Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την υποσημείωση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει η κυβέρνηση στο να προχωρήσει η ενεργοποίηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και ειδικότερα της υπηρεσίας αποστολής μηνυμάτων προειδοποίησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το συντομότερο δυνατό, με αφορμή τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική.
Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το 112 είναι σε λειτουργία αλλά στην Ελλάδα ακόμη το περιμένουμε.
Ο Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης των πολιτών μέσω sms, είναι ένα λογισμικό που εκπορεύεται μέσα από τις εγκαταστάσεις του 112, και αυτό, ενώ είχε προβλεφθεί πολλά χρόνια τώρα, ποτέ δεν λειτούργησε.
Τον Νοέμβριο του 2011 προκηρύχθηκε από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» και για λογαριασμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για το έργο «Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση των Υπηρεσιών που αφορούν στον Ευρωπαϊκό Αριθμό Κλήσης Εκτάκτων Αναγκών “112” με χρήση ΤΠΕ για τη βέλτιστη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης – κρίσεων και την έγκαιρη ενημέρωση των Πολιτών». Η χρηματοδότηση είχε εξασφαλιστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση του ΕΣΠΑ 2007-2013. Στόχος ήταν το κέντρο να λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Για την υλοποίηση του έργου υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2014 σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, του Πυροσβεστικού Σώματος, του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Ταυτόχρονα σχεδόν με τον Νόμο 4249/24-3-2014 αναδιοργανώθηκε η ΓΓΠΠ και δημιουργήθηκε ειδική Μονάδα Ευρωπαϊκού Αριθμού Εκτακτης Ανάγκης «112». Ακολούθησε τον Ιούνιο του 2014 η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον δεύτερο μειοδότη (ΟΤΕ), μετά την επιτυχή προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στο τέλος του 2016 το έργο, που είχε καθυστερήσει σημαντικά, αποφασίστηκε να μεταφερθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 και να ενταχθεί στις Δράσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με αναδιαρθρωμένη χρηματοδότηση. Σημειωτέον ότι από τον Απρίλιο του 2017 ο τότε Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας είχε ανακοινώσει ότι το νέο σύστημα θα έχει ολοκληρωθεί σε 6 έως 18 μήνες για να μπορεί να δέχεται και κλήσεις από το e-Call, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τον Οκτώβριο του 2017.
Έγκυος τριών μηνών η Δόμνα Μιχαηλίδου! - Στιγμές απόλυτης ευτυχίας για το ζευγάρι
Η εκτέλεση της σύμβασης ανεστάλη τον Φεβρουάριο του 2017, η ανάκληση κατέστη οριστική τον Μάιο του 2017 αλλά ήρθη την ίδια ημέρα με άλλη απόφαση.
Το θέμα είχαν φέρει στη Βουλή και οι βουλευτές της Ν.Δ. Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου και Μάκης Βορίδης. Στην ερώτηση που κατέθεσαν στις 19 Απριλίου 2018 προς τους αρμόδιους υπουργούς Νίκο Τόσκα και Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, ζητούσαν να ενημερωθούν αν η νέα υπηρεσία «eCall» του συστήματος 112 υποστηρίζεται στη χώρα μας.
«Το υφιστάμενο κέντρο (112) δεν υποστηρίζει την υπηρεσία “eCall”, ενώ η επικαιροποιημένη πληροφορία για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το νέο κέντρο 112, που προαπαιτείται για τις όποιες περαιτέρω ενέργειες υλοποίησης και ενεργοποίησης της υπηρεσίας “eCall”, πρέπει να αναζητηθεί στη ΓΓΠΠ, η οποία και είναι η αρμόδια», ανάφερε η απάντηση Παππά στους βουλευτές της Ν.Δ.
Ο κ. Τόσκας στις 14 Μαΐου 2018 απαντώντας έριξε τις ευθύνες στις Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. και ομολογεί ότι με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ «πάγωσε» η σύμβαση του 2014, προσθέτοντας «το “e-Call”, αρμόδιο να απαντήσει είναι το αρμόδιο συνερωτώμενο υπουργείο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Για το 112 είχε γίνει πολύ μεγάλη συζήτηση και πέρυσι το καλοκαίρι αλλά και πάλι λύση δεν δόθηκε παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με όλα τα πορίσματα θα μπορούσε ν είχε αποβεί σωτήριο.
Τι είναι το 112
Το εντυπωσιακό είναι ότι αν πάει κάποιος στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας θα διαπιστώσει ότι το 112 λειτουργεί και μάλιστα δίνονται και αναλυτικές οδηγίες για το τι είναι.
Δείτε λοιπόν τι είναι και ας ευχηθούμε ότι σύντομα όλα αυτά δεν θα είναι απλά άχρηστες πληροφορίες αλλά θα ενταχθούν στις υπηρεσίες του πολίτη:
Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.
Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
· την Αστυνομία
· τo Πυροσβεστικό Σώμα
· το ΕΚΑΒ
· το Λιμενικό Σώμα
· την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
· την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.