Ο κ. Χαρδαλιάς στη συνέντευξή του μιλά για τις πολύ σοβαρές καταστάσεις που αντιμετώπισε στη νέα του θέση από τη στιγμή που ανέλαβε, στη Χαλκιδική, τον σεισμό στην Αθήνα, πολλές πυρκαγιές σε όλη την επικράτεια και την μεγάλη πυρκαγιά της Εύβοιας και σημειώνει: «Είναι κάτι, όμως, που το γνώριζα αναλαμβάνοντας την ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας, στην καρδιά του καλοκαιριού. Το βέβαιο είναι πως είμαστε μόνο στην αρχή μιας σημαντικής προσπάθειας που στόχο έχει να αλλάξει εκ βάθρων την Πολιτική Προστασία της χώρας. Κυρίως να αλλάξουμε την κουλτούρα της αντιμετώπισης των καταστροφών».
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
Ερωτηθείς για την κατάσταση που βρήκε τις υπηρεσίες της Πολιτικής Προστασίας, αφού υπογραμμίσει το «πολύ αξιόμαχο» και «την υψηλή αίσθηση του καθήκοντος» του προσωπικού τονίζει ότι «δουλειά δική μας είναι να συντονίσουμε αυτό το προσωπικό, που ξέρει να κάνει καλά τη δουλειά του. Το βασικό δόγμα που θέλουμε να εφαρμόσουμε είναι το τρίπτυχο “άμεσος εντοπισμός, άμεση κινητοποίηση και άμεση πληροφόρηση”. Είναι ένα δόγμα που ήδη εφαρμόζουμε και πολύ σύντομα θα το εξελίξουμε ακόμα περισσότερο, ώστε να διασφαλίσουμε στο μέγιστο ανθρωπίνως δυνατό, πως οι πολίτες είναι απόλυτα ασφαλείς».
Τέλος στην ερώτηση εάν έχει περιθώρια βελτίωσης το «112» απαντά «σαφέστατα και έχει» και προσθέτει ότι το ολοκληρωμένο σύστημα θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους και η συνεισφορά του ως προς την έγκαιρη προειδοποίηση θα είναι καθοριστική.