Ο Κώστας Πάσσαρης κατηγορείται για τη δολοφονία των αστυνομικών του Τμήματος Μεταγωγών, Αθανάσιου Δρακόπουλου και Διονύση Αλεβιζόπουλου και τον τραυματισμό του σωφρονιστικού υπαλλήλου Ανδρέα Φυσέκη, στο Νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς» όπου είχε μεταχθεί από τις φυλακές Κορυδαλλού για εξετάσεις. Ο 43χρονος ήταν κρατούμενος σχεδόν ένα χρόνο στον Κορυδαλλό για υποθέσεις ληστειών και με τρόπο που δεν έχει γίνει γνωστό κατάφερε να προμηθευτεί το όπλο με το οποίο πυροβόλησε τους συνοδούς του στο νοσοκομείο.
Απόντος του πρωταγωνιστή, που παραμένει κρατούμενος σε φυλακές της Ρουμανίας, χώρας καταγωγής της μητέρας του, οι μάρτυρες αστυνομικοί που κατέθεσαν στο δικαστήριο συμμετείχαν στη μεταγωγή του κατηγορούμενου. Οι μάρτυρες έκαναν λόγο για μεταγωγές υπό μία χαλαρή διαδικασία ρουτίνας εκ μέρους των φρουρών που δεν έδιναν σημασία στη διαβάθμιση του κρατούμενου, καθώς θεωρούσαν πως «είναι ελεγμένος από την φυλακή». Είπαν επίσης πως «το χαρτί του Πάσσαρη έγραφε μόνο κλοπές, για τα υπόλοιπα ήταν υπόδικος και δεν ήταν καταγεγραμμένα».
Συγκλονιστική για τα γεγονότα που είχαν λάβει τότε χώρα, ήταν όμως η κατάθεση που έδωσε εξωτερικός φρουρός των φυλάκων, που ήταν παρών στην αιματηρή απόδραση και είχε δεχθεί και εκείνος τα πυρά του κακοποιού.
Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας όλα έγινα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ανέφερε χαρακτηριστικά στο δικαστήριο: «Είμαι πρώτος και ακολουθεί ο Αλεβιζόπουλος που κρατάει αγκαζέ τον Πάσσαρη. Ακούω από πίσω ένα μπαμ και τον Αλεβιζόπουλο να λέει κάτι σαν «Με έφαγε». Έπιασε την κοιλιά του και έπεσε κάτω. Ήταν σχεδόν εξ επαφής. Γυρνάω και βλέπω τον κρατούμενο με τεντωμένα μπροστά τα χέρια του. Με πυροβόλησε δύο φορές. Πριν καν πέσω κάτω στο έδαφος, χτύπησε το δεύτερο, το Δρακόπουλο (σ.. τον δεύτερο αστυνομικό που δέχθηκε τα πυρά του κακοποιού). Ούτε κιχ δεν έβγαλε. Ο Πάσσαρης πήδηξε τις σκάλες και έφυγε. Όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου. Τα χέρια του ήταν δεμένα όταν πυροβόλησε και όταν πήδηξε τις σκάλες. Λύθηκε μετά».
Πολιτική αγωγή: που μπορεί να βρήκε το όπλο;
Μάρτυρας: Δεν ήμουν στην παραλαβή της μεταγωγής και δεν ξέρω πού βρήκε το όπλο.
Πολ. Αγωγή: Ποιος του έδωσε τα χέρια μπροστά; Γιατί κανονικά έπρεπε να ήταν πίσω.
Μάρτυρας: Δεν ξέρω.
Πολ. Αγωγή: Πώς λύθηκαν οι χειροπέδες του;
Κλήρωση Τζόκερ (24/12): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν
Μάρτυρας: Μόνο ο ίδιος μπορεί να σας τα πει αυτά… Πολλά μπορεί να έγιναν. Πάντως εμάς δεν μας πλησίασε κάποιος στο νοσοκομείο.
Υπεράσπιση: Ο κατηγορούμενος αποδέχεται το περιστατικό και εκφράζει τη λύπη του…
Πρόεδρος: Εσάς κ. συνήγορε, σας είπε πού το βρήκε το όπλο; Αφού αποδέχεται τις κατηγορίες…
Υπεράσπιση: Δεν μπορώ να τοποθετηθώ…
Κανείς από όσους κατέθεσαν στο δικαστήριο δεν μπόρεσε να απαντήσει στην ερώτηση της Έδρας για τον τρόπο αλλά και τον χρόνο που προμηθεύτηκε ο Πάσσαρης το όπλο. Δεν γνώριζαν επίσης γιατί ο κρατούμενος είχε τα χέρια δεμένα με χειροπέδες μπροστά αντί για πίσω, αλλά ούτε και πώς κατάφερε να τις λύσει.
Υπεράσπιση: Ο κατηγορούμενος αποδέχεται το περιστατικό και εκφράζει τη λύπη του…
Πρόεδρος: Εσάς κ. συνήγορε, σας είπε πού το βρήκε το όπλο; Αφού αποδέχεται τις κατηγορίες…
Υπεράσπιση: Δεν μπορώ να τοποθετηθώ…
Σύμφωνα με την υπεράσπιση του, ο Κώστας Πάσσαρης αποδέχεται σχεδόν το σύνολο των κατηγοριών που του αποδίδονται στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων σειρά ανθρωποκτονιών, απόπειρες ανθρωποκτονίας, παράνομη παρακράτηση και άλλα που φέρονται να τελέστηκαν το 2001. Δεν αποδέχεται την κατηγορία της ληστείας πρακτορείου ΔΕΗ στο Περιστέρι κατά την οποία έχασε τη ζωή του ένας υπάλληλος: «τo modus operandi του Κώστα Πάσσαρη ήταν ένα καπέλο τζόκεϊ και γυαλιά ηλίου, όχι κουκούλα full face ή κράνος, όπως συνέβη στη ληστεία στο Περιστέρι» ανέφερε ο υπερασπιστής του.
Η τοποθέτηση της υπεράσπισης ότι ο κατηγορούμενος είναι πλέον «ένας άνθρωπος κοντά στην θρησκεία που έχει αλλάξει τον τρόπο που ενεργεί» προκάλεσε την αντίδραση της Πολιτικής Αγωγής που αναφέρθηκε σε προσπάθεια «αγιοποίησης» ζητώντας να μην λάβει το δικαστήριο υπόψη του τα έγγραφα των ρουμανικών φυλακών για τη διαγωγή του και για τις βραβεύσεις του Κ. Πάσσαρη σε διαγωνισμούς δημιουργικής γραφής και ποίησης.