Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μοριοδότησης αλλάζει, προϋπηρεσία και τυπικά προσόντα μοριδοτούνται εξίσου, ενώ προβλέπονται και κοινωνικά κριτήρια. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποβάλουν δύο αιτήσεις σε δύο διαφορετικές προθεσμίες, με τους οριστικούς πίνακες να εκδίδονται, σύμφωνα με το νόμο, στις 15 Ιουλίου 2019.
Το ενδιαφέρον αναμένεται αυξημένο, με το υπουργείο Παιδείας να έχει εκτιμήσει κατά το παρελθόν ότι θα γίνουν περίπου 150.000 αιτήσεις. Για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένεται να γίνουν 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αιρετών προβλέπονται περίπου 35.000-40.000 αιτήσεις που αφορούν την Eιδική Aγωγή. Πέρσι, το υπουργείο Παιδείας για την πρόσληψη αναπληρωτών είχε λάβει περίπου 24.000 αιτήσεις για την κάλυψη θέσεων στα ειδικά σχολεία στις κατηγορίες εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.
Οι μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή αφορούν εκπαιδευτικούς της Eιδικής Aγωγής σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής με ακαδημαϊκά προσόντα στην Ειδική Αγωγή (μεταπτυχιακά ή σεμινάρια) και όσους υπάγονται στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (σ.σ.: για την εν λόγω κατηγορία εκδίδεται ξεχωριστή προκήρυξη).
Παράλληλα, αίτηση θα πρέπει να υποβάλουν και όλοι οι εκπαιδευτικοί της γενικής αγωγής που επιθυμούν την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές το σχολικό έτος 2019-2020.
Τα κριτήρια μοριοδότησης
Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΑΣΕΠ, η μοριοδότηση γίνεται ως εξής:
Ακαδημαϊκά προσόντα:
Τίτλοι σπουδών:
Βαθμός βασικού τίτλου σπουδών: Βαθμός *2,5 μονάδες
Δεύτερο πτυχίο: 7 μονάδες.
Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών:
Μεταπτυχιακός τίτλος ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 40 μονάδες.
Ειδικά για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71 (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι), πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες: 20 μονάδες.
Για τον κλάδο ΠΕ11 (Φυσική Αγωγή), πτυχίο με κύρια ειδικότητα «ΕΑΕ» ή «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή «Ασκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».
Χανιά: Κατολίσθηση στην εθνική οδό Χανίων – Κισσάμου - Έπεσαν βράχια [βίντεο]
Γνώση ξένη γλώσσας:
Αριστη γνώση ξένης γλώσσας: 7 μονάδες.
Πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας: 5 μονάδες.
Καλή γνώση ξένης γλώσσας: 3 μονάδες.
Λοιπά ακαδημαϊκά προσόντα:
Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α’ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): 4 μονάδες.
Επιμόρφωση ΑΕΙ ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: 2 μονάδες.
Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
Εκπαιδευτική προϋπηρεσία έως και 120 μήνες: 1 μονάδα ανά μήνα και έως 120
μονάδες το ανώτατο όριο.
Κοινωνικά κριτήρια
Αριθμός τέκνων: 3 μονάδες για κάθε ανήλικό τέκνο.
Αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα (4) έτη, ή τέκνου: το ποσοστό αναπηρίας πολλαπλασιάζεται με το 0,4.
Τι γίνεται σε περιπτώσεις ισοβαθμίας:
α) στα κοινωνικά κριτήρια, και αν και αυτές συμπίπτουν, προκρίνεται ο υποψήφιος που έχει περισσότερες μονάδες στο κριτήριο: αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα (4) έτη, ή τέκνου,
β) στα ακαδημαϊκά κριτήρια, και αν και αυτές συμπίπτουν, προκρίνεται ο υποψήφιος με το μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου,
γ) στο κριτήριο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, εφόσον δεν καταστεί δυνατή η επιλογή με βάση τα ανωτέρω κριτήρια, διενεργείται από το ΑΣΕΠ κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμησάντων.
Αν οι λειτουργικές ανάγκες της ΕΑΕ δεν καλύπτονται από τους εκπαιδευτικούς που είναι ενταγμένοι στον αξιολογικό πίνακα Β’, μπορεί να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε επικουρικό αξιολογικό πίνακα.
Τα δικαιολογητικά και οι διαδικασίες
Οι εκπαιδευτικοί έχουν δύο προθεσμίες στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούν και να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες.
– Οσοι δεν έχουν ηλεκτρονικό φάκελο στο ΟΠΣΥΔ οφείλουν, αρχικώς, να εγγραφούν ως χρήστες στο ΟΠΣΥΔ (https://opsyd.sch.gr/), αναζητώντας το σχετικό Εγχειρίδιο Εγγραφής και Σύνδεσης Χρήστη, στο οποίο περιέχονται αναλυτικές οδηγίες για την εγγραφή και αυθεντικοποίηση του χρήστη. Οι υποψήφιοι που έχουν ήδη ηλεκτρονικό φάκελο στο ΟΠΣΥΔ οφείλουν να εισέλθουν στο φάκελό τους (με τους προσωπικούς τους κωδικούς), προκειμένου να διαπιστώσουν τα στοιχεία (προσόντα/κριτήρια/ιδιότητες) τα οποία εξακολουθούν να παραμένουν, κατά την εναρκτήρια ημερομηνία προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών, καταχωρισμένα και επικυρωμένα, κατόπιν των αναγκαίων διεργασιών προσαρμογής του ΟΠΣΥΔ στο νέο σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών
– Από την Πέμπτη 2 Μαΐου έως και την Πέμπτη 30 Μαΐου οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση κατάθεσης δικαιολογητικών αυτοπροσώπως είτε διά νόμιμου εξουσιοδοτημένου προσώπου. Οι εκπαιδευτικοί θα απευθυνθούν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι εργαζόμενοι ΕΕΠ και ΕΒΠ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις. Οσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στον ΟΠΣΥΔ θα υποβάλουν την υπεύθυνη δήλωση και αν υπάρχει κάποια επικαιροποίηση στοιχείων, θα την καταθέσουν σε σχετικό φάκελο. Για όσους είναι η πρώτη φορά, θα πρέπει να υποβάλουν όλα τα στοιχεία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Δηλαδή όλα τα αποδεικτικά που προβλέπονται στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ καθώς και μία φωτοτυπία της ταυτότητάς τους.
– Παράλληλα, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά αυτή τη φορά αιτήσεις συμμετοχής στον ΑΣΕΠ με την προθεσμία να ξεκινάει την Τετάρτη 8 Μαΐου και να ολοκληρώνεται την Παρασκευή στις 24 Μαΐου. Παράλληλα, θα πρέπει να εκδώσουν παράβολο 3 ευρώ, μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο), επιλέγοντας Φορέας Δημοσίου Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), από το διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr). Προς διευκόλυνση των υποψηφίων έχει δημιουργηθεί στο διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) σχετικός σύνδεσμος.
– Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προχωρήσουν και στις δύο διαδικασίες και να φροντίσουν να υπάρχει αντιστοίχηση των στοιχείων που έχουν υποβάλει στην ηλεκτρονική δήλωση στον ΑΣΕΠ με το φάκελο που θα καταθέσουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να αποκλειστούν από τη διαδικασία. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις θα συγκεντρώσουν τους φακέλους και θα τους παραδώσουν στο ΑΣΕΠ ώστε να γίνει η αντιστοίχηση και η απόδοση της μοριοδότησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα δηλωθέντα προσόντα, κριτήρια/ιδιότητες δεν αποδεικνύονται με βάση τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται ή εάν τα δικαιολογητικά δεν υποβληθούν στο φάκελο που κατατίθεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή στην Περιφερειακή Διεύθυνση, δεν λαμβάνονται υπόψη. Αντίστοιχα, προσόντα, κριτήρια/ιδιότητες τα οποία δεν θα δηλωθούν στην Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση που θα γίνει ηλεκτρονικά μέσω ΑΣΕΠ δεν θα ληφθούν υπόψη, ακόμη και αν υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου