Χθες (23/11) ανήμερα Black Friday, κορυφώθηκε η εβδομάδα των προσφορών και εκπτώσεων. Στο «ρυθμό» των προωθητικών ενεργειών μπήκαν περισσότερα καταστήματα κάθε είδους π.χ. φούρνοι, φαρμακεία, κομμωτήρια, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα παπουτσιών, ρούχων κ.λπ. Ειδικά οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας έριξαν τις τιμές τους σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, διευρύνοντας παράλληλα το ωράριο λειτουργίας τους.
Οσο για τις «ουρές» των καταναλωτών, ελαττώθηκαν όχι μόνο λόγω αύξησης των ημερών της Black Friday, αλλά και επειδή αρκετοί προτίμησαν τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Αλλωστε πρόκειται για έναν θεσμό με ιδιαίτερη απήχηση στις μικρές ηλικίες, που είναι και περισσότερο εξοικειωμένες με την τεχνολογία. Αξίζει να σημειωθεί, δε, πως εφέτος τέσσερις από τους βασικούς παίκτες της Black Friday (Public, Πλαίσιο, Κωτσόβολος, Media Markt) διέθεσαν ορισμένα προϊόντα τους στις ίδιες τιμές, οπότε οι καταναλωτές είχαν περισσότερες επιλογές. Υπενθυμίζεται πως «σκυτάλη» από την Black Friday παίρνει την προσεχή Δευτέρα (26/11) η Cyber Monday, όπως ονομάζεται η γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα στοιχεία
Η… ιλιγγιώδης αύξηση των πωλήσεων (2.600%) αποτυπώνεται σε έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Black-Friday.Global, αναφορικά με την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού ανά τον κόσμο στη γιορτή του λιανικού εμπορίου. Στο πλαίσιο αυτής, η χώρα μας κατατάσσεται στην τέταρτη θέση, σε σύνολο 55 αγορών. Οι Ελληνες φαίνεται να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 206 ευρώ, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η Γερμανία, με μόλις κατά 5 ευρώ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Ενδεικτικά αναφέρεται, ακόμη, πως οι Ελληνες καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 δολάρια), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 δολάρια και 97 δολάρια αντίστοιχα).
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Black-Friday.Global, το 85% των Ελλήνων είναι ενήμερο για το θεσμό και σχεδόν 2 στους 5 δηλώνουν το «παρών» (αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητάει προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% μόνο σε φυσικά καταστήματα και το 14,8% εμπιστεύεται αποκλειστικά τα e-shops για τις αγορές του. Να σημειωθεί δε, πως πριν από ένα χρόνο το ποσοστό των καταναλωτών που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο.
Ποσοστό έκπτωσης
Πρόσθετα, πέρυσι, ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών καταστημάτων έφτασε το 53%, το οποίο μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 232 ευρώ. Ωστόσο, σε αυτό το ποσοστό έκπτωσης δεν υπολογίζεται η τιμή του προϊόντος πριν από το Black Friday, παρά μόνο η αρχική και τελική τιμή που δίνουν τα καταστήματα εκείνη την ημέρα. Για να «μαζευτούν» τα φαινόμενα των παραπλανητικών προσφορών, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), στις αρχές της εβδομάδας (21/11), έδωσε στο φως της δημοσιότητας τις τιμές που είχαν 870 προϊόντα τεχνολογίας προ Black Friday και συγκεκριμένα στις 16/11, για να μπορέσει ο καταναλωτής στο πλαίσιο της έρευνας αγοράς να κάνει τις απαραίτητες συγκρίσεις.
Σημειώνεται πως σε πολλές χώρες, ο Νοέμβριος είναι ο μήνας που αποφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη για τους πωλητές. Εκτιμάται ότι το μερίδιο του συγκεκριμένου μήνα στον ετήσιο κύκλο πωλήσεων κυμαίνεται περίπου σε 20%. Βάσει υπολογισμών, σε ορισμένες χώρες, όπως η Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική, μία στις τρεις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιείται τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., δε, τα στοιχεία του δείκτη κύκλου εργασιών δείχνουν ότι ο Νοέμβριος ως μήνας εμφανίζει σημαντική βελτίωση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]