Περίπου δύο εβδομάδες μετά την φωτιά μεσοπέλαγα στο πλοίο “Ελεύθερος Βενιζέλος”, το οποίο, εκτός από το πλήρωμα του μετέφερε 875 επιβάτες, 152 ΙΧ και 80 φορτηγά έρχονται στο φως οι πρώτες πληροφορίες από την έρευνα των ειδικών για τα αίτια της πυρκαγιάς, από την οποία έζησαν εφιαλτικές ώρες οι επιβάτες, μέχρι να μπορέσουν να αποβιβαστούν ασφαλείς στον Πειραιά, όπου επέστρεψε το πλοίο που είχε ξεκινήσει με προορισμό την Κρήτη.
Όπως αναφέρει το “Έθνος της Κυριακής”, η αιτία της φωτιάς στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν ένα βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού-ψυγείου, που βρισκόταν στο γκαράζ.
Σύμφωνα με πηγές του λιμενικού που επικαλείται η εφημερίδα, προκλήθηκε βραχυκύκλωμα στο μοτέρ και από την υπερθέρμανση πήραν φωτιά τα καλώδια και στη συνέχεια τα σκέπαστρα των οχημάτων που βρίσκονταν στο γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών, μόλις τέσσερα λεπτά χρειάστηκαν να επεκταθεί η φωτιά στο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην μπορεί να ελεγχθεί.
Οι λόγοι που η φωτιά δεν πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις οφείλονται στις πυράντοχες θύρες του “Ελευθέριος Βενιζέλος” που έκλεισαν και στεγανοποίησαν μεγάλα κομμάτια του πλοίου και στο σύστημα πυρόσβεσης που δημιούργησαν στα γκαράζ, τεχνητή ομίχλη νερού, χωρίς να κινδυνεύσει να πλημμυρίσει το πλοίο, όπως σημειώνεται.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται πως αν το πλοίο δεν ήταν καλής κατασκευής ή επαρκώς συντηρημένο, η φωτιά θα είχε εξαπλωθεί προς τα πάνω και ίσως βρισκόμασταν αντιμέτωποι με μια πολύνεκρη τραγωδία.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]