Εντός 4 μηνών όπως είπε θα κατατεθεί το νομοθετικό πλαίσιο που θα προβλέπει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.
Ελεύθερη διακίνηση μέχρι την οριστική λύση
Παράλληλα έκανε γνωστό ότι μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος θα ανακοινωθεί η εφαρμογή προσωρινών μέτρων για την ελεύθερη διακίνησή τους μέσα στις πόλεις.
Η τοποθέτηση του Κεφαλογιάννη για τα πατίνια αφορούσε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου για τα μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων αυτοηλεκτροκινούμενων πατινιών στις ελληνικές πόλεις.
«Η Ελλάδα είναι δύο βήματα μπροστά από την ΕΕ. Κανένα έγγραφο καμία οδηγία δεν έχει εκδοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για την ελεύθερη διακίνηση όχι μόνο των πατινιών αλλά και των άλλων μικρών μέσων μετακίνησης. Από το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη συσταθεί Ειδική Επιτροπή -μετά και την επιστολή από την Ένωση Συγκοινωνιολόγων- με τη συμμετοχή και όλων των αρμόδιων φορέων, η οποία εξετάζει όλο το πλαίσιο και θα παραδώσει τις προτάσεις της μέσα σε στο δεσμευτικό χρονικό περιθώριο των τεσσάρων μηνών», ανέφερε σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.
Συναγερμός στο Ελευθέριος Βενιζέλος - Επέστρεψε αεροσκάφος λόγω τεχνικού προβλήματος
«Είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα σε ό,τι αφορά την αγορά και την ασφάλεια των μικροοχημάτων. Υπάρχει ένα δεσμευτικό χρονικό πλαίσιο τεσσάρων μηνών. Πρέπει να θεσπιστούν κανόνες τόσο για την αγορά όσο και την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων και είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις», κατέληξε ο υφυπουργός.
Ο κ. Κεγκέρογλου από την πλευρά του τόνισε ότι τα αυτοκινούμενα ηλεκτρικά πατίνια είναι ένα ήπιο μέσο μεταφοράς κυρίως στις πόλεις, περιβαλλοντικά φιλικό και εύκολο στη χρήση. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι τα πλεονεκτήματά τους και ταυτόχρονα τα μειονεκτήματα, που δημιουργούν προβλήματα επειδή πρώτα απ’ όλα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο. Ταυτόχρονα, δεν έχουν καθοριστεί και τα χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με την ίδια την ταυτότητα του μέσου.
«Μ’ αυτό το πνεύμα δηλώνω ταυτόχρονα και τη θετικότητα με την οποία ο κόσμος αντιμετωπίζει αυτό το μέσο, αλλά και την επιφυλακτικότητα λόγω των ατυχημάτων που έχουν συμβεί μέχρι τώρα, αλλά και των τοπικών αντιπαραθέσεων σε πολλούς δήμους και τοπικές κοινωνίες που έχουν υπάρξει, γιατί δεν έχουν δοθεί οι δέουσες λύσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου.
Στην συνέχεια, επισήμανε ότι η Ελλάδα, υπήρξε φωτοδότης και της Ευρώπης και δεν είναι ανάγκη να αναζητούμε πάντα τους ευρωπαίους σοφούς για ένα θέμα και ζήτησε διεύρυνση της επιτροπής που ανακοίνωσε ο Υπουργός, με την συμπερίληψη και της Ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία, η οποία πρέπει να συμμετέχει, αφού τα ηλεκτρικά πατίνια υποκαθιστούν μέρος της κυκλοφορίας με συμβατικά Ι.Χ. και μοτοσυκλέτες, και δεν πρέπει να θίγουν τις ευάλωτες ομάδες χρηστών του χώρου (πεζοί, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, παιδιά κ.ά.) ενώ σημείωσε ότι άπτεται βεβαίως ενός ευρύτερου θέματος, που είναι η οργάνωση του δημόσιου χώρου, η οργάνωση και το πώς κινούμαστε στην πόλη και υπάρχουν κι άλλα ζητήματα, τα οποία είναι αρμοδιότητες άλλων υπουργείων.
Ο Υπουργός από την πλευρά του, ανακοίνωσε ότι έχει συσταθεί επιτροπή από το Υπουργείο Μεταφορών αποτελούμενη από ειδικούς, η οποία σε 2 με 4 μήνες θα εισηγηθεί κανονιστικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και άλλα αυτοκινούμενα μέσα.
Επειδή ωστόσο το Υπουργείο Μεταφορών περιορίστηκε στις προϋποθέσεις και τα χαρακτηριστικά των κοινόχρηστων πατινιών, ο Βουλευτής καταθέτει άμεσα ερωτήσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου το κανονιστικό πλαίσιο των πατινιών να είναι προς όφελος των Δήμων αλλά και στο Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο οργάνωσης του δημόσιου και κοινόχρηστου χώρου, με ασφάλεια για τους πολίτες.
Πηγή: neakriti.gr