Στην ανάρτηση του ο χειριστής ο Keith Gill, πιλότος της Erickson Air Crane ( Εταιρεία κατασκευής ειδικού τύπου ελικοπτέρων που χρησιμοποιούνται στην κατάσβεση πυρκαγιών.) αναφέρει πως είναι η μία από τις τρεις πυρκαγιές στις οποίες επιχείρησε τo συγκεκριμένο ελικόπτερο στις 23 Ιουλίου του 2018.
Στο σχεδόν εννιάλεπτο βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα η πορεία της πυρκαγιάς αλλά και οι αγωνιώδεις προσπάθεια να προσπαθήσουν να την περιορίσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Gill αναφέρει πως έχει στην κατοχή του ανάλογο υλικό από την εξέλιξη του μετώπου στο Μάτι και δεν θα το ανεβάσει (προς το παρόν) σεβόμενος τους συγγενείς των θυμάτων της πυρκαγιάς. Σε επικοινωνία που είχε το EleftherosTypos.gr μαζί του, ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να το κάνει στην πορεία.
https://www.facebook.com/Heligypsy/videos/10156270044251068/
Το ελικόπτερο Erickson Air Crane
Ελικόπτερο-γερανός, μισθωμένο για λογαριασμό του Πυροσβεστικού Σώματος. Σε ρόλους αεροπυρόσβεσης μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέχρι 10.000 κιλά, σε μια ειδική δεξαμενή ενσωματωμένη κυριολεκτικά στη δομή του ελικοπτέρου.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης δεξαμενής του S-64 δίνει την δυνατότητα στον χειριστή να επιλέξει την ποσότητα και τη διάρκεια της ρίψεως ανάλογα με το μήκος του μετώπου της φωτιάς και το είδος της φλεγόμενης ύλης.
Η δυνατότητα πολλαπλών ρίψεων με βολές ακριβείας καθιερώνει το S-64 ως το πλέον ενδεδειγμένο μέσο αεροπυρόσβεσης σε κατοικημένες περιοχές, καθώς η δυνατότητα ελέγχου της ποσότητας νερού σε κάθε ρίψη δεν θέτει σε κίνδυνο τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων.
Επιπροσθέτως, το water cannon, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του πιλοτηρίου, εκτοξεύει με ακρίβεια στενή δέσμη νερού σε απόσταση τουλάχιτον πενήντα μέτρων από το ελικόπτερο, προσφέροντας έτσι έναν ακόμα αποτελεσματικό και ασφαλή τρόπο κατάσβεσης πυρκαγιών που ξεσπούν σε ψηλά κτίρια και απαιτούν ακριβείς βολές.
Δυνατότητες:
Το ελικόπτερο S-64 έχει την δυνατότητα μεταφοράς έως και 30.000 γαλονιών (114.000 λίτρων) την ώρα. Η δεξαμενή του μπορεί να δεχθεί νερό – θαλασσινό και γλυκό-επιβραδυντικό υγρό, ή και αφρό.
To S-64 έχει δύο επιλογές υδροληψίας:
– Από υδάτινη επιφάνεια η οποία επιτρέπει την υπέρπτηση με ταχύτητα 40 κόμβων:
To S-64 χρησιμοποιεί το sea snorkel, έναν μεταλλικό σωλήνα που καταλήγει σε αντλιοτουρμπίνα η οποία βυθίζεται στο νερό, γεμίζοντας έτσι τη δεξαμενή σε 35-40 δευτερόλεπτα.
– Από υδάτινη επιφάνεια περιορισμένων διαστάσεων η οποία επιτρέπει την υδροληψία μόνο με αιώρηση:
Ο ανεφοδιασμός γίνεται σε 40-45 δευτερόλεπτα από έναν εύκαμπτο σωλήνα μήκους τεσσάρων περίπου μέτρων.
1.Η δυνατότητα υδροληψίας από μικρές υδάτινες επιφάνειες είναι ασυνήθιστη για τα πυροσβεστικά ελικόπτερα, και πολύ σημαντική καθώς επιτρέπει ταχύτερο ανεφοδιασμό σε ηπειρωτικές περιοχές και πυρόσβεση με γλυκό νερό, το οποίο, σε αντίθεση με το θαλασσινό, δεν έχει σημαντικές οικολογικές επιπτώσεις.
2. Ενδεικτική των δυνατοτήτων του ελικοπτέρου είναι η αποστολή δύο S-64 στο Μπρουνέι για συμμετοχή στην προσπάθεια κατάσβεσης των μεγάλων πυρκαγιών που ξέσπασαν το 1988. Τα δύο ελικόπτερα παρέμειναν στο Μπρουνέι για ένα μήνα και συνολικά έριξαν 45,6 εκατομμύρια λίτρα νερό.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]