Τονίζει ότι η σημερινή κυβέρνηση βρήκε λυμένα τα βασικά προβλήματα που παρέλαβε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2012 και απέτυχε να διαχειριστεί το ζήτημα της Βενιζέλου. Χαρακτηρίζει «επικοινωνιακά κόλπα» τα περίφημα «εγκαίνια», ξεκαθαρίζει ότι το έργο βρίσκεται εκτός χρονοδιαγραμμάτων κυρίως σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και τονίζει πως «κρύβουν την αλήθεια λέγοντας ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020».
Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης;
Οι «πολλές υποσχέσεις μειώνουν την εμπιστοσύνη», είχε πει ο Λατίνος ποιητής Οράτιος και εκτιμώ πως αυτή του η φράση ταιριάζει πολύ στην υπόθεση της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης. Σε κάθε περίπτωση, είναι αλήθεια πως η δημοπράτηση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ., που διατρέχει το κέντρο της πόλης, έγινε με προμελέτες, τα τεύχη δημοπράτησης ήταν ασαφή σε αρκετά σημεία και λόγω αυτών και άλλων προβλημάτων το έργο προχωρούσε με χαμηλές ταχύτητες. Ομως, η σημερινή κυβέρνηση το 2015 βρήκε λυμένα τα βασικά προβλήματα που παρέλαβε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2012.
Ποια ήταν η κατάσταση του έργου στις αρχές του 2015;
Στις αρχές του 2015 η κατάσταση ήταν η εξής:
- Υποκατάσταση του ουσιαστικά πτωχυμένου βασικού συντελεστή της κοινοπραξίας από άλλον.
- Θέσπιση διαιτησιών. Είναι η κύρια αιτία που προχωρά το έργο. Επειδή ο νόμος περί δημοσίων έργων δεν προέβλεπε διαιτησία και το τίμημα ήταν turn key, δεν ήταν δυνατόν να πληρωθούν οι εξωσυμβατικές εργασίες που οφείλοντο σε αλλαγή συνθηκών.
- Παράδοση σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας.
• Εξασφάλιση χρηματοδότησης 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες. - Ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.
- Παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το δήμο και κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου στη Νέα Ελβετία.
- Μεταφορά των μετροποντίκων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, για να ολοκληρώσουν τις σήραγγες με αντίθετη πορεία.
- Παράδοση του 50% των έργων πολιτικού μηχανικού που αποτελούσε τον κύριο όγκο της κατασκευής.
- Εξασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση με γρήγορους ρυθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.
- Εναρξη, in house, από την Αττικό Μετρό της εκπόνησης των μελετών για τις επεκτάσεις, κυρίως προς Σταυρούπολη και προς Αμπελοκήπους – Εύοσμο.
Τι ακριβώς συμβαίνει με τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου;
Tο μόνο πρόβλημα που έπρεπε η παρούσα κυβέρνηση να διαχειριστεί ήταν η ανάδειξη των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου. Πέρασαν, όμως, σχεδόν 4 χρόνια, η λύση είναι ακόμη στα χαρτιά, με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο υλοποίησης. Εκτός, μάλιστα, συγκλονιστικού απροόπτου, το πρόβλημα αυτό θα οδηγήσει σε παράδοση αρχικά ενός «κολοβού» έργου, αποκλείοντας το ιστορικό κέντρο της πόλης.
Παράλληλα, επειδή πιστεύουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να κοροϊδεύουν τους πολίτες, ανακοίνωσαν με τυμπανοκρουσίες την έναρξη εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου, χωρίς:
α. Να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι μελέτες για όλο τον ανασχεδιασμό.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
β. Να υπάρχει νέα σύμβαση με τον ανάδοχο για όλες τις επιπλέον εργασίες.
γ. Να ανακοινώσουν τις συνολικές επιπλέον δαπάνες λόγω του ανασχεδιασμού του σταθμού και τον τρόπο χρηματοδότησής τους, όπως και τις πηγές χρηματοδότησης της ανάδειξης των αρχαιοτήτων.
Για την «ταμπακιέρα», δηλαδή, ούτε λέξη. Πότε θα τελειώσει η Βενιζέλου; Πόσα χρήματα θα απαιτηθούν συνολικά και από πού θα βρεθούν; Κρύβουν την αλήθεια από τους πολίτες για τη Βενιζέλου.
Ποια είναι η δική σας θέση για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου;
Αποψή μου παραμένει -και όπως απεδείχθη έχω δίκιο- ότι πρέπει να γίνει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Δεν υπάρχει άλλη βιώσιμη λύση. Το έχουν καταλάβει στην κυβέρνηση και γι’ αυτό «παίζουν καθυστέρηση» στο θέμα. Η λύση που πρότειναν δεν «περπατάει» και γι’ αυτό ακόμα δεν έχουν ολοκληρωμένες μελέτες, σχέδια και χρονοδιάγραμμα για το σταθμό.
Τα εγκαίνια που κάνει η κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό δεν δείχνουν ότι το έργο προχωράει και σύντομα θα λειτουργήσει;
Σε επικοινωνιακά κόλπα στην Αττικό Μετρό και στην κυβέρνηση έχουν μεγάλη έμπνευση. Κάθε τόσο πραγματοποιούν φιέστες με επίκεντρο το μετρό Θεσσαλονίκης. Μία για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, μία για τα εγκαίνια δήθεν τελειωμένων σταθμών, άλλη φορά για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Παγκόσμια πρωτοτυπία αποτέλεσε η παρωδία, παραμονές Πρωτοχρονιάς, με ολόκληρο σκηνικό «Hollywood» και «σκηνοθέτη» τον ίδιο τον κ. Τσίπρα. Χαρακτηριστικό ντεκόρ αποτέλεσαν οι μουσαμάδες για εκδοτήρια, ενώ πρόσφατα ο ακίνητος συρμός με τους υπουργούς να φωτογραφίζονται μέσα σ’ αυτόν ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Τονίζω ότι ενώ παρέλαβαν το έργο με όλα του τα προβλήματα λυμένα, το έργο βρίσκεται σήμερα εκτός χρονοδιαγραμμάτων κυρίως όσον αφορά στις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες. Κρύβουν την αλήθεια λέγοντας ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020. Αλλωστε, σε λίγες ημέρες η κυβέρνηση θα αποτελεί παρελθόν και θα μπορούν έτσι τα στελέχη της, κυρίως από τη Θεσσαλονίκη, να ισχυρισθούν ότι δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν το έργο και γι’ αυτό δεν παραδόθηκε στο χρόνο και με το κόστος που είχαν υποσχεθεί. Μακάρι να παραδοθεί έστω και κολοβό το 2022.