Η… συνετή (;) διοίκηση του πατέρα του πρώην υπουργού Νίκου Παππά είχε ως αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ σήμερα να χρωστά στο Δημόσιο (φόροι και ΦΠΑ) 38.401.858 ευρώ και επιπλέον 12.550.005 ευρώ στον ΕΦΚΑ. Δηλαδή, σύνολο περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ! Μόλις πριν από δύο χρόνια, τον Νοέμβριο του 2017, ο κρατικός ΟΑΣΘ χρωστούσε στο Δημόσιο μόλις 3.927.834 ευρώ. Ηταν η εποχή που είχε κρατικοποιηθεί αφού προηγουμένως είχε έχει έρθει σε δύσκολη οικονομική κατάσταση λόγω των πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ.
Στο μεταξύ, ο ΟΑΣΘ έχει λάβει φέτος αντισταθμιστικές καταβολές από τα υπουργεία (έως και για το μήνα Σεπτέμβριο του 2019) περισσότερα από 36 εκατομμύρια ευρώ! Μάλιστα, οι αντισταθμιστικές καταβολές δίνονται βάσει της σύμβασης που προβλέπει ότι στους δρόμους θα κυκλοφορούν κατά μέσο όρο 520 αστικά λεωφορεία, όταν είναι γνωστό στους πάντες ότι καθημερινά κυκλοφορούν λιγότερα από 300 λεωφορεία. Ωστόσο, οι αντισταθμιστικές καταβολές δεν μειώθηκαν και καταβλήθηκαν κανονικά, ακόμη και δύο μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές!
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», ο ΟΑΣΘ έλαβε στις 5 Φεβρουαρίου 2019 αντισταθμιστικές καταβολές δύο μηνών ύψους 8.033.000 ευρώ. Και ακολούθησαν άλλες επτά, ύψους 4.016.500 ευρώ εκάστη, τις ημερομηνίες 26 Φεβρουαρίου, 5 Απριλίου, (επίσης), 5 Απριλίου, 15 Μαΐου, 10 Ιουνίου, 3 Ιουλίου και 5 Ιουλίου. Μόνο η μισθοδοσία των εργαζομένων κοστίζει στον ΟΑΣΘ 77 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Η λήψη των αντισταθμιστικών καταβολών και μάλιστα ήδη μέχρι και τον Σεπτέμβριο, αποδεικνύει την κατάρρευση των εσόδων από τα εισιτήρια. Ο κ. Παππάς και οι συνεργάτες του αρνούνται πεισματικά να δώσουν στοιχεία για το συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι μόνο τα ελάχιστα λεωφορεία που κυκλοφορούν, είναι και η πρακτική που έχουν υιοθετήσει τα τελευταία δύο χρόνια οι επιβάτες να μην κόβουν εισιτήριο. Υπάρχουν άτομα που καθημερινά αλλάζουν τρία λεωφορεία για να μεταβούν στη δουλειά τους και άλλα τρία για να επιστρέψουν και δεν έχουν ακυρώσει εισιτήριο για έναν ολόκληρο χρόνο! Φυσικά, η διοίκηση του ΟΑΣΘ γνώριζε την κατάσταση αλλά δεν έλαβε κανένα μέτρο για να περιορίσει το φαινόμενο. Ετσι, ό,τι χρήματα μπαίνουν στον Οργανισμό είναι από τις αντισταθμιστικές καταβολές των υπουργείων, τα οποία δίνονται για τη μισθοδοσία και με το ταμείο να είναι μείον από τα εισιτήρια, δεν υπάρχουν οι οικονομικοί πόροι για να συντηρηθούν τα λεωφορεία.
Η διοίκηση του Στέλιου Παππά, η οποία φροντίζει να μοιράζει εξώδικα και αγωγές σε όσους τολμούν να αμφισβητήσουν τις πρακτικές της, έχει καταφέρει να «τινάξει στο αέρα» τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Συμπληρώνονται δύο χρόνια από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ βάσει της εμμονής του Αλέξη Τσίπρα και του λαλίστατου Χρήστου Σπίρτζη. Ειδικά ο τελευταίος είχε φροντίσει να στραγγαλίσει οικονομικά τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, πριν εμφανιστεί ως σωτήρας, κρατικοποιώντας τον.
Με την έλευση του Στέλιου Παππά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν λύθηκαν, αλλά πολλαπλασιάστηκαν. Και έφτασαν πλέον σε τέτοιο βαθμό, ώστε περισσότερα λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα σήμερα στα αμαξοστάσια καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για να συντηρηθούν, από εκείνα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Πλέον, ακόμη και από κεντρικές οδικές αρτηρίες το αστικό λεωφορείο εμφανίζεται μετά από 20 ή 30 λεπτά της ώρας, ενώ στον περιφερειακό κάνουν καθημερινά «παρέλαση» γερανοί που σέρνουν στα αμαξοστάσια χαλασμένα λεωφορεία. Η οργή των πολιτών ξεχειλίζει. Για (αυτοπροσδιοριζόμενος ως) αριστερός, ο Στέλιος Παππάς έχει επιδείξει προκλητική συμπεριφορά: εμφανίζεται αμετακίνητος στις ιδέες του, αρνείται να κάνει αυτοκριτική, παρουσιάζει τον εαυτό του ως Μεσσία, τρομοκρατεί τα ΜΜΕ και μοιράζει εξώδικα και αγωγές.
Νέο ΔΣ
Εν τω μεταξύ, ανακοινώθηκε και επισήμως το νέο Δ.Σ του ΟΑΣΘ, με πρόεδρο τον καθηγητή του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Παν. Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Σκόδρα. Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και του υπουργού Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα αποφασίστηκε η παύση του προέδρου Στέλιου Παππά, του διευθύνοντα συμβούλου Σ. Παναγιωτίδη και των μελών Εμμανουήλ Λαμτζίδη και Ολγας Γιάννη και έγιναν αποδεκτές οι παραιτήσεις των Φώτη Μπίμπαση και Ακρίτα Καιδατζή.
Box
Το νέο ΔΣ
Πρόεδρος, Καθηγητής Γεώργιος Σκόδρας, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Διευθύνων Σύμβουλος: Δρ Γεώργιος Σπανός, Πολιτικός Μηχανικός, Πρώην Διευθυντής Κίνησης ΟΑΣΘ. Μέλη: Καθηγητής Ιωάννης Βλαχάβας, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Δρ Ιωάννης Ρεντζεπέρης, Εκτελεστικό Μέλος, Πολιτικός Μηχανικός, Θεόδωρος Τζιαμπάζης, Πολιτικός Μηχανικός, Σοφία Μαυρίδου, Λογίστρια, Γαβριήλ Αβραμίδης, Εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καλυψώ Γούλα, Εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το Δ.Σ. θα συμπληρωθεί με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων.
Από την έντυπη έκδοση