Ο πρόεδρος της ΝΔ μίλησε για το βιβλίο του κ. Αβραντίνη με τίτλο «Εκπαίδευση: Ελεύθερη επιλογή ή μια γάτα που γαβγίζει;» και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, ασκώντας κριτική στα σχέδια της κυβέρνησης για αλλαγές στο χώρο της Παιδείας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγκάλεσε την κυβέρνηση για την επιλογή της να ξηλώσει το νόμο Διαμαντοπούλου, «εφαρμόζοντας όλα τα νεομαρξιστικά της απωθημένα στον πολύπαθο χώρο της παιδείας». «Βιώνουμε την κατεδάφιση κάθε ουσιαστικής μεταρρυθμιστικής προσπάθειας στην Παιδεία τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε την ανάγκη να συνδεθεί η εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, λέγοντας πως «η κυβέρνηση αντί να σκέφτεται με όρους 2030, μας επιστρέφει στο 1982, κατεδαφίζει ό,τι καλό έγινε στο χώρο της παιδείας για να εξυπηρετήσει τη δική της σκληρή κομματική πελατεία». Υπενθύμιζε δε, πως κατά την ψήφιση του νόμου Διαμαντοπούλου το 2011, υπήρξε ισχυρός υποστηρικτής της ανάγκης συμφωνίας των δύο μεγάλων κομμάτων σε ορισμένους βασικούς άξονες για τον χώρο της παιδείας.
«Θα πρέπει να σπάσουμε το ταμπού του άρθρου 16, το απόλυτο τοτέμ της αντιμεταρρύθμισης στη χώρα», εκφράζοντας τη θέση του υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Την παρουσίαση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων: ο πρώην πρωθυπουργός Παναγιώτης Πικραμμένος, οι αντιπρόεδροι της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, οι βουλευτές της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη, Κώστας Καραγκούνης, Τάσος Δημοσχάκης, Θανάσης Μπούρας και Μάξιμος Χαρακόπουλος, οι βουλευτές του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς, Ιάσων Φωτήλας και Γιώργος Μαυρωτάς, οι πρώην υπουργοί Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Βασίλης Κοντογιαννόπουλος και Στέφανος Μάνος, ο πρόεδρος της Δράσης Θοδωρής Σκυλακάκης, ο πρώην διοικητής του ΟΤΕ Παναγής Βουρλούμης, οι πρώην βουλευτές της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης, Ανδρέας Λυκουρέντζος, Νίκος Καντερές, Γιώργος Καλαντζής, Μανώλης Μαυρομάτης, Γρηγόρης Βαλλιανάτος, αλλά και πολλά στελέχη του ευρύτερου φιλελεύθερου και μεταρρυθμιστικού χώρου.
Διαμαντοπούλου: Από το 2015 έχουμε την ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου
«Το ξήλωμα άρχισε αμέσως, από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την «ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου», όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50», ανέφερε η Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.
Ενδοοικογενειακή βία: Κάθε μέρα κακοποιούνται 51 γυναίκες - Ο ΕΤ αποκαλύπτει στοιχεία-σοκ από την ΕΛΑΣ
Η παρουσίαση έγινε στη Τεχνόπολη στο Γκάζι, το απόγευμα από την πρώην υπουργό Παιδείας και τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη.
• Η Άννα Διαμαντοπούλου υπερασπίστηκε τις αλλαγές που εισηγήθηκε υπογραμμίζοντας ότι: «Η Αριστεία δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, όπως την «αριστεροποιεί» ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αριστεία βασίζεται στις δεξιότητες, στις ικανότητες, στο μόχθο και στο προσωπικό πάθος. Γι’ αυτό και δεν συναντάται συνήθως στα υψηλά εισοδήματα, όπου τα κίνητρα είναι λιγότερα. Γι’ αυτό και στις εξετάσεις των Πρότυπων Σχολείων είδαμε εκπληκτική επιτυχία φτωχών συνοικιών και παιδιών μεταναστών».
Η πρώην υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το βιβλίο του Τ. Αβραντίνη, είναι ένα πολιτικό βιβλίο για την εκπαίδευση, που τολμάει να στηρίζει ιδεολογικά τις απόψεις του στις φιλελεύθερες ιδέες, χωρίς κόμπλεξ, αλλά με δημιουργικές προτάσεις, που μπορούν να απεγκλωβίσουν το σύστημα, ενώ «ανοίγει» θέματα ταμπού για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως για παράδειγμα η επιλογή του σχολείου από τους γονείς.
«Η Παιδεία είναι το κορυφαίο δημόσιο αγαθό σε κάθε ανεπτυγμένη κοινωνία. Αυτό που συζητείται είναι ο ρόλος του κράτους στην παραγωγή και διανομή αυτού του αγαθού, και το αποτέλεσμα του κρατισμού ως κυρίαρχη ιδεολογία στο σχολείο», επεσήμανε, δήλωσε ανοιχτή σε ιδέες, πειράματα και στην πολυμορφία που απαιτείται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τόνισε ότι χρειάζεται συναίνεση στα απολύτως αναγκαία που είναι:
• Προϋπολογισμός για την Παιδεία ως προτεραιότητα της χώρας.
• Προγράμματα Σπουδών, ένα βασικό εθνικό πρόγραμμα και ευελιξία σε επίπεδο περιφέρειας, δήμου και σχολείου.
• Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε τριετή βάση.
• Η κατάργηση των σημερινών εξετάσεων προϋποθέτει Εθνικό Απολυτήριο και ενεργό ρόλο του κάθε Πανεπιστημιακού Ιδρύματος.
• Κατάργηση του άρθρου 16 και προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο της δημιουργίας ενός οργανισμού της παρακολούθησης εφαρμογής των ποιοτικών προδιαγραφών.