Σήμερα η εκτελεστική γραμματεία θα συνεδριάσει εκ νέου για να αποφασιστεί η κλιμάκωση ή όχι των απεργιακών κινητοποιήσεων, με βασικό αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης στον κλάδο με αυξήσεις της τάξης του 5%. Αν και οι πιέσεις και οι διαπραγματεύσεις για την αναστολή της σημερινής απεργίας, τόσο από εκπροσώπους του ναυτιλιακού, τουριστικού κλάδου αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας ήταν μεγάλες, ωστόσο ναυτεργατικά σωματεία έδωσαν ραντεβού από τις 5.00 τα ξημερώματα στα λιμάνια της χώρας.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), για σήμερα αναμένονταν να διακινηθούν με τα πλοία 180.000 επιβάτες, 50.000 Ι.Χ. οχήματα και 3.000 φορτηγά. Η σημερινή απεργία σε συνδυασμό με την ακύρωση τουλάχιστον μίας εβδομάδας δρομολογίων στην Κρήτη λόγω της φωτιάς στο «Ελ. Βενιζέλος» έχει προκαλέσει τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατηγό κοινό, στην προσπάθειά του να ακυρώσει τα σημερινά εισιτήρια και να βρει άλλα, με την ανησυχία όλων να βρίσκεται στην περίπτωση της κλιμάκωσης, ένα σενάριο αρκετά πιθανό.
«Ναυμαχίες»
Στο κόκκινο παραμένουν οι σχέσεις της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ, με τελευταία επίσημη απόπειρα εξεύρεσης λύσης όταν ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης, επισκέφθηκε τα γραφεία της ΠΝΟ σε συμφωνημένη ώρα, με σκοπό να ενημερώσει την εκτελεστική επιτροπή που συνεδρίαζε για τις νέες προτάσεις. Σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΕΝ είχε αναφέρει ότι «δεν επετράπη στον πρόεδρο του ΣΕΕΝ να ενημερώσει τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων για τη νέα βελτιωμένη πρόταση του Συνδέσμου και συγκεκριμένα για πρόταση υπογραφής ΣΣΕ για τα έτη 2018 και 2019 με αύξηση των μισθών των ναυτικών. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω, εκφράζουμε την απορία μας για την ως άνω στάση της ΠΝΟ και για την απόφαση πραγματοποίησης της απεργίας, παρά τα προβλήματα που αυτή θα δημιουργήσει στο ταξιδιωτικό κοινό και παρά τις προσπάθειες του Συνδέσμου μας για την εξεύρεση κοινού τόπου με τους συνδικαλιστές της ΠΝΟ, οι οποίοι αρνήθηκαν μάλιστα έστω και να ακούσουν τις προτάσεις μας».
«Οι προσπάθειες αυτές, στο πλαίσιο καθαρού εκβιασμού σε βάρος των ναυτεργατών και παραπλάνησης της κοινής γνώμης, όχι μόνο υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, αλλά αντίθετα χαλυβδώνουν τη θέλησή μας για την επιτυχία της απεργιακής μας κινητοποίησης», ήταν η απάντηση της ΠΝΟ.
Εσβησε…
Την ίδια στιγμή, η άλλη «φωτιά» στο λιμάνι του Πειραιά, στο «Ελ. Βενιζέλος», έχει σβήσει από το μεσημέρι του Σαββάτου, με το πιθανότερο την Τρίτη να μεταφέρεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος για την πρώτη αξιολόγηση των ζημιών. Μέχρι στιγμής από τον έλεγχο των εμπειρογνωμόνων του ομίλου των ασφαλιστικών εταιριών, 14 νταλίκες και ένα βαν έχουν καταστραφεί ολοκληρωτικά, με ειδικούς να υπολογίζουν ότι ο αριθμός αυτός μπορεί να ανέβει στις 20 νταλίκες, καθώς παρέμεναν μέχρι χθες το βράδυ μερικά οχήματα στο εσωτερικό του πλοίου. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα Ι.Χ. που ήταν στο γκαράζ δεν έπαθαν ζημιά, παρά μόνο επηρεάστηκαν από την κάπνα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]