H ΝΔ υπενθυμίζει πως «οι τέσσερις μεγάλοι οδικοί άξονες (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου / Νέα Οδός / Κεντρική Οδός και Ολυμπία Οδός) έχουν συνολικό αρχικό προϋπολογισμού 5,5 δισ. ευρώ, πως τα έργα ξεκίνησαν το 2008 επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, αλλά σταμάτησαν το 2011 επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ενώ ξεκίνησαν και πάλι το 2013 μετά πολύμηνες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά με τους παραχωρησιούχους και τις 43 εμπλεκόμενες τράπεζες, καθώς τότε το υπουργείο Ανάπτυξης εξασφάλισε 650.000.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Συναγερμός στο Ελευθέριος Βενιζέλος - Επέστρεψε αεροσκάφος λόγω τεχνικού προβλήματος
Σύμφωνα με τη ΝΔ, το πρώτο εξάμηνο του 2015 τα έργα, ουσιαστικά, σταμάτησαν ξανά λόγω των capital controls, της στάσης πληρωμών του Δημοσίου (ΠΔΕ) και της κατάρρευσης των εισροών κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, λόγω της δήθεν διαπραγμάτευσης Τσίπρα-Βαρουφάκη, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, ενώ μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015, η κυβέρνηση προσπάθησε – μέσω του ΕΣΠΑ – να δώσει κάποιες ενέσεις ρευστότητας στις κοινοπραξίες. Όμως, τα χρονοδιαγράμματα είχαν εκτροχιαστεί και δεν μπορούσε να καλυφθεί το χαμένο έδαφος, μέχρι το τέλος του χρόνου που έληγε το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Στο ενημερωτικό σημείωμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνεται πως τελικά τη λύση τη δρομολόγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δίνοντας παράταση στην εκτέλεση των έργων μέχρι τον Μάρτιο του 2017. Όμως, στη ΝΔ τονίζουν πως οι κοινοπραξίες προέβαλαν αξιώσεις για πρόσθετες αποζημιώσεις και πριμ επιτάχυνσης, εξαιτίας της διακοπής των έργων και της αδυναμίας του Δημοσίου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
«Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται ότι θα δώσει στις κοινοπραξίες αποζημιώσεις και “πριμ επιτάχυνσης” των έργων που φτάνουν σχεδόν τα 500.000.000 ευρώ. Ακόμη κι αυτό, ωστόσο, παρουσιάστηκε από τον κ. Σπίρτζη σαν μέγα επίτευγμα αποτέλεσμα διαπραγματευτικής δεινότητας, αφού υπολείπεται των αρχικών αξιώσεων των εργολάβων», καταλήγει η ενημέρωση της ΝΔ.