Τη σκυτάλη από τους νησιωτικούς προορισμούς παίρνουν τώρα κατά κύριο λόγο οι ορεινοί, αναδεικνύοντας μια ακόμη πτυχή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος που, όπως τονίζεται, είναι ακαταμάχητο όλες τις εποχές του έτους. Ο συνδυασμός του φυσικού κάλλους και των θεματικών προϊόντων που προσφέρουν οι περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, λειτουργούν ως μαγνήτες για Έλληνες και ξένους επισκέπτες.
Πρώτος σταθμός του σύντομου οδοιπορικού η Δράμα, με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Άγγελο Καλία να τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης αγγίζει το 95%, ελέω και του θεματικού πάρκου «Ονειρούπολη».
Μάλιστα, ο κ. Καλίας συμβουλεύει τους υποψήφιους επισκέπτες όπως σπεύσουν να προχωρήσουν σε κρατήσεις, αφού «από τις 18 Δεκεμβρίου τα ξενοδοχεία θα γεμίσουν». Στον αντίποδα τα εκτός πόλης ξενοδοχεία αναμένεται να κινηθούν με πληρότητα 75% και ουσιαστικά απευθύνονται σε όλους όσοι θέλουν να συνδυάσουν την επίσκεψη στη Δράμα με απόδραση στο χιονοδρομικό κέντρο Φαλακρού.
«Πρωταγωνιστής» τη φετινή περίοδο αναμένεται να είναι ο νομός Ιωαννίνων καθώς, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Βλάχος, τα Ιωάννινα κατατάσσονται σε έναν από τους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς της χώρας για τη χειμερινή εορταστική περίοδο. Η πληρότητα στον νομό αναμένεται να ξεπεράσει το 75%, όπως τονίζεται «νούμερο ιδιαίτερα υψηλό, όταν αυτή την περίοδο λειτουργούν πάνω από 200 μονάδες».
Σε έναν από τους τρεις δημοφιλέστερους χειμερινούς προορισμούς -όχι μόνο κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων- έχει αναδειχθεί το δίπολο «Βόλος-Πήλιο» στη χερσαία Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας.
Καιρός: Χιονίζει στην Αττική - Έκλεισε ο δρόμος από το ύψος του καζίνο Πάρνηθας - Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία
Οι προβλέψεις πάντως για τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι εξαιρετικά αισιόδοξες, αφού ήδη οι κρατήσεις στα καταλύματα αγγίζουν το 70% και αναμένεται να φθάσουν στο απόλυτο, βοηθούντος βεβαίως και του καιρού.
Τα στοιχεία δεν αφορούν μόνο τα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών του Βόλου και των διάσημων θέρετρων της δυτικής πλευράς του βουνού των Κενταύρων, όπως η Πορταριά, η Μακρινίτσα, οι Μηλιές, τα Χάνια, αλλά κάθε είδους κατάλυμα, ακόμη και στα ανατολικά, όπου η πληρότητα αναμένεται να φθάσει τις γιορτές και το 80%.
Για όσους θέλουν να παρατείνουν τις διακοπές και πέραν της Πρωτοχρονιάς, η Καστοριά ενδείκνυται γι’ αυτό. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Νικητήδης, πρόεδρος Συλλόγου Χιονοδρόμων Καστοριάς, υπογράμμισε ότι το χιονοδρομικό κέντρο του Βιτσίου είναι πανέτοιμο να υποδεχτεί τους επισκέπτες του, υπενθυμίζοντας ότι τα «Ραγκουτσάρια», το καρναβάλι της Καστοριάς στις 6 – 8 Ιανουαρίου, επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο. Μάλιστα, τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, όπως τόνισε ο κ. Νικητήδης.
Πόλο έλξης για τους επισκέπτες των χειμερινών προορισμών αποτελούν τα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας. Το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων δε, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του χιονοδρομικού Λεωνίδας Σπυρόπουλος, έχει συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Καλαβρύτων, που εξασφαλίζει στους επισκέπτες με 30 ευρώ διαμονή την ημέρα και την επίσκεψη στο χιονοδρομικό κέντρο. Πέρυσι το χιονοδρομικό ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα του, αφού με οροφή τους 3.000 επισκέπτες, υπήρξε μέρα που 15.000 επισκέπτες θέλησαν να εισέλθουν στο χιονοδρομικό.
Την ίδια στιγμή με μια φωνή οι φορείς του κλάδου εκφράζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την αγωνία τους για τη βιωσιμότητα των τουριστικών μονάδων τους. Όπως σημειώνει ο κ. Βλάχος από τα Ιωάννινα, οι ξενοδοχειακές μονάδες του νομού, νωρίτερα από άλλες περιοχές της χώρας έχουν δαπάνες θέρμανσης και η πληρότητα τις μέρες των εορτών, απλά δίνει μια ανάσα στα οικονομικά. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Καλίας από τη Δράμα, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι με ετήσιες πληρότητες 15% με 20% τίθεται εν αμφιβόλω η βιωσιμότητα τους. Σε κάθε περίπτωση λύση για τους εν λόγω προορισμούς αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ζήτημα για το οποίο τόσο τα Ιωάννινα όσο και η Δράμα, όπως τονίστηκε, έχουν εκπονήσει δράσεις προβολής και επικοινωνίας των τουριστικών προϊόντων τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]