Ο ιδιοκτήτης της σχολής οδηγών που κατηγορείται συνομιλούσε με τους πελάτες για να τους παρέχει διευκόλυνση στις εξετάσεις, το κύκλωμα δημιουργούσε “εικονικές” τάξεις όπου καταγράφονταν άτομα που εξετάζονταν μόνο στα χαρτιά, ενώ στους διαλόγους έχει καταγραφεί και ο χρηματισμός ανθρώπου, ο οποίος βρισκόταν σε θέση ευθύνης.
Όπως προκύπτει από τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του κυκλώματος είχε ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας μας, καθώς αντλούσε συχνά πελατεία από το εξωτερικό, ενώ πολλοί ήταν οι υποψήφιοι οδηγοί που προτιμούσαν να τα αγοράσουν , έστω κι ακριβά, παρά να δώσουν εξετάσεις για να τα αποκτήσουν.
Χαρακτηριστικοί είναι ορισμένοι εκ των διαλόγων που περιλαμβάνονται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί σε βάρος των 9 συλληφθέντων που θα απολογηθούν αύριο στον ανακριτή κατά της Διαφθοράς.
Σε έναν από αυτούς, καταγράφεται ο ένας από τους δύο ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης να συνομιλεί με πελάτη που ζει και εργάζεται στην Γερμανία.
Οι συνομιλίες με τους πελάτες
Διαφορά άτομα από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό καλούσαν τον κατηγορούμενο ιδιοκτήτη σχολής οδηγών και τον ρωτούσαν αν μπορούν να αποκτήσουν δίπλωμα χωρίς εξετασεις χρησιμοποιώντας εκφρασεις όπως “με τη διαδικασία τη δύσκολη” ή “έτσι με λεφτά”.
Κάθε φορά που κάποιος συνομιλητής του αναφέρονταν σε αυτόν τον τροπο έκδοσης διπλώματος εκείνος ανέφερε ” θα τα πούμε από κοντά”:
Πελάτης: από τη Γερμανία: καλημέρα από κρύο ρε. Είναι εδώ στη δουλειά δυο παιδιά απο την Ουγγαρία τα οποία θέλουν επιβατικό να τα φέρω ;
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: απ την Ουγγαρία ;
Καιρός: Το χιόνι θα σκεπάσει τα βουνά - Ποιες οι τελευταίες προγνώσεις
Πελάτης: ναι ρε ΕΕ .
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: θέλουν άδεια παραμονής έξι μήνες στην Ελλάδα.
Πελάτης: Ουγγαρία, είναι στην Ευρώπη αυτοί ρε.
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: δεν έχει σημασία θέλουν άδεια παραμονής (…) πρέπει να έρθουν να γραφτούν στην Ελλάδα να κάνουν άδεια παραμονής έξι μήνες .
Πελάτης: τους γράφω εγώ ότι μένουν σε εμένα όπως κάναμε με τη γυναίκα του Μ. μετά εντάξει προχωράει;
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: ναι θέλει την άδεια όμως να υπάρχει
(…)
Πελάτης : γαι να μην εμφανιστούν καθόλου να έρθουν… Τι… Πώς τέλος πάντων ….
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: θα μιλήσουμε θα τα πούμε γιατί είμαι στο υπουργείο.
Χρηματισμός διευθυντή
Από τους διαλόγους προκύπτει πως τρεις κατηγορούμενοι στις 12 Δεκεμβρίου εξήγησαν στον διευθυντή της διεύθυνσης τι συμβαίνει με τις ” στημένες αίθουσες ” και στη συνέχεια συζήτησαν μεταξύ τους για το χρηματικό ποσό που έπρεπε να καταβάλλουν για να τους καλύψει και να τον εντάξουν στην ομάδα. Το κάθε μέλος φέρεται να έδωσε 1.500 ευρώ , συνολικά 12.000 . Μάλιστα, ο διεύθυνσης εμφανίζεται να ζητήσει επιπλέον 300 ευρώ με το σπορ σχήμα οτι τα έχει ανάγκη για να πληρώσει το σέρβις του αυτοκινήτου του. Μερικές μέρες αργότερα ζήτησε άλλα τόσα για να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.
Στο μεταξύ από τις συνομιλίες φαίνεται να έχει ζητήσει αλλά 1.000 ευρώ από κάθε υπάλληλο που εμπλέκεται στις “στημένες αίθουσες”
Διάλογος 1 (Η πρώτη υπάλληλος φέρεται να είναι η αρχηγός της συμμορίας και ο δεύτερος ο διαχειριστής των αιθουσών):
Υπάλληλος : Δεν θα σε ρωτήσει πιθανότατα , αλλά άμα σε ρωτήσει έτσι πετά το να σου πω και καλεί άλλο , πρέπει αύριο να μαζέψουμε 1,5 ο καθένας
Υπάλληλος: εντάξει
Υπάλληλος: γιατί είπαμε να του το δώσουμε για τα Χριστούγεννα και καλά και για όλο αυτό αλλά να μην το δώσουμε , να του τα δώσουμε αυριο αλλά να τα δώσει ο Γ. και καλά ότι το κάνει αυτός αλλά ειναι περίεργο να του δώσουν τόσα λεφτά από μόνοι τους απ γιατί από μέσα έχει γίνει η μ@@@@@@ και είπαμε να μαζέψει ο καθένας 1,5 .
Υπάλληλος: ω ρε γαμ@@@ .
Υπάλληλος: έλα την Παρασκευή το πρωί να έχεις 1,5 , το έχουμε πει και στον Κ. αλλά λέει είναι ταπί αλλά θα παει ο Τ. και θα του πει ” φίλε δεν γίνεται να μην δώσεις αυτά” (…) 10/10 θα ακυρωθεί και αυτή να ξέρεις αλλά προέχει να επιστρέψεις και αυτά.
Υπάλληλος: ω ρε φίλε δεν υπάρχουν.
Υπάλληλος: κατάλαβες, επομένως να είσαι προετοιμασμένος , γιατί λογικά οι δυο Γ. θα έρθουν να τα ζητήσουν … Εδώ θα σώζεται η οικογένεια οι θα σκέφτεσαι τώρα τα πέντε και τα επτά ;
Διάλογος 2:
Υπάλληλος : για να κλείσει αυτό είναι πολλά που πρέπει να σκεφτούμε και πως να τα χειραγωγήσουμε . Είναι πάρα πολλά. Γιατί πλέον ο άλλος πάνω έχει δυο επι 25 επι 30 επι 40 πόσο είναι . Και αν πάμε μια κάτω, γιατί το σκεφτόμουνα γιατί, που έλεγες κάτι άλλο και αυτά αν γίνει . Αν κάτι γίνει και τσεκάρει κάτι , τελειώσαμε. Θα πει πάρτε το καπελάκι σας και φύγετε μόνοι σας. Θα μας το πει. Δηλαδή είναι λίγο, γιατί το σκεφτόμουνα και δίπλα εντάξει υπάρχουν επιλογές του λέω αλλά πρέπει και είναι και ο άλλος ρε φίλε γιατί είναι δύσκολο. Μου λέει και αν πει όχι ; Του λέω άστο υπάρχουν επιλογές και μετά λέω θα κλείσουν όλα.
Υπάλληλος: Ναι
Υπάλληλος : όντως θα κλείσουν όλα του λέω και τώρα που το σκέφτομαι πιο ώριμα δεν γίνεται χωρίς αυτόν.
Διάλογος 3
Υπάλληλος : δεν γίνεται αλλιώς γιατί δεν ειναι . Δεν υπάρχει βρύση κάνουλα αφου εγώ φταίω και παίρνω , εσύ δεν φταις. Δεν γίνεται ν αυτό αφήσουμε έτσι αυτό της το είπα . Το ξεκαθάρισα …
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης: πώς θα γίνει ; Θα βάλουμε μ@@@@@ τώρα μπράβο στο μαγαζί μας ;
Διάλογος 4
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης: κάτι την φώναξε πάνω λέει και ήσυχη ζήτησης και σε αυτή κάτι ρε.
Υπάλληλος: πλάκα μου κάνεις , εντάξει δεν γίνεται αυτό ρε , μιλάμε θράσος και δεν πέρασε ούτε μήνας έτσι;
Iδιοκτήτης σχολής οδήγησης: ποιος μήνας παιδί μου πριν τις γιορτές , ξέρεις πώς νιώθω ; Τι να σου πως τώρα ρε σαν να μπήκαν στο μαγαζί μου τώρα και να μου είπαν ρε μ@@@@ φέρτα… Ναι , ναι μου λέει όχι από εσάς , από εμάς μου λέει. Κατάλαβες τα χωρίζει κιόλας .
Υπάλληλος: βέβαια , αφού εσάς σας έχει ξεζουμίσει ούτως ή άλλως … Αφού σας τα παίρνει να λίγο αυτό , να λίγο το σέρβις , να λίγο στον άλλον του άλλου κυλάει τα παιδιά .
(…)
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης: τους ζήτησε από ένα ρε σε όλους (…) Ξέρεις κάτι λέει γιατί έχω κάτι με τη μάνα μου , ξέρω εγώ , κάτι παλιά άλλα δάνεια και τέτοια λέει.
Υπάλληλος: πλάκα μου κάνεις;
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης: τι τα πέρασες, του λέει , τι τα πέρασες τα χιλιάρικα μαρούλια ; Όχι πώς να τους το ζητήσω του λέει αυτό; Εντάξει, λέει , αν του σπας από δυο, τρία λέει εντάξει χειρίσου το όπως θέλεις.
Οι “εικονικές αίθουσες”
Μία υπάλληλος ανακάλυψε ότι σε δυο φακέλους κατόχων διπλωματών ενώ υπήρχαν τα ατομικά αποτελέσματα θεωρητικής εξέτασης δεν υπήρχαν τα συγκεντρωτικά. Αναζητώντας τα συγκεντρωτικά διαπίστωσε ότι τις επίμαχες ημέρες και ώρες εξέτασης δεν είχαν προγραμματιστεί αίθουσες και συνεπώς αυτές που αναγράφονταν ήταν εικονικές.
(Ο παρακάτω διάλογος δεν αφορά εμπλεκόμενους σε κατηγορίες)
Υπάλληλος: άκου να δεις σήμερα ζήτησαν τους φακέλους από κατω , ξένα άτομα . Ναι είναι εικονικές αίθουσες ανέβηκα πάνω του το είπα . Κοιτάξτε λέω κύριε διευθυντά
Υπάλληλος: αυτό πως το πήρες χαμπάρι;
Υπάλληλος: είπα ότι από εδώ και πέρα δεν θα δώσω γνησιότητα αν δεν είναι απο το φάκελο, πήγα και έψαξα στην συγκεκριμένη ημερομηνία επειδή λήγουν υποψιασμένη απο όλα αυτά που έχουν γίνει . Το κανω κάθε φορά αυτό τώρα . Πήγα και είδα, δεν θυμάμαι τώρα την ημερομηνία αν υπήρχε τέτοια αίθουσα και δεν υπήρχε. Δεν θυμάμαι ακριβώς ποιος υπέγραφε …
Υπάλληλος: και τα δυο ήταν σε ανύπαρκτες αίθουσες;
Υπάλληλος: η μια ήταν 21/12 /2017 και ήταν 11 η ωρα σαν τρίτη αίθουσα και δεν υπηρχε η Τρίτη αίθουσα πουθενά. Εντωμεταξύ έχουν εξαφανίσει .άκου κάτι άλλο να το ξέρεις στα λέω γιατί μπορεί κάτι να πάθω . Άκου τι του είπα. Γιατί να σου πως κατι ; Δεν είμαι χαζή , εγώ χαζή το παίζω , γιατί έτσι είναι ο ρόλος μου εκεί. Του λέω , ε κύριε διευθυντά αυτά είναι μετρημένα κουκιά , σας είπα … Έψαξες λέει “βρήκες τα δικιά μου που υπογράφω;” Δεν υπάρχουν του λέω πουθενά. Αυτά τα χαρτιά που κατεβαίνουν κατω στην αίθουσα που ορίζει ποιος ειναι οι επιτροπές και ο επόπτης δεν υπάρχουν πουθενά τα παλιά. Μόνο από το 2019 και μετά, τα άλλα τα έχουν εξαφανίσει.