Ωστόσο θα δοθεί περιθώριο 8 μηνών στους παρόχους υπηρεσιών να ενσωματώσουν στους όρους παροχής / χρήσης των υπηρεσιών τις πληροφορίες που σχετίζονται με την εκτίμηση και τη δημοσίευση ταχυτήτων ή άλλων παραμέτρων ποιότητας αναφέρει το «Εθνος». Ο κανονισμός επιχειρεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα των αποκλίσεων στις ταχύτητες του Διαδικτύου, το οποίο αποτελεί το συνηθέστερο σημείο τριβής μεταξύ καταναλωτών και παροχών υπηρεσιών Ίντερνετ.
Παραδείγματα επανορθώσεων σταθερού ή κινητού τηλεφώνου
Ως παραδείγματα επανορθώσεων ή αποζημιώσεων σταθερού ή κινητού δικτύου, ΕΕΤΤ αναφέρει:
-Έκπτωση στον λογαριασμό
– Δυνατότητα διακοπής του συμβολαίου χωρίς χρέωση.
– Επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου.
– Δυνατότητα ( σε συνδρομητές σταθερών δικτύων) επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης ή / και αποστολής δεδομένων πληρέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί ρεαλιστικά ( εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο) χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί τέλος για την πρόωρη διακοπή σύμβασης ορισμένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης ( π.χ από VDSL σε ADSL ).
Κηφισιά: Ένας...17χρονος «οδηγούσε» το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διέλυσε τη βιτρίνα έκθεσης
– Συνδυασμό των παραπάνω. Βάσει του κανονισμού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδρομητή και αναφέρουν στους όρους παροχής /χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζημιώσεις που δικαιούνται οι συνδρομητές σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις μεταξύ της μετρούμενης ταχύτητας στο Διαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής και ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης.
Συγκεκριμένα, υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόμενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδρομητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόμενη μέγιστη ταχύτητα για συνδρομητές κινητών δικτύων.
Επίσης παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήση , μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ή με άλλο πρόσφορο τρόπο που ο χρήσης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Διευκρινίσεις για τις αποζημιώσεις
Επισημαίνεται , πάντως ότι παράπονο συνδρομητή δεν εγείρει αυτόματα δικαίωμα αποζημίωσης. Επιπλέον όταν η αιτία της απόκλισης διαπιστωθεί ότι βρίσκεται στο εσωτερικό δίκτυο του συνδρομητή ο πάροχος υποχρεούται απλώς να εξηγήσει στον συνδρομή την αιτία και να παράσχει τυχόν διευκολύνσεις Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης αζημίως είτε αυτή είναι ορισμένου ή αορίστου χρόνου.
Τι ισχύει για τις καταγγελίες
Δεν επιτρέπεται στους παρόχους να χρεώνουν τον συνδρομητή για επισκέψεις τεχνικών ή για την εργασία που απαιτείται για τη διερεύνηση καταγγελίας.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]