Μάλιστα, αποφασίστηκε να κλείσει η παλαιά Εθνική Οδός ωστε να μήν υπάρξουν εγκλωβισμοί οδηγών.
Η πυροσβεστική έχει δεχτεί 13 κλήσεις για παροχές βοηθείας και 30 κλήσεις για άντληση υδάτων, στη Μαγούλα και τη Μάνδρα Αττικής.
Μπορεί να μην ζούμε σε τροπικό κλίμα, αλλά η κλιματική αλλαγή είναι σύμφωνα με την Περιφέρεια Αττικής υπεύθυνη για τις καταστροφές στην Μάνδρα.
Πηγές της Περιφέρειας μετά την κριτική που ασκείται τις τελευταίες ώρες για τις εικόνες ντροπής στην περιοχή που ακόμα θρηνεί τους 24 νεκρούς από τις καταστροφές πριν από 7 μήνες, αποφάσισαν να τοποθετηθούν χωρίς να αναλάβουν ουδεμία ευθύνη για το ότι δεν έχουν προχωρήσει τα αντιπλημμυρικά έργα.
«Μόνο τους τελευταίους μήνες έχουμε πρωτόγνωρα πλημμυρικά φαινόμενα, που σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, π.χ. στη Σαμοθράκη, την Κρήτη, το Βόλο, τη Χαλκιδική και αλλού. Όχι μόνο στη Μάνδρα», αναφέρουν.
Διαβάστε ακόμα: Ντροπή! Η Μάνδρα πνίγεται περιμένοντας την Δούρου – Μνήμες της τραγωδίας από την κακοκαιρία
Παράλληλα προστατεύουν την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου λέγοντας πως «Οι ευθύνες αναζητούνται μόνο στην περίπτωση της Αττικής και της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου. Επιλεκτική ντροπή, επιλεκτικός καταλογισμός ευθυνών».
17 Νοέμβρη - Συγκλονιστικό βίντεο: Ο Γιάννης Ρίτσος απαγγέλλει τη «Ρωμιοσύνη» στην πρώτη επέτειο του Πολυτεχνείου
Όπως αναφέρουν πηγές της Περιφέρειας Αττικής για τις πλημμύρες στη Μάνδρα:
«Μόνο τους τελευταίους μήνες έχουμε πρωτόγνωρα πλημμυρικά φαινόμενα, που σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, π.χ. στη Σαμοθράκη, την Κρήτη, το Βόλο, τη Χαλκιδική και αλλού. Όχι μόνο στη Μάνδρα. Πουθενά ουδείς αναζήτησε ευθύνες στους Περιφερειάρχες Μακεδονίας, Κρήτης, κ.α. Οι ευθύνες αναζητούνται μόνο στην περίπτωση της Αττικής και της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου. Επιλεκτική ντροπή, επιλεκτικός καταλογισμός ευθυνών».
Και συνεχίζουν: «Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η έντονη νεροποντή στο δήμο Μάνδρας, το βράδυ της Τρίτης, 26 Ιουνίου, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής τέθηκαν άμεσα, σε πλήρη ετοιμότητα ενώ, με πρωτοβουλία της Περιφέρειας, υπάρχει άμεση επικοινωνία με τη δήμαρχο Μάνδρας. Παράλληλα, η Περιφέρεια, ανταποκρινόμενη σε σχετικό αίτημα του Πυροσβεστικού σώματος, απέστειλε δύο μηχανήματα έργου για υποβοήθηση του έργου των δυνάμεων της Πυροσβεστικής.
Σχετικά με την πορεία των έργων στην Παλιά Εθνική Οδό Αθηνών – Θηβών : τα έργα προχωράνε με ρυθμούς – ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα: επτά μήνες ουσιαστικά για νέα χάραξη /μελέτη / σχεδιασμό του δρόμου, ο οποίος μετά από το καταστροφικό φαινόμενο του περασμένου Νοεμβρίου κυριολεκτικά, και χωρίς καμία υπερβολή, είχε μετατραπεί σε κοίτη του ποταμού. Αυτό σήμανε αυτομάτως ανάγκη για νέα χάραξη, νέες μελέτες, νέο σχεδιασμό του δρόμου – που όλα έγιναν με ταχύτατους ρυθμούς, πρωτόγνωρους για τα δεδομένα της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που εκκρεμούσε από το 2015 δόθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον Μάρτιο του 2018. Ήδη το έργο έχει δημοπρατηθεί με κατεπείγουσες διαδικασίες, λόγω της σημασίας του, και πλέον, από τις 6 Ιουνίου βρίσκεται υπό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Μόλις ολοκληρωθεί και αυτή η διαδικασία, πρόκειται άμεσα να συμβασιοποιηθεί και αναμένουμε πολύ σύντομα να ξεκινήσουν τα έργα, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίταξης».
Σε ό,τι αφορά στο αντιπλημμυρικό έργο Αγίας Αικατερίνης – Σούρες, για το οποίο έγινε πολύς λόγος κατά την προηγούμενη καταστροφή, αναφέρουν ότι «ο χαρακτηρισμός των εκτάσεων δόθηκε από το Δασαρχείο, που εκκρεμούσε από τον Ιούλιο του 14, έγινε από το δασαρχείο Αιγάλεω τον Δεκέμβριο του 2017. Στα τέλη Δεκεμβρίου η Περιφέρεια ξεκίνησε την κατεπείγουσα διαδικασία του άρθρου 7α του κανονισμού των απαλλοτριώσεων, που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο. Συντάχθηκαν οι κτηματολογικοί πίνακες για την απαλλοτρίωση, η Περιφέρεια περίμενε τον υποχρεωτικό έναν μήνα για δημοσίευση σε 2 εφημερίδες και το δημοτικό κατάστημα Μάνδρας, και μετά το Περιφερειακό Συμβούλιο πήρε απόφαση για την απαλλοτρίωση.
Η Περιφέρεια προσέφυγε στο Πρωτοδικείο για τον προσδιορισμό τιμής μονάδας της απαλλοτρίωσης και την άδεια επέμβασης στο χώρο του έργου. Επειδή το δικαστήριο προσδιόρισε τη δικάσιμο για τον Οκτωβρη του 2018, η Περιφέρεια ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών να βγάλει απόφαση επίταξης των εκτάσεων και αναμένει από το υπουργείο την απόφαση αυτή.
Παράλληλα η Περιφέρεια ξεκίνησε το διαγωνισμό απαλλοτρίωσης στις 22 Απριλίου, με την πιο κατεπείγουσα διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις (άρθρο 32γ του ν. 4412/16). Η κατακύρωση έγινε στις 19/6/2018, και ήδη έχει ετοιμαστεί ο φάκελος για το Ελεγκτικό συνέδριο, που θα σταλεί στις 27 Ιουνίου. Η Περιφέρεια δεν θα περιμένει να παρέλθουν οι 10 μέρες για τις ενστάσεις που προβλέπει ο νόμος».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]