Και αυτά, όμως, δεν χρησιμοποιούνται για το λόγο που αγοράστηκαν αλλά για οτιδήποτε άλλο. Ενα ηλεκτροκίνητο της Πυροσβεστικής και ένα ακόμη της Ελληνικής Αστυνομίας έπεσαν, τα τρία μηχανοκίνητα θέλουν… update στους κινητήρες τους και δύο ηλεκτροκίνητα έχουν προβλήματα με την πυξίδα!
Τα πολυδιαφημισμένα μη στελεχωμένα αεροσκάφη έκαναν την επίδειξή τους τον Μάρτιο του 2017, με στόχο οι εναέριοι… αστυνόμοι και πυροσβέστες να περιπολούν, να καταδιώκουν και να εντοπίζουν έγκαιρα τις φλόγες. Από τότε έκαναν την εμφάνισή τους για την κίνηση στις εθνικές οδούς και απλά κατέγραψαν τα ήδη καμένα δάση της Ζακύνθου, το καλοκαίρι του 2017. Μάλιστα υπήρχε η… αισιοδοξία ότι στο μέλλον θα γίνονταν και συνοριοφύλακες!
Η αγορά των drones εξελίσσεται σε φιάσκο και… τζάμπα οι εκπαιδεύσεις των στελεχών που θα τα χειρίζονταν. Ενδεικτικό είναι ότι για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Πάνος Καμμένος, αποκάλυψε ότι το ΥΠΕΘΑ ζήτησε τη συνδρομή των μεγάλων αμερικανικών drones Predator, που απογειώθηκαν από τη Λάρισα.
Στην επίδειξη
Ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής είχε βρεθεί στο χώρο εκπαίδευσης των χειριστών σε ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο αερομοντελισμού στην Αλίαρτο και παρακολούθησε όλα τα στάδια προετοιμασίας, απογείωσης και προσγείωσης ενός μη στελεχωμένου αεροσκάφους. Η σύσταση της υπηρεσίας για τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη είχε γίνει λίγες ημέρες νωρίτερα. Ανήκαν στη Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων και μετά την εκπαίδευση του προσωπικού, την επεξεργασία του κανονισμού λειτουργίας, αναμενόταν να χρησιμοποιηθούν ενεργά.
Τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη, όπως «διαφημίζονταν», θα ρίχνονταν στην αντιμετώπιση πυρκαγιών και τις εθνικές οδούς για τη βοήθεια της Τροχαίας, και σε μελλοντικό χρόνο -πάντα στα χαρτιά- θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν σε θέματα ασφαλείας, όπως παρακολούθηση στόχων, εντοπισμό φυτειών ναρκωτικών.
Υπεύθυνος των μη στελεχωμένων αεροσκαφών περιέγραφε πώς ξεκινά μία πτήση: «Χρησιμοποιούνται 2-3 άτομα κάθε φορά, ο ένας είναι ο χειριστής ο άλλος είναι ο τεχνικός. Γίνεται ένας έλεγχος των μηχανημάτων, ο χειριστής τσεκάρει το λογισμικό, ο τεχνικός το αεροσκάφος και οι δύο μαζί ελέγχουν το τσεκ λιστ και μετά από 15-20 λεπτά το αεροσκάφος είναι έτοιμο να απογειωθεί».
Στο κινητό κέντρο ελέγχου έρχεται η πραγματική εικόνα από το αεροσκάφος, η οποία μπορεί να μεταφερθεί οπουδήποτε, είτε στο αρχηγείο είτε σε κάποιον άλλον σταθμό ελέγχου, μέσω streaming και τη βοήθεια του Διαδικτύου. Ο σταθμός υποδοχής μπορεί να δώσει εικόνα σε real time στο κέντρο επιχειρήσεων, προκειμένου οι επικεφαλής να μπορούν να συντονίσουν μια… κατάσβεση πυρκαγιάς ή οτιδήποτε σχετίζεται με θέματα ασφαλείας.
Τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη υπήρχε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν στον έλεγχο των συνόρων, καθώς εύκολα μπορούσαν να διακρίνουν τις ροές μεταναστών και να βοηθήσουν τις επίγειες περιπολίες στον εντοπισμό τους.
Απόσυρση Ταξί: Που και γιατί παρατείνονται οι προθεσμίες με τα όρια ηλικίας
Τα drones δύσκολα πέφτουν και ακόμη πιο δύσκολα… χάνονται, είχε άστοχα υποστηρίξει ο χειριστής, λέγοντας πως «πριν από κάθε αποστολή γίνεται μια έρευνα της γεωμορφίας της περιοχής αν υπάρχουν ορεινοί όγκοι, ώστε να σχηματισθεί η διαδρομή της πτήσης και να μην έχουμε κάποιο πρόβλημα. Να εντοπιστεί ο κατάλληλος χώρος απογείωσης και προσγείωσης για να μην υπάρχει καταστροφή του αεροσκάφους από πτώση. Τα συγκεκριμένα drones όμως έχουν δικλίδες ασφαλείας.
Οταν χάνει το σήμα του μπορεί και επιστρέφει παίρνοντας κατάλληλο ύψος πίσω στο σημείο που απογειώθηκε, μειώνοντας την πιθανότητα απώλειας ή καταστροφής του».
Ουσιαστικά όταν το σήμα επαφής χαθεί από κάποιο ορεινό όγκο ή καιρικές συνθήκες, το drone παίρνει την «πρωτοβουλία» να ανέβει σε συγκεκριμένο ύψος, να επιστρέψει στο σημείο απογείωσης και εκεί, μετά από 2-3 κύκλους, να προσγειωθεί με ασφάλεια, ανοίγοντας «μόνο» του το αλεξίπτωτο…
Ωστόσο, δύο ηλεκτροκίνητα έχουν πέσει, δύο ακόμη έχουν πρόβλημα στην πυξίδα και οι κινητήρες τριών μηχανοκίνητων χρειάζονται αναβάθμιση…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν μήκος φτερών 4 μέτρα, βάρος 28 κιλά με δεξαμενή καυσίμων 12 λίτρων.
Μεταφέρονται ανά τρία σε ειδικό όχημα, συναρμολογούνται σχετικά εύκολα και έχουν απεριόριστες δυνατότητες. Τα βενζινοκίνητα αποτελούνται από έναν δίχρονο κινητήρα με απλή βενζίνη, που έχει μια αυτονομία πτήσης 24 ωρών, μια ακτίνα δράσης τουλάχιστον 150 χιλιομέτρων, ενώ μπορεί να φθάσει σε ύψος κοντά στα 21.000 πόδια. Αστυνομία και Πυροσβεστική υποτίθεται ότι θα μπορούσαν να πετάξουν τρία σύγχρονα βενζινοκίνητα drones και ακόμη 6 ηλεκτροκίνητα, με αυτονομία όμως 3,5 ωρών πτήσης.
Οι δύο στόλοι των drones αποτελούνταν από τα Thunder B και τα Spylight. Είναι ισραηλινής προέλευσης από την Βlue Βird Αerosystem. Το αεροσκάφος έχει διάφορους αισθητήρες (100.000 ευρώ οι κάμερες) όπως είναι μέρας, νύχτας, και φωτογραμμετρίας, ο οποίος χρησιμοποιείται πάρα πολύ γιατί δίνει τρισδιάστατα μοντέλα, όπως γίνεται ακριβώς και σε πολύ καλύτερη ανάλυση από αυτή που δίνει το google maps στους χάρτες του Διαδικτύου.
«Εχει κάμερα η οποία μπορεί τη νύχτα, για παράδειγμα, σε μία πτήση πρόληψης πυρκαγιάς, να δει την πραγματική εστία και άνθρωπο εξαιτίας της διαφοράς θερμοκρασίας από πολύ μεγάλο ύψος», περιέγραφε ο αρμόδιος χειριστής.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]