Όπως επισημαίνει η ΑΔΕΔΥ, «με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, οι επικοινωνιακές ακροβασίες του Υπουργείου, η παιδαγωγίζουσα γλώσσα που χρησιμοποιεί και το τάχα κοινωνικό πρόσημο των αλλαγών που εφαρμόζει, δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια πως όλες αυτές οι αλλαγές στοχεύουν στο να μειωθεί η ανά μαθητή δαπάνη του Κρατικού Προϋπολογισμού για τα Δημόσια Σχολεία, που αποτελεί κυρίαρχη δέσμευση στη νεοφιλελεύθερη ατζέντα που υλοποιείται. Κι έτσι, από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό κι από το Γυμνάσιο έως το Λύκειο, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της δραματικής αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού έργου, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών του συνθηκών».
Στην συνέχεια σημειώνει:
Καιρός - Καλλιάνος: Ερχεται νέα κακοκαιρία με χιόνια πιο χαμηλά - Δείτε χάρτη
Στα Δημοτικά σχολεία καταργούν τρεις τουλάχιστον θέσεις εκπαιδευτικών, δασκάλων και όλων των ειδικοτήτων, σε κάθε σχολική μονάδα, δημιουργούν ωρολόγια προγράμματα ως έναν εκπαιδευτικό χυλό περιεχομένου και αναθέσεων, ανάλογα με το τι εκπαιδευτικοί διατίθενται, συρρικνώνουν το ολοήμερο, αποκλείουν την πλειοψηφία των παιδιών από το δικαίωμα της φοίτησης σε αυτό, μεταλλάσσουν-υποβαθμίζουν τα τμήματα ένταξης σε επίπεδο περιεχομένου και στελέχωσης.
Στα Νηπιαγωγεία «καθιερώνεται» το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο στην εκπαίδευση που στην ουσία προσεγγίζει τις 30 ώρες, μετατρέπεται η δομή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε απογευματινά τμήματα φύλαξης, εμποδίζεται η εναλλασσόμενη βάρδια, εγκλωβίζοντας νηπιαγωγούς αποκλειστικά σε αυτά τα τμήματα και ανοίγει ο δρόμος για τη μείωση του προσωπικού και τη στελέχωσή τους με συνθήκες φτηνής κι ελαστικής εργασίας
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση γίνονται περικοπές μαθημάτων, επιβάλλονται ασφυκτικοί περιορισμοί στη δημιουργία ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, μέτρα που αποδεικνύουν τον ενιαίο χαρακτήρα της επίθεσης σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης.