Με ευθύνη των γονιών τους ταξιδεύουν για δέκα λεπτά χωρίς τα ειδικά γιλέκα θαλάσσης από το λιμάνι της Πέρδικας μέχρι τη γνωστή παραλία της Μονής. Σε ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου διαπιστώθηκε ότι οι καπετάνιοι των τριών καϊκιών που εκτελούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο διαθέτουν ατομικά σωσίβια (λιγότερα από τους επιβαίνοντες), τα οποία ακουμπάνε στη μέση του σκάφους για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται. Κανείς, ωστόσο, από τους γονείς κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ δεν φρόντισε να φορέσει το παιδί του σωσίβιο, με αποτέλεσμα να μένουν άθικτα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδρομής.
Και αυτό παρότι μόλις δύο εβδομάδες πριν ένα παιδί έχασε τη ζωή του, ύστερα από τη φονική σύγκρουση του καϊκιού «Αντωνία» με το ταχύπλοο «Ντουέντε», σε μικρή απόσταση από την παραλία της Μονής. Το 5χρονο κορίτσι έπεσε στη θάλασσα και βρήκε τραγικό θάνατο. Ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Πειραιά κ. Ηλίας Μπογιόκας είχε δηλώσει στον «Ελεύθερο Τύπο» ότι ο θάνατός του προήλθε από πνιγμό και ότι στο σώμα του δεν έφερε σημάδια που να δείχνουν ότι πριν από την πτώση στο νερό χτύπησε σε κάποιο σημείο του καϊκιού. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αν το παιδί φορούσε σωσίβιο θα είχε σωθεί, αλλά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί με βεβαιότητα και το αντίθετο.
Σάμος: Διασωθήκαν 35 μετανάστες ανοιχτά του νησιού - Αναμεσά τους 15 παιδιά
Μετά την τραγωδία της Αίγινας η κίνηση στα καΐκια που εκτελούν τα δρομολόγια έχει μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα τα σκάφη να πηγαινοέρχονται τις περισσότερες ώρες της ημέρας μισογεμάτα. Το εισιτήριο για να περάσει κάποιος από το λιμάνι της Πέρδικας στην παραλία της Μονής κοστίζει πέντε ευρώ μετ’ επιστροφής, με τους καπετάνιους να κόβουν πάντα απόδειξη. Ενας από αυτούς τους έμπειρους χειριστές ήταν και ο Στέλιος Τρίμης, ο οποίος σκοτώθηκε στη σύγκρουση της 16ης Αυγούστου 2016.
Η οικογένειά του συνεχίζει να αναζητά «απαντήσεις» για το δυστύχημα, χωρίς διάθεση εκδικητικότητας απέναντι στον 77χρονο Θρασύβουλο Λυκουρέζο, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στον Ελεύθερο Τύπο που κυκλοφορεί.