Στον νομό Ροδόπης θα προσληφθεί ένας ψυχολόγος, που θα ασκεί τα καθήκοντά του στα εξής 5 δημοτικά σχολεία:
- 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
- 4ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
- 7ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
- 11ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
- Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών
Το έργο των ψυχολόγων
Σημειώνεται ότι το έργο των ψυχολόγων θα υποστηρίζεται και θα εποπτεύεται από το οικείο Κ.Ε.Σ.Υ., ο προϊστάμενος του οποίου θα οργανώνει συναντήσεις των ψυχολόγων για το σκοπό αυτό. Ο ψυχολόγος θα υποβάλλει έκθεση στο τέλος της σχολικής χρονιάς στον διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας της αρμοδιότητάς του, όπου θα περιγράφονται οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν πραγματοποιηθεί, καθώς και ενέργειες στις οποίες έχει προβεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική Υπουργική Απόφαση. Η ανωτέρω έκθεση θα υποβάλλεται από τον διευθυντή του σχολείου στο οικείο Κ.Ε.Σ.Υ. και θα φυλάσσεται στο αρχείο του σχολείου.
Ο ψυχολόγος θα συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του. Επίσης, δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (εφημερίες, αναπληρώσεις κ.ά.).
Χρόνιο εκπαιδευτικό αίτημα
Για να σχολιάσει την είδηση φιλοξενήθηκε στο ράδιο Χρόνος 87,5 fm ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Παναγιώτης Κεραμάρης. Ευθύς εξαρχής ανέδειξε πως «ένα χρόνιο και πάγιο αίτημα παίρνει σάρκα και οστά», αναφερόμενος πρώτα στην τοποθέτηση ψυχολόγων στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας. Εξήγησε, κατόπιν, πως «η τοποθέτηση ψυχολόγων στα σχολεία είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη και το ζητούσε όλη η εκπαιδευτική κοινότητα μαζί με τους γονείς».
Κατά τον κο Κεραμάρη τα αποτελέσματα ύπαρξης ψυχολόγων ή και κοινωνικών λειτουργών σε σχολεία ανά την Ελλάδα, ιδίως δε σε περιοχές με ιδιαίτερες πληθυσμιακές ομάδες – όπως ο νομός Ροδόπης, είναι θετικά. Εντοπίζονται τα προβλήματα και κατόπιν επιλύονται, εξηγεί σχηματικά ο κος Κεραμάρης, λέγοντας «βασικός ρόλος του ψυχολόγου είναι υποστηρικτικός, συμβουλευτικός θεραπευτικός».
Επιδιώκει την συνεργασία εκτός από τους δασκάλους/καθηγητές και με τους γονείς και φυσικά με τους ίδιους τους μαθητές, ο ψυχολόγος, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί σφαιρικά τις περιπτώσεις του κάθε μαθητή και να προωθεί λύσεις. Μείζον είναι το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, γνωστού στα χρόνια μας ως bullying το οποίο «είναι σε έξαρση τα τελευταία χρόνια στα σχολεία μας», όπως διαπιστώνει ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Παναγιώτης Κεραμάρης μέσα από την συχνότητα του ράδιο Χρόνος, για να καταλήξει στο θετικό συμπέρασμα, ότι «γίνεται λοιπόν μία καλή αρχή, σε ένα πάγιο αίτημα. Ξεκινάμε έστω και στα μέσα της χρονιάς».
Πηγή: xronos.gr
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]