Δεν έχει τέλος το μαρτύριο με την Ειδομένη αφού στον πολυήμερο αποκλεισμό του Ελληνοσκοπιανού διαδρόμου διακίνησης εμπορευμάτων, προστίθονται τώρα οι πιέσεις του Βουλγαρικού και του Ουγγρικού σιδηροδρόμου που θέτουν σοβαρούς περιορισμούς στον αριθμό των τρένων που περνούν από το δίκτυό τους.
Οι μεταφορείς κάνουν λόγο για ανεπανόρθωτο πλήγμα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο. Σύμφωνα μάλιστα με το Σύνδεσμο Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣYNΔΔE&L) η κίνηση των Ούγγρων μπλοκάρει τις εισαγωγές προϊόντων από την κεντρική Ευρώπη προς την Ελλάδα κάτι που σημαίνει ότι αν συνεχιστεί θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην αγορά με σημαντικές ελλείψεις προϊόντων.
Οι συνθήκες ασφυξίας στην διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Ευρώπη, δείχνουν να αφήνουν ασυγκίνητη την κυβέρνηση, η οποία εξακολουθεί να παρακολουθεί με μεγάλη αμηχανία και αδράνεια το φιάσκο στην Ειδομένη. Ο κίνδυνος να περιοριστεί η εναλλακτική δίοδος μέσω Βουλγαρίας, η οποία εκτοξεύει το κόστος, επιτείνει τα προβλήματα. Οι μεταφορείς υποστηρίζουν ότι από τα πέντε τρένα που περνούσαν το προηγούμενο διάστημα και ισοδυναμούσαν με 150 βαγόνια εμπορευμάτων, πλέον περνούν δύο με 60 βαγόνια.
Η συμφόρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο προς και από την κεντρική Ευρώπη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΝΔΔΕ&L κ. Βασίλη Μπαρμπαγιάννη, δεν έχει προηγούμενο. “Μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο Σερβίας, Βουλγαρίας αυτή την στιγμή είναι εγκλωβισμένα 400 βαγόνια. Η κατάσταση αυτή ουσιαστικά στραγγαλίζει την αγορά κάνοντας τις συνθήκες που βιώνουν εκατοντάδες Έλληνες επιχειρηματίες από τον πολυήμερο αποκλεισμό – τον δεύτερο τους τελευταίους μήνες- της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από μετανάστες, ακόμη δυσκολότερες”.