Γράφει ο Μιχάλης Μαρδάς
Μέσα στα ήρεμα νερά της διώρυγας των… στεναγμών που διασχίζει την πεδιάδα των Οινιάδων Μεσολογγίου ποτίζοντας χιλιάδες στρέμματα αγροτικής έκτασης των χωριών της περιοχής, έχουν χάσει τις ζωές τους τις τελευταίες δεκαετίες δεκάδες άνθρωποι όλων των ηλικιών.
Αν μπορούσαν να τοποθετηθούν μαρμάρινα καντηλάκια για τις ψυχές που έφυγαν, το κανάλι θα είχε γεμίσει σχεδόν σε όλο το μήκος του…
Τελευταία θύματα είναι οι δύο 29χρονοι κάτοικοι του Νεοχωρίου, ο Άκης και η Στέφη, όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν έκανε βουτιά θανάτου μέσα στη διώρυγα και το ΕΤ Magazine του EleftherosTypos.gr έκανε αυτοψία στο σημείο της τραγωδίας καταγράφοντας μία απερίγραπτη κατάσταση.
Ο χαμός τους βύθισε στο πένθος για πολλοστή φορά το χωριό. Τα δάκρυα ακόμα μουσκεύουν τα μάτια όλων όσοι τους γνώριζαν και τους αγαπούσαν. Ο πόνος αφόρητος, τα «γιατί» άπειρα. Απάντηση; Καμία.
Το κανάλι που δεν έχει προστατευτικά αποτελεί τον φόβο και τον τρόμο όχι μόνο των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής αλλά και των επισκεπτών που τους καλοκαιρινούς μήνες που τη διασχίζουν καθημερινά για να πάνε στην πανέμορφη παραλία του Λούρου.
Στα δυο βίντεο που ακολουθούν μπορείτε να δείτε από μόνοι σας την διαδρομή και την μηδενική έλλειψη προστασίας για κάθε άνθρωπο που θα ήθελε να μετακινηθεί στον συγκεκριμένο δρόμο:
Παγκράτι: Συνελήφθη 49χρονος που έβαζε τα χρήματα για την οπλαποθήκη
Και αν δεν πειστήκατε από τα βίντεο μπορείτε να δείτε και τις παρακάτω φωτογραφίες που είναι από το σημείο που έγινε το φρικτό δυστύχημα από το οποίο έχασαν την ζωή τους δύο νέοι άνθρωποι γιατί ποτέ κανείς δεν θέλησε να βάλει ένα τέλος σε αυτή την τραγική κατάσταση:
Μετά από το τελευταίο τραγικό γεγονός ο πόνος στις δύο οικογένειες αλλά και σε όλη την τοπική κοινωνία είναι αβάσταχτος και ζητούν εδώ και τώρα λύσεις ώστε επιτέλους να γίνουν τα απαιτούμενα έργα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη.
Μιλάμε για έναν δρόμο χωρίς φωτισμό, με μπαλώματα, επικίνδυνες και ανάποδες» στροφές και καμία προστασία. Παλιότερα το προστατευτικό τοιχείο που ήταν κατά μήκος της διώρυγας έφτανε περίπου στο μισό μέτρο αλλά μετά την ασφαλτόστρωση ουσιαστικά έχει εκμηδενιστεί.
Μιλώντας με την δημοσιογράφο της «ΑΙΧΜΗΣ» Βάσω Βήττα που έχει ασχοληθεί πάρα πολύ με το συγκεκριμένο θέμα μάθαμε ένα καλό και πολλά κακά νέα για την συγκεκριμένη υπόθεση. Το καλό είναι ότι έχει εγκριθεί ένα κονδύλι από την περιφέρεια ώστε να γίνουν βελτιωτικά έργα κατά μήκος της διώρυγας που βρίσκεται στο σημείο που ξεκινά από το Νεοχώρι και φτάνει μέχρι την στροφή που κάνουν τα αυτοκίνητα για να οδηγηθούν στον Λούρο (σ.σ. η περιοχή που λόγω της παραλίας της κάθε ημέρα το καλοκαίρι δέχεται πάρα πολλούς επισκέπτες και η κίνηση στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι πολύ μεγάλη).
Το κακό είναι ότι το συγκεκριμένο κονδύλι δεν φτάνει για να γίνουν έργα σε όλο το μήκος της διώρυγας και το κομμάτι το οποίο οδηγεί στα χωράφια και περνά και από το σημείο που έγινε το τελευταίο τραγικό συμβάν (σ.σ. στην Αγία Παρασκευή) θα παραμείνει αφύλακτο.
Και αυτό γιατί η περιφέρεια, δήμος και ΓΟΕΒ (Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων) δεν παίρνουν καμία ευθύνη πετώντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλον. Η περιφέρεια λέει ότι το συγκεκριμένο κομμάτι ανήκει στον δήμο γιατί δεν ανήκει ούτε σε εθνικό, ούτε σε επαρχιακό εθνικό δίκτυο, ο δήμος τονίζει ότι είναι αρμοδιότητα της περιφέρειας και ο ΓΟΕΒ ότι δεν έχει την παραμικρή ανάμειξη και η ευθύνη αφορά την υπηρεσία που ασφαλτόστρωσε τον δρόμο. Με λίγα λόγια ένα μπάχαλο άνευ προηγουμένου που κρατά εδώ και πάρα πολλά χρόνια και κάθε τόσο θρηνούμε θύματα.
Οι κάτοικοι της περιοχής αλλά πολύ περισσότεροι οι οικογένειες των δύο παιδιών που χάθηκαν χωρίς κανέναν λόγο τόσο πρόωρα βυθισμένοι στο πένθος τους κραυγάζουν ότι με ημίμετρα και μπαλώματα δεν μπορεί να γίνει ο συγκεκριμένος δρόμος ασφαλής για όλους!
Το ερώτημα είναι αν αυτές οι κραυγές απόγνωσης θα ευαισθητοποιήσουν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και θα αφήσουν στην άκρη την γραφειοκρατία κάνοντας ότι πρέπει και τίποτα λιγότερο ώστε το φονικό κανάλι να μην στερήσει την ζωή και άλλων ανθρώπων.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]