης.
Στα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών δεν υπάρχει πρόβλεψη στη ρύθμιση να «παρκάρουν» και τα ηλεκτρικά πατίνια στους συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης αλλά με δεδομένο τη στροφή των πολιτών στη βιώσιμη κινητικότητα και στις εναλλακτικές μετακινήσεις, δεν αποκλείεται να ενσωματωθεί αργότερα σχετικό άρθρο.
Μείωση στις κλοπές τροχοφόρων
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους οι κλοπές τροχοφόρων μειώθηκαν κατά 1.493 σε επίπεδο επικράτειας σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ειδικότερα, καταγράφηκαν 10.369 κλοπές τροχοφόρων, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι είχαν καταγραφεί 11.862 κλοπές.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο επικράτειας, καθώς και στις πόλεις της Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπου καταγράφεται ο κύριος όγκος των κλοπών τροχοφόρων, στη σύγκριση του α’ εξαμήνου του 2019 με το α’ εξάμηνο του 2018 καταγράφονται τα εξής:
– 10.369 έναντι 11.862 στην επικράτεια
– 6.782 έναντι 7.549 στην Αττική
– 1.158 έναντι 1.184 στη Θεσσαλονίκη.
Ως προς τα είδη κλοπών τροχοφόρων που τελέστηκαν στην επικράτεια, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, σημειώνονται:
– 1.009 λιγότερες κλοπές μοτοσικλετών (3.473 έναντι 4.482)
– 322 λιγότερες κλοπές μοτοποδηλάτων (879 έναντι 1.201)
– 157 λιγότερες κλοπές φορτηγών-λεωφορείων (736 έναντι 893)
– 21 λιγότερες κλοπές λοιπών οχημάτων (176 έναντι 197)
– 16 επιπλέον κλοπές αυτοκινήτων (5.105 έναντι 5.089).
Από την έντυπη έκδοση