Η συζήτηση στην ειδική επιτροπή θα ξεκινήσει τέλη του Οκτώβρη και θα συνεχιστεί και τον Νοέμβρη και αφορά σχεδιαστικές αλλαγές στα πλοία της ακτοπλοΐας που θα επηρεάσουν και την ταχύτητά τους, άρα και τα δρομολόγια που μέχρι τώρα πραγματοποιούνται.
Στοχοποίηση της ναυτιλίας «βλέπει» πίσω από αυτές τις αποφάσεις ο κ. Σακέλλης, υποστηρίζοντας πως «επιθυμούμε να τονίσουμε ότι λαμβάνουν χώρα συζητήσεις κατά τις οποίες η ναυτιλία αδίκως ενοχοποιείται/ στοχοποιείται για τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις, λαμβανομένου υπόψη ότι οι θαλάσσιες μεταφορές συμβάλλουν μόλις κατά 20% στις παγκόσμιες εκπομπές GHG παρά το γεγονός ότι ο κύριος όγκος (90%) του διεθνούς εμπορίου μεταφέρεται διά θαλάσσης, επίσης ότι η ναυτιλία υιοθετεί περιβαλλοντικές ωφέλιμες πολιτικές και λειτουργεί κάτω από ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο.
Οι διάσπαρτοι και συχνά αντικρουόμενοι κανονισμοί που επίκεινται, αναφορικά με τα επιβατηγά πλοία, είναι πιθανό να επιφέρουν αδικαιολόγητο/υπέρμετρο οικονομικό κόστος στις εταιρίες με αποτέλεσμα τη συνεπαγόμενη αύξηση των εισιτηρίων και την προώθηση επιβατικής και μεταφορικής κίνηση προς άλλα μέσα μεταφοράς, τα οποία έχουν υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο».
Ανακοίνωση Allou Fun Park: Παραμένουμε κλειστοί με ευθύνη του Δήμου Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη
Και συνέχισε: «Οι αρμόδιοι θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει, τον ανταγωνισμό που υφίσταται σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς, την περιβαλλοντική του επίδοση, την επιβάρυνση που ήδη υφίσταται και, τέλος, το γεγονός ότι είναι το μόνο μέσο που προσφέρει υπηρεσίες και συνδέσεις στα απομακρυσμένα μικρά νησιά της Ε.Ε.
Οι προσπάθειες που γίνονται από τον κλάδο μας και τα μέτρα που παίρνονται για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικά, όπως είναι σημαντικές και οι περιβαλλοντολογικές δαπάνες που ήδη υλοποιούνται. Υπολογίζουμε ότι κάθε πλοίο επιβαρύνεται με 150.000 € κάθε χρόνο με διάφορα έξοδα, όπως επιθεωρήσεις, εκπαιδεύσεις, υλικά, διάθεση υγρών και στερεών αποβλήτων. Επίσης τα καύσιμα επιβαρύνονται με 35 € τον τόνο».
ΑΝ. ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου