Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο οι δύο δραπέτες κατάφεραν να φύγουν με πηγές από τις φυλακές να αναφέρουν στον «Ε.Τ.» ότι ήταν κάτι περισσότερο από κινηματογραφικός. Οι δύο άνδρες στις 8.31 το βράδυ βγαίνουν από το κελί τους και καταγράφονται από τις κάμερες. Κατάφεραν να κόψουν τα κάγκελα χρησιμοποιώντας το εσωτερικό ελατήριο αναπτήρα, το οποίο το τέντωσαν και με μεγάλη επιμονή άρχισαν να τρίβουν, ανοίγοντας 2 με 3 κάγκελα του παραθύρου τους. Αυτά ήταν αρκετά για να περάσουν ανάμεσά τους και να βρεθούν στο «νεκρό προαύλιο», όπως λέγεται ο διαχωριστικός χώρος μεταξύ του προαυλίου της 4ης και 1ης πτέρυγας των φυλακών.
Διαβάστε ακόμα: Ποιοι είναι οι Αλβανοί δραπέτες του Κορυδαλλού και πώς έφυγαν σαν κύριοι
Σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν οπτική επαφή από το ισόγειο κελί τους με το φυλάκιο 6 το οποίο δεν είχε κανέναν φρουρό εκείνη την ώρα. Οπως αναφέρουν στον «Ε.Τ.» πηγές του υπουργείου, ο φύλακας ο οποίος σχόλασε στις 14.00 παρέμεινε υπερωριακά στο φυλάκιο 6 μέχρι τις 17.00 το απόγευμα με τον συνάδελφό του που έκανε το ωράριο 14.00-22.00 να μην έρχεται πιθανά έχοντάς του δοθεί αναρρωτική άδεια. Ο επόμενος φρουρός φτάνει στο επίμαχο φυλάκιο στις 22.00, χωρίς να καταλαβαίνει τι έχει συμβεί, παρά το γεγονός ότι ο αυτοσχέδιος ιμάντας που έφτιαξαν κρεμόταν από τον λαμπτήρα φωτισμού του προαυλίου.
Λεπτό προς λεπτό
Από τη νεκρή ζώνη του 4ου προαυλίου πηδούν με μεγάλη ευκολία τη μάνδρα 2-3 μέτρων και βρίσκονται στην περιμετρική ζώνη του Κορυδαλλού. Τρέχουν και φτάνουν στον εξωτερικό μαντρότοιχο των φυλακών. Εκεί κρεμούν τον αυτοσχέδιο ιμάντα από τον λαμπτήρα, ο ιμάντας πέφτει, έχουν τον χρόνο και τον ξαναπετούν, αυτός σταθεροποιείται και τελικά ο ένας σκύβει, με τον δεύτερο να ανεβαίνει πάνω στην πλάτη του και να αρχίζει να σκαρφαλώνει τον μαντρότοιχο με απίστευτη ταχύτητα.
Στη συνέχεια ανεβαίνει και ο δεύτερος με το ρολόι των φυλακών να δείχνει 8.39. Εξαφανίζονται, παρά το γεγονός ότι η όλη επιχείρηση έγινε υπό το φως και σε κεντρικό σημείο, και οι φυλακές αντιλαμβάνονται την απουσία τους στην πρωινή καταμέτρηση, χθες στις 7.00.
Πόλεμος ανακοινώσεων
Η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου περισσότερο έριξε λάδι στη φωτιά παρά απάντησε στα κρίσιμα κενά του συστήματος ασφαλείας των φυλακών. «Για το χρονικό διάστημα των εορτών έχουν δοθεί ρητές εντολές στα Καταστήματα Κράτησης από το Υπουργείο (στις 11 Δεκεμβρίου 2018, στις 19 Δεκεμβρίου 2018 και στις 27 Δεκεμβρίου 2018) για επίταση των μέτρων ασφαλείας» προκειμένου να αποτραπούν κάθε είδους έκνομες ενέργειες. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι από το 2015 μέχρι σήμερα, και παρά τις αντίθετες “Κασσάνδρες”, η σημερινή απόδραση είναι η πρώτη που συμβαίνει από κλειστή φυλακή, σε αντίθεση με τα προηγούμενα έτη. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν φύλακες, η εθιμοτυπική ανακοίνωση του Υπουργείο κάθε Δεκέμβρη για επίταση μέτρων δεν συμπληρώνεται από τι είδους μέτρα θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ελλείψει προσωπικού, περίοδο αδειών, και με τεράστιες υλικοτεχνικές ελλείψεις.
Κίνηση τώρα: Νέο κύμα εκδρομέων - «Μπούκωσε» η Αττική Οδός, μεγάλες καθυστερήσεις
«Κατά τον μύθο η Κασσάνδρα απέκτησε την μαντική της ικανότητα μέσω δύο φιδιών που μαζί με τον αδερφό της Eλενο τους έγλειψαν στο πρόσωπο. Δεύτερον, η Κασσάνδρα μετά την πτώση της Τροίας βιάστηκε μέσα στον ναό της Αθηνάς. Ο βιασμός της βέβαια δεν πρόσθεσε τίποτα στην μαντική της ικανότητα, εξαγρίωσε όμως το πλήθος το οποίο εστράφη εναντίον των βιαστών της.
Υ.Γ. 1: Τους πίνακες με τους ξυλοδαρμούς, εκβιασμούς, τους θανάτους κρατουμένων και τους ξυλοδαρμούς υπαλλήλων από το 2015 και μετά δεν τους έχει πρόχειρους η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής; Γιατί δεν τους δημοσίευσε όπως έκανε με τον πίνακα των αποδράσεων από το 2000; Υ.Γ.2: «Βιαστές και σκευωροί η αλήθεια τιμωρεί». Θα επανέλθουμε», ανέφερε η Ομοσπονδία των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων.
Διευκρινιστική ανακοίνωση εξέδωσε και το δικηγορικό γραφείο του Γιάννη Μαρακάκη. «Προς αποκατάσταση της αλήθειας και αποφυγή περαιτέρω παρεξηγήσεων σας ενημερώνουμε ότι ο υπόδικος Αλέξανδρος Πέππας ουδέποτε δραπέτευσε και δεν συνδέεται με τους δύο κρατούμενους που απέδρασαν εχθές από τις φυλακές Κορυδαλλού, ενώ η σύγχυση ως προς το πρόσωπό του προκλήθηκε είτε από παραδρομή είτε από ελλιπή χορήγηση στοιχείων (δεδομένου ότι οι δραπέτες φέρουν το ίδιο επώνυμο με τον κύριο Αλέξανδρο Πέππα)».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]