Μετα τους πανηγυρισμούς της Κυβέρνησης και το άριστα 20 που έδωσε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στονξ υπουργό του οι εκπαιδευτικοί έρχονται με στοιχεία για να αποκαλύψουν το τι κρύβεται κάτω από το χαλί του εκπιαδευτικού συστήματος.
Το γεγονός ότι φέτος άνοιξαν όλα τα σχολεία και δεν επαναλήφθηκε το περσινό νοσηρό φαινόμενο με τα 300 κλειστα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν είναι λόγος για πανηγυρισμούς αλλά έπρεπε να είναι αυνότητο.
Στην συνέχεια κάνουν λόγο για την πλασματική εικόνα που δημιουργεί η Κυβέρνηση, για έργα επιφάνειας που στην ουσία οδηγούν στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και διερωτώνται πως ένας μαθηματικός μπορεί να διδάξει με επάρκεια συναφή γνωστικά αντικείμενα , κάνοντας λόγο για τίμημα υποβάθμισης που πρέπει να πληρώσει η εκπαίδευση προκειμένου να μην υπάρχουν χιλιάδες κενά.
«Η κυβέρνηση της Ελλάδας, της γενέτειρας του κλασικού πολιτισμού, με τις ενέργειές της πλήττει τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στη σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη», επισημαίνει η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασικών Σπουδών (FIEC), κατηγορώντας τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη για υποβάθμιση της διδασκαλίας των κλασικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αποδόμηση και στα Πανεπιστήμια
Σε οτι αφορά στα Πανεπιστήμια ο κ. Φίλης, επιδιώκοντας προφανώς επιπλέον καλούς βαθμούς προχώρησε στην ακύρωση της διάταξης του νόμου Διαμαντοπούλου που προβλέπει τη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών. Παράλληλα «απομακρύνει» εκατοντάδες πανεπιστημιακούς από την Οξφόρδη και το Κέμπριτζ και το ΜΙΤ που ήρθαν αμισθί να βοηθήσουν στην αναβάθμιση των ελληνικών Πανεπιστημίων.
Χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί στις τάξεις των εκπαιδευτικών είναι η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών που σημειώνει « Προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τεράστια κενά και την τραγική έλλειψη πιστώσεων, ο υπουργός προχώρησε σε σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Συγκεκριμένα, προχώρησε στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος στα γυμνάσια, κατήργησε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας για τους υπευθύνους εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικής, όρισε ασφυκτικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού στα λύκεια, έπληξε την τεχνική εκπαίδευση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργώντας τεχνητές υπεραριθμίες, επέβαλε ασφυκτικούς περιορισμούς στα ολιγομελή τμήματα αδιαφορώντας για τις τοπικές συνθήκες, εισάγει με προχειρότητα την “Τρίτη Ανάθεση” μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες. Ο Υπουργός Παιδείας με συνέπεια ακολουθεί μία σκληρή περιοριστική πολιτική, αδιαφορώντας για τη μεγάλη υποβάθμιση του διδακτικού έργου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επιχειρεί να παρουσιάσει στην ελληνική κοινωνία μία εικονική πραγματικότητα που καμία σχέση δεν έχει με την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρά τις συνεχείς αλχημείες εξακολουθούν να υπάρχουν 2700 κενά στη Γενική Εκπαίδευση και τουλάχιστον 1200 κενά στην Ειδική Εκπαίδευση”.
Αυτές είναι οι ελλείψεις
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς
• Η πρόσληψη ειδικοτήτων αναμένεται μετά την οριστικοποίηση των πινάκων από το Α.Σ.Ε.Π. και την πιθανή μετακίνηση εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια που πλεονάζουν στην Πρωτοβάθμια. Τα κενά ειδικοτήτων στην Π.Ε. ξεπερνούν 1.650.
• Η πρόσληψη αναπληρωτών ειδικής αγωγής, κυρίως για την κάλυψη των κενών των τμημάτων ένταξης, προγραμματίζεται για το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα κενά υπολογίζονται περίπου στα 1.000.
• Η πρόσληψη αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη, αν και είχε προγραμματιστεί να γίνει η πρώτη φάση στις 7/9/16, δεν αναμένεται να γίνει κι αυτή πριν το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα αιτήματα ξεπερνούν τις 5.000. Όμως δεν αναμένεται πρόσληψη περισσότερων των 2.500 αναπληρωτών κι αυτό με προϋποθέσεις.
• Η πρόσληψη δασκάλων και νηπιαγωγών Β΄ φάσης αναμένεται στο γ΄ 10ημερο Σεπτεμβρίου αφού οριστικοποιηθούν τα κενά.