Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε περισσότερες από 50 φορές την προηγούμενη δεκαετία με διαφορετικά ζευγάρια αλλά τους ίδιους κληρικούς. Το ρύζι και οι ευχές έπεφταν βροχή, όμως όλα του γάμου ήταν εύκολα μόνο κατά τα φαινόμενα… Τα χρόνια πέρασαν, τα ζευγάρια έγιναν οικογένειες, αλλά, όπως ήταν φυσικό, κάποιοι από τους γάμους δεν έμελλε να κρατήσουν για πάντα. Ετσι ξεκίνησαν οι διαδικασίες για να βγουν τα πρώτα πολιτισμένα διαζύγια. Οταν όμως τα ζευγάρια αυτά έφτασαν στο στάδιο της συγκέντρωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών για την έκδοση του διαζυγίου, βρέθηκαν μπροστά στη μεγαλύτερη έκπληξη της ζωής τους ακούγοντας τη φράση «Μα δεν είστε παντρεμένοι!».
Μετά το πρώτο σοκ ζήτησαν τη βοήθεια δικηγόρων προσπαθώντας να ξεμπλέξουν το κουβάρι, καθώς, σύμφωνα με την Εκκλησία, δεν είχαν τελέσει γάμο γιατί οι τρεις ρασοφόροι δεν ήταν υπό τη σκέπη της, όμως, σύμφωνα με την Πολιτεία, ήταν παντρεμένοι κανονικά και με το νόμο, αφού είχαν δηλώσει το γάμο στον Δήμο της περιοχής τους και είχαν ανοίξει οικογενειακή μερίδα, όπου είχαν δηλώσει τα παιδιά.
50 γάμοι
Το… πινγκ-πονγκ ανάμεσα στην τοπική μητρόπολη και το ληξιαρχείο πήρε καιρό για να αποδειχθεί τελικά ότι τα… ράσα δεν κάνουν τον παπά. Συγκεκριμένα, οι δικηγόροι ενημερώθηκαν ότι οι ιερείς που είχαν τελέσει το μυστήριο δεν είχαν τη βούλα της επίσημης Εκκλησίας και μάλιστα ένας από αυτούς είχε παυτεί από τα καθήκοντά του και είχε βρεθεί στη συνέχεια ενώπιον της Δικαιοσύνης που τον καταδίκασε για απάτη. Θύματα των «μαϊμού» ιερέων είχαν πέσει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «E.T.» της Κυριακής, περισσότερα από 50 ζευγάρια που παντρεύτηκαν την προηγούμενη δεκαετία στο συγκεκριμένο κτήμα και καλούνται πλέον να νομιμοποιήσουν το γάμο τους από την αρχή μέσω της δικαστικής οδού.
Το 2010 ανέλαβε νέος μητροπολίτης στη Μητρόπολη Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως, όπου υπάγεται η περιοχή του κτήματος, ο κ. Αθηναγόρας, ο οποίος, χωρίς να γνωρίζει τι είχε συμβεί, αλλά με σκοπό να προστατεύσει το ποίμνιό του από απρόοπτα, απαγόρευσε να λειτουργούν και να τελούν μυστήρια ιερείς που δεν προέρχονταν από τη μητρόπολή του. «Οπως πληροφορήθηκα στη συνέχεια, το πρόβλημα αφορούσε περισσότερους από 50 γάμους που είχαν γίνει πριν από το 2010», λέει στον «E.T.» της Κυριακής ο μητροπολίτης Αθηναγόρας και προσθέτει: «Εγώ, χωρίς να ξέρω ακόμα τι είχε συμβεί, όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου, άλλαξα τον κανονισμό ώστε να μην έρχονται ιερείς από άλλες μητροπόλεις γιατί μέχρι τότε πηγαινοέρχονταν διάφοροι στην περιοχή.
Χριστούγεννα: Κορυφώνεται η έξοδος - Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί, υποχρεωτικές οι αλυσίδες
Πληροφορήθηκα ότι ο ένας από αυτούς που τέλεσαν τους γάμους για τους οποίους συζητάμε προερχόταν από τη Μητρόπολη Μεγάρων αλλά είχε παυτεί από τα καθήκοντά του και αντιμετώπισε τη Δικαιοσύνη γιατί εκτός από το εκκλησιαστικό είχε υποπέσει και σε ποινικό αδίκημα». Μέσω της δικαστικής οδού όμως θα πρέπει να λύσουν το γόρδιο δεσμό και τα ζευγάρια που έπεσαν θύματα των ρασοφόρων χορεύοντας μαζί τους το χορό του Ησαΐα, ώστε να νομιμοποιήσουν τους γάμους τους ή να τους τερματίσουν, αν στο μεταξύ έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους. «Οι γάμοι αυτοί μπορούν να κριθούν έγκυροι μόνο με δικαστική απόφαση» σημειώνει ο μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως.
Παλαιοημερολογίτες
Στα αμέτρητα κτήματα της Βαρυμπόμπης γίνονται κάθε χρόνο εκατοντάδες γάμοι, ορισμένοι από τους οποίους σε εκκλησάκια που έχουν κατασκευαστεί μέσα στους χώρους δεξιώσεων. Εκκλησιαστικές πηγές αναφέρουν στον «Ε.Τ.» ότι στο παρελθόν στην περιοχή κυκλοφορούσαν κάθε λογής απατεώνες που προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν οικονομικά οφέλη από τη βιομηχανία γάμων και βαπτίσεων υψηλού κόστους που αναπτύχθηκε ειδικά την προηγούμενη δεκαετία. Σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζονταν και παλαιοημερολογίτες ιερείς που δεν μπορούν να τελέσουν μυστήρια έγκυρα για την επίσημη Εκκλησία αλλά το έκρυβαν από τους ενδιαφερόμενους. Ωστόσο, μετά την απόφαση του μητροπολίτη Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως να μη γίνονται δεκτοί ιερείς εκτός της μητρόπολής του, έχουν εξαλειφθεί τα παρατράγουδα και πλέον όποιος επιλέγει να παντρευτεί ή να βαπτίσει στην περιοχή είναι ασφαλής σε σχέση με την εγκυρότητα του μυστηρίου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]